Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-20, 01:05
  #385
Medlem
lighty3ars avatar
krav maga
Citera
2010-06-20, 12:24
  #386
Medlem
ga_mannens avatar
Det hela beror ju helt på var slagsmålet utspelar sig..

Är det på krogen när båda parter har druckit några bärs och börjar bli lite lulliga skulle jag föreslå att det effektivaste är tatuerade armar, rakad skalle och en hög stämma.. Att skriga sönder folk är enkelt och effektivt.. så slipper man slåss också.

Om man å andra sidan är nykter så skulle jag föreslå boxning.. Det där med att "90% av alla fighter går till marken" är skitsnack.. eller klart en av kombatanterna går ner i marken efter en fet snyting men en regelrätt takedown och brottning är vad jag vet och har upplevt extremt ovanligt..

Nästan alla slagsmål varar i en sådar 10 sekunder då 3-4 rallarsvingar utdelas och någon blir träffad, då kan det vara bra att vara boxare.. eller thaiboxare.. eller karatekille eller vad fan som helst, I allmänhet är folk jävligt usla på att slåss.
Citera
2010-06-21, 02:03
  #387
Medlem
_Monk_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ga_mannen
Det hela beror ju helt på var slagsmålet utspelar sig..

Är det på krogen när båda parter har druckit några bärs och börjar bli lite lulliga skulle jag föreslå att det effektivaste är tatuerade armar, rakad skalle och en hög stämma.. Att skriga sönder folk är enkelt och effektivt.. så slipper man slåss också.

Om man å andra sidan är nykter så skulle jag föreslå boxning.. Det där med att "90% av alla fighter går till marken" är skitsnack.. eller klart en av kombatanterna går ner i marken efter en fet snyting men en regelrätt takedown och brottning är vad jag vet och har upplevt extremt ovanligt..

Nästan alla slagsmål varar i en sådar 10 sekunder då 3-4 rallarsvingar utdelas och någon blir träffad, då kan det vara bra att vara boxare.. eller thaiboxare.. eller karatekille eller vad fan som helst, I allmänhet är folk jävligt usla på att slåss.


där har du mkt rätt!

folk har kollat för mkt på mma tror jag, man har inte tid för så mkt strategi, nedtagningar, och flashig brottning, utan det enda man hinner med är att vara elak som fan och nita den andra fort som fan över näsan, tänderna så att han slår på arslet, sen slänger man iväg en fotbollsspark/stampning över pungen eller ansiktet, mer än så hinner man inte, för motståndarens polare kommer att hjälpa till eller så kommer annat folk bryta bråket.
så, bråket varar som du säger i knappt 10 sekunder, ens det.
Citera
2010-06-21, 04:29
  #388
Medlem
_Monk_s avatar
sånt här händer dom som lägger sig ned frivilligt och börjar brottas i ett gatuslagsmål
http://www.nothingtoxic.com/media/12...Brutal_Beating
Citera
2010-07-15, 00:41
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yakuza
Tjenare

Vilken kampsport är den bästa för att lära sig att slåss bättre?
Som t.ex. vem skulle ta vem om exempelvis en karate och kickboxing utövare skulle börja slåss mot varandra? om vi utgår ifrån att båda har svart bälte, är lika stora/starka och tänat lika länge..

Om du är ute efter att lära dig självförsvar skulle jag nog säga Krav maga, kamp sambo eller jujutsu kai / kamp jujutsu. Själv utövar jag kamp jujutsu, och som min instruktör säger: bra kondis och 2 snabba fötter är det bästa sättet att undvika bråk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback