• 1
  • 2
2006-11-16, 14:16
Bannlyst
För något år sedan käkade jag Oreos som en galning och fick tag i det skitlätt, men nu verkar det som att det är helt omöjligt att få tag på. Försökte hitta Oreos i Helsingborg först, men efter en heldag på stan hade jag bara hittat de äckliga jävla täckta Oreopaketen (de med vit choklad eller mjölkchoklad på). Åkte sedan upp till Stockholm och tänkte NU jävlar. Nähä. Gray's American Food Store hade slut på Oreos såklart.

Det fanns butiker som hade "amerikanska hyllor", men nu verkar ingen butik ha det längre. Vet NÅGON var man kan köpa vanliga Oreos i Stockholm eller Helsingborg? Någon har antagligen en affär med "amerikansk hylla" nära sig. Jag börjar bli desperat. Måste ha mina Oreos.

Citera
2006-11-16, 14:43
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
För något år sedan käkade jag Oreos som en galning och fick tag i det skitlätt, men nu verkar det som att det är helt omöjligt att få tag på. Försökte hitta Oreos i Helsingborg först, men efter en heldag på stan hade jag bara hittat de äckliga jävla täckta Oreopaketen (de med vit choklad eller mjölkchoklad på). Åkte sedan upp till Stockholm och tänkte NU jävlar. Nähä. Gray's American Food Store hade slut på Oreos såklart.

Det fanns butiker som hade "amerikanska hyllor", men nu verkar ingen butik ha det längre. Vet NÅGON var man kan köpa vanliga Oreos i Stockholm eller Helsingborg? Någon har antagligen en affär med "amerikansk hylla" nära sig. Jag börjar bli desperat. Måste ha mina Oreos.

Du menar amerikanska chokladkakor med kaffesmak?? Det finns andra tillverkare som tillverkar liknande.

~Paul~
Citera
2006-11-16, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du menar amerikanska chokladkakor med kaffesmak?? Det finns andra tillverkare som tillverkar liknande.
Kaffesmak? Nej nu är du ute och cyklar. Och nej, det finns ingen tillverkare som smakar som Oreos.
Citera
2006-11-16, 14:51
Medlem
Fråga på Ica Maxi eller Coop dom brukar ha
Citera
2006-11-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razer
Fråga på Ica Maxi eller Coop dom brukar ha

Nu har jag inte tänkt på det på det sista(om hyllorna)
men jag tror mest på Coop och
Konsum-de större butikerna....
Där har jag köpt 'marshmallowfluffet' och Oreo ngn gång
men är inte jätteförtjust...
Jag känner med dig i det där med
att man snöar in på ngt7jagar man MÅSTE ha...
Hoppas att du hittar....
KAn du inte fråga i *din* Konsum hemma var de gjort av dem?
Om de kan ta hem....
Citera
2006-11-16, 15:05
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Kaffesmak? Nej nu är du ute och cyklar. Och nej, det finns ingen tillverkare som smakar som Oreos.
OK, förklara gärna deras överlägsenhet

~Paul~
Citera
2006-11-16, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
OK, förklara gärna deras överlägsenhet
Ingen egentligen, det bara finns inget godare än att käka Oreos med mjölk eller att göra en riktigt krämig Oreo milkshake. BAH nu blir jag helt sugen igen.

Jag måste ha lite konkreta tips, har ingen bil häruppe i hufvudstaden så jag kan inte chansa så mycket. NÅGON måste veta någon affär som garanterat säljer Oreos.
Citera
2006-11-16, 15:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ingen egentligen, det bara finns inget godare än att käka Oreos med mjölk eller att göra en riktigt krämig Oreo milkshake.
Förstår. Hm, hoppas att någon annan vet

~Paul~
Citera
2006-11-16, 17:54
Medlem
glyos avatar
ICA Kvantum i Kungens kurva har det eller haft iallafall. Köpte ett paket för sådär två veckor sen kanske.
Citera
2006-11-16, 19:03
Medlem
baseballs avatar
Citat:
Ingen egentligen, det bara finns inget godare än att käka Oreos med mjölk eller att göra en riktigt krämig Oreo milkshake. BAH nu blir jag helt sugen igen.

Jag måste ha lite konkreta tips, har ingen bil häruppe i hufvudstaden så jag kan inte chansa så mycket. NÅGON måste veta någon affär som garanterat säljer Oreos.

Gray's kanske? eller rättare sagt Gray's HAR.
Citera
2006-11-16, 19:28
Medlem
Trinnits avatar
Jag tycker att jag ser dem överallt... COOP brukar ha på en speciell hylla med en massa annan amerikansk mat (tex pannkakor och marshmallowfluff), jag är fullständigt övertygad om att Grays i malmö har, och jag tror att jag har sett dem på ICA också...Men bege dig till coop och leta om inte Helsingborgs-grays har.
Citera
2006-11-16, 19:56
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baseball
Gray's kanske? eller rättare sagt Gray's HAR.

Jag tyckte att trådskaparen skrev i sitt första inlägg att Gray's hade slut för tillfället?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in