Såg just att 5,5 miljoner inlägg postats på flashback. Oj.
Roligare är att ni nu har 99890 registrerade användare, alltså mer än en procent av landets befolkning!
Med reservation för "smurfar", utländska användare osv men det lär vara runt procenten, imponerande.
Nu kommer ni ju spränga 100 000 medlemmar inom ett par dagar, då undrar jag, finns det något sätt att se vilket medlemsnummer man har eller skulle det gå att implementera i forumet på något sätt? Självklart borde ju medlem nummer 100 000 få en gratulation och kanske ett symboliskt pris, samtidigt som jubelspamming sprids över forumet...
Självklart borde ju medlem nummer 100 000 få en gratulation och kanske ett symboliskt pris, samtidigt som jubelspamming sprids över forumet...
...
Som jag även skrev i Övrigt, så läste jag att den person som la annonsen på Blocket.se, som lyckades bli den 1 000 000:e fick 100 000 kr.
Kanske även FB kan vara så generösa.
Visst, ett forum med 100.000 användare varav 1,52 procent är aktiva och där 97,418 procent av inläggen är dynga postade av förvirrade och/eller intoxinerade hjärnor. Häftigt.... Pfft.
Visst, ett forum med 100.000 användare varav 1,52 procent är aktiva och där 97,418 procent av inläggen är dynga postade av förvirrade och/eller intoxinerade hjärnor. Häftigt.... Pfft.
1.52%? Bara nu är det 2500 personer inne på Flashback. Svårt att gissa men jag skulle tippa på att det är minst dubbelt så många som är aktiva medlemmar vilket gör det till minst 5%. Ingen dålig summa för ett så pass publikt forum. Vilka hjärnor och inlägg som är förvirrade är rätt subjektivt. Ja, här postas mycket dynga men lägger man ihop alla seriössa debatter som förs här så bräcker de nog alla övriga forum i Sverige på ett kick.
Ja, man undrar varför du är här överhuvudtaget.....
Användare som registrerat sitt konto men sen inte aktiverat det blev raderade för en tid sen. Det var ett antal tusen..
Citat:
Ursprungligen postat av MissStiletto
Tja, jag vet inte. Mina procentsatser var tagna helt ur luften, men de är i alla fall tydligen i rätt härad. Seriösa debatter? Jag vet inte, men väldigt mycket jag läst här är inte särskilt seröst utan bara rent trams.
Ett problem är anonymiteten. Är jag anonym kan jag skriva och tycka precis vad som helst utan att behöva stå för det. På FB kan jag skriva (nästan) vad som helst, men vad är denna "frihet" egentligen värd? Ingenting enligt min mening , om jag inte samtidigt är beredd att stå för det jag tycker.
Jag är ju rätt ny här och vad jag förstår ska Flashback föreställas vara någon typ av undergroundform och "häftigt" vilket det inte alls är. Det är ett dussinforum och sådana måste förstås få finnas. Men viktigt, nej!
Allt är naturligtvis IMHO som det brukar heta även på svenska.
Anledningen till att man får vara anonym här är att man ska kunna diskutera även känsliga ämnen. Det betyder ju inte att man inte står för sin åsikt, snarare tvärtom.
Hur länge tror du t.ex det skulle ta före en användare som t.ex öppet är pedofil här skulle få en dörrknackning av ett gäng med baseballträn om man skulle vara tvungen att figurera med sitt namn? Eller droganvändare som skulle få span på sig efter att de postat några inlägg (osv. osv.)
Anonymiteten är med andra ord livsviktig för FB, och en av våra starkaste grundprinciper.
Anonymiteten är med andra ord livsviktig för FB, och en av våra starkaste grundprinciper.
Ja, men trovärdigheten är därefter.
Jag har en son som är åtta år gammal.... Mmmm..... jag älskar honom. Hans lilla snopp är så fin. Är jag onormal när jag suger på den? Snälla, ge mig ett råd hur jag ska göra.
Och förresten, de där jävla blattarna i huset bredvid. Fy fan vilka jävla blattesvin de är. De lever på bidrag och odlar potatis i lägenheten. Vilka svin. Om de kom hit skulle jag strypa de jävla blattarna. Nej, fy fan ut med dem ur Riket. Hur ska jag enklast bli av med dem Plz help me...
Jag har en son som är åtta år gammal.... Mmmm..... jag älskar honom. Hans lilla snopp är så fin. Är jag onormal när jag suger på den? Snälla, ge mig ett råd hur jag ska göra.
Och förresten, de där jävla blattarna i huset bredvid. Fy fan vilka jävla blattesvin de är. De lever på bidrag och odlar potatis i lägenheten. Vilka svin. Om de kom hit skulle jag strypa de jävla blattarna. Nej, fy fan ut med dem ur Riket. Hur ska jag enklast bli av med dem Plz help me...
Typ.
Inlägg och trådstarter som är trams rensas i de flesta fall bort.
Men kanalen för att kunna diskutera dessa och liknande ämnen är turligt nog fortfarande öppen på Flashback, och det gör forumet till en intressant, rolig och mångsidig plats. Vad du finner trovärdigt är upp till dig - är det någonting du inte gillar, läs det inte. Har man möjligheten att enkelt undvika en annans åsikt är det inte nödvändigt att gnälla över vad dessa säger på ett öppet forum.
Man skall icke tysta andra människor för att man inte delar deras åsikter, hellre då övertyga dem om motsatsen.
1.52%? Bara nu är det 2500 personer inne på Flashback. Svårt att gissa men jag skulle tippa på att det är minst dubbelt så många som är aktiva medlemmar vilket gör det till minst 5%. Ingen dålig summa för ett så pass publikt forum. Vilka hjärnor och inlägg som är förvirrade är rätt subjektivt. Ja, här postas mycket dynga men lägger man ihop alla seriössa debatter som förs här så bräcker de nog alla övriga forum i Sverige på ett kick.
Tveksamt, inte om man ser till mer nischade forum..Det jag saknar är en mer balanserad användarskara, fler kunniga humanister och fler från olika politiska inriktningar. Att det är få tjejer ser jag snarare som en befrielse än en förlust.
Det är dock för många unkna landsorts-ronny och ragge-Wunderbaumstinkande-patriot-idiot-töntar som tycker det är lugnt att skicka hundskit i brevlådan på folk de inte gillar!