2006-11-16, 22:27
Medlem
I_O_Us avatar
Jag vill skaffa hund men vet inte om det är tillåtet i studentlägenhet. Funderar på att kanske flytta in i skatteskrapan på söder efter jul (om det nu blir färdigt tills dess). Tror ni de accepterar hundar där?
Citera
2006-11-16, 22:56
Medlem
Men hallå?

Du tror inte att DE är mer lämpade att svara på den frågan??

Alltså hyresvärden i förhållande till medlemmarna på flashback?

Javisst kan man få svar på en massa frågor här men man behöver väl för h-e inte skriva in om varenda smågrej??

OBS! Detta är inte riktat mot bara trådskaparen utan mot alla som startar trådar där det helt uppenbart finns mycket enklare och bättre vägar att gå för att få svar på sina frågor...

Google kan ju t.ex vara ett första steg som många missar---
Citera
2006-11-16, 23:15
Medlem
I_O_Us avatar
Skit i att svara om ni inte har nåt vettigt att komma med. Jag är lat och orkar inte ringa runt, därför passar jag på att fråga här.

För övrigt menar jag studentlägenheter i allmänhet och inte just skatteskrapan (som inte ens är färdigbyggd).
Citera
2006-11-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Skit i att svara om ni inte har nåt vettigt att komma med. Jag är lat och orkar inte ringa runt, därför passar jag på att fråga här.

För övrigt menar jag studentlägenheter i allmänhet och inte just skatteskrapan (som inte ens är färdigbyggd).

Här(i Lund) är det tillåtet att ha husdjur i studentlägenheter om det inte uttryckligen står något annat i kontraktet.

I korridorrum är det dock alltid förbjudet(i Lund alltså...).
Citera
2006-11-16, 23:44
Medlem
Är nog rätt vanligt att det står att man inte får ha djur i hyreskontraktet. Jag vill minnas att hyreslagen ändå ger dig rätt till det under förutsättning att det inte är speciella allergilägenheter.

Hittade en fråga/svar från Vår bostad:
http://www.varbostad.se/ArticlePages..._vb707.dbp.asp
Citera
2006-11-17, 00:57
Medlem
tyrolerhattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysT
Här(i Lund) är det tillåtet att ha husdjur i studentlägenheter om det inte uttryckligen står något annat i kontraktet.

I korridorrum är det dock alltid förbjudet(i Lund alltså...).
Precis samma gäller för Studentstadens bostäder, Uppsala.

Korridorsrum: Icke djur
Lägenhet: Djur!

För övrigt är jag böjd att hålla med signaturen Frozenhero..
Citera
2006-11-17, 03:01
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero

Javisst kan man få svar på en massa frågor här men man behöver väl för h-e inte skriva in om varenda smågrej??

OBS! Detta är inte riktat mot bara trådskaparen utan mot alla som startar trådar där det helt uppenbart finns mycket enklare och bättre vägar att gå för att få svar på sina frågor...

Passar inte forumet för herrn är det bara att surfa vidare . Med din inställning kan man ju lägga ner hela FB. Klart som fan att man kan få svar på sina undringar någon annanstans.
Citera
2006-11-17, 15:32
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Passar inte forumet för herrn är det bara att surfa vidare . Med din inställning kan man ju lägga ner hela FB. Klart som fan att man kan få svar på sina undringar någon annanstans.
Exakt! Jag frågar hur mycket jag vill.

Tack för svaren föresten! Då ska jag hålla mig borta från korridorsrum..
Citera
2006-11-17, 19:42
Medlem
mesopalmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero

Håller inte med - Hyresvärden kommer antagligen bara rabla upp regelverkat, inte hur de upprätthålls i praktiken.

Jag har bott i korridor där en av oss hade olika djur. Denna fick aldrig några problem, antagligen för att ingen klagade, så om ingen klagar bryr sig nog inte denna hyresvärd (SS i uppsala).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in