Metadon= Oftast kommer det ju i flytande form för missbrukarna och brukar då vara blandat med typ hallonsaft, mumma, men tabletterna smakar inte illa de heller
Oxykodon= Fyfan vilken vidrig smak när man snortar, dock var det längese jag tog det oralt så jag vet inte riktigt hur det smakar då.
Brunt Heroin= Smakar lite som Morfintabletter (hydroklorid, såsom Morfin Meda) medans det även smakar lite annorlunda lite torrare på något sätt, men när det väl flyter på foliet så smakar det oftast underbart tills det bränner, då luktar de inte gott för fem öre.
Tramadol= Smakar inte gott för fem öre, detsamma med Kodein som kom fram i tråden innan.
Subutex, man luras av att det smakar lite sockeraktigt men att ta det sublingualt är verkligen inget jag tycker om, nej det passar bättre i snoken där det bara bränns lite.
Så där var ungefär mina smaksensationer när jag provat olika opioider och opiater.
Bensodiazepiner:
Nitrazepam= Smakar lite sockeraktigt men samtidigt lite pappkartong, men ganska likt Flunitrazepam.
Flunitrazepam= Smakar gott och sockrigt, gött att ha under tungan.
Klonazepam= Detsamma gäller här som hos Flunitrazepam, gott gottigottgott.
Alprazolam= Nog den enda benzon som jag faktiskt tycker smakar riktigt torrt och illa.
Oxazepam= I form av Oxascand är de ganska goda lite pappkartong men lite sockrigt, men Sobril är en helt annan femma, urk.
Triazolam= Smakar inte så mkt men lite sockrigt där med,
Midazolam= Smakar inte riktigt gott men inte förjävligt heller, men vad jag minns så saknas "sockersmaken"
Lorazepam= Smakar knappt något, lite sötma men inte mkt alls.
Diazepam, beroende på tillverkare så kan de ibland vara goda att ha under tungan men oftast inte.
Bromazepam= Smakar inte särskilt gott när kapseln väl gick sönder i munnen. Men jag har inte smakat på det "helt och hållet så att säga".
Bentazepam= Vad jag minns så smakar dessa inte så farligt illa, lite sockrigt men väldigt geggiga detsamma som med Mogadon om jag minns rätt.
Så det var allt jag hade att bjuda på, kanske inte de bästa förklaringarna men ja alltid något.