• 1
  • 2
2006-11-16, 02:32
Medlem
willedenstores avatar
Precis som Topic lyder skulle det vara kul att höra vad ni har att säga om drogernas olika smaker.
Folk som har frågor såsom "Hur smakar egentligen amfetamin?" skall få frågan besvarad i denna tråd.

Använd er kreativitet, säg inte bara "Det smakar gott.." utan ge gärna en utförlig beskrivning av smaken.
Kanske går smaken att jämföra med någon vardaglig smak? Du kanske älskar smaken av en viss drog? ..Vad vet jag.

Lista gärna.

(Jag använde mig av sökfunktionen men hittade ingen liknande tråd. Om det nu finns en sådan så länka gärna till den. Hoppas även att jag postat i rätt forumdel.)
Citera
2006-11-16, 02:35
Medlem
Desto värre smak, desto bättre.

dom orden sa en mc-snubbe i gbg första gången ja tog tjack.
Citera
2006-11-16, 02:35
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willedenstore
Precis som Topic lyder skulle det vara kul att höra vad ni har att säga om drogernas olika smaker.
Folk som har frågor såsom "Hur smakar egentligen amfetamin?" skall få frågan besvarad i denna tråd.

Använd er kreativitet, säg inte bara "Det smakar gott.." utan ge gärna en utförlig beskrivning av smaken.
Kanske går smaken att jämföra med någon vardaglig smak? Du kanske älskar smaken av en viss drog? ..Vad vet jag.

Lista gärna.

(Jag använde mig av sökfunktionen men hittade ingen liknande tråd. Om det nu finns en sådan så länka gärna till den. Hoppas även att jag postat i rätt forumdel.)

Kodein är bittert och kräkningsframkallande, hemskt faktiskt, men det äckligaste av allt är ändå poppytea, som smakar röv, bittert/ruttet, litet gammal tång blandat med mögel, om jag skulle försöka beskriva det. Är det på färska blommor så är det en aning bittert, men rätt okej ändå.
Citera
2006-11-16, 02:43
Medlem
mesmerizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lake_
Desto värre smak, desto bättre.

dom orden sa en mc-snubbe i gbg första gången ja tog tjack.

Jag hoppas han sa "ju värre smak desto bättre", för annars är hans svenska pinsam.

OT: Tjack har ingen specifik smak utan kan smaka ganska olika beroende på vilken typ av tjack det är (blomster osv). Samma sak gäller e, där smaken variera något, men oftast är smaken ändå ganska karaktäristiskt kemisk typ.
Citera
2006-11-16, 02:52
Medlem
willedenstores avatar
Jag har inte smakat särskilt mycket. Men kan ändå redogöra vissa smaker;

Ecstasy: Beskt! Otroligt besk smak. Jag har tuggat på två piller och det var inte särskilt gott. Skulle beskriva smaken som kemisk blandat med äcklig schweppes. Kan även jämföras med koffeintabletters smak.

LSD: Smakar 0. Ingenting alls. Precis som att suga på en vanlig liten pappersbit.

Hasch: Gott. Mycket mer kan jag inte säga om smaken. Snäppet sött med en mjuk och aromatisk smak. Man kan få till en riktigt schysst smak med rätt tobak.

RUSH(Sniffat): Skulle beskriva "luktsmaken" som att lukta på läkarsprit utspätt med lite aceton.

Spice: Röken variar kraftigt utifrån rökteknik. Men, generellt sätt smakar det som att röka gräs från åkern blandat med söt honungssmak och sot.
Citera
2006-11-16, 03:09
Bannlyst
Benso är gott, eller iaf i jämförels med annat. Smakar potatismjöl och är en anning söt och bittert men hyffsat neutralt.

Opiater smakar i regel bittert som fan, sub smakar dock som benso och metadon finns i hallon smak.
Citera
2006-11-16, 03:18
Medlem
anakata2s avatar
De flesta droger är aminer, och har samma sorts beska smak i grunden - det är sedan "toppingen" som skiljer i smaken. En del är riktigt smaskiga, åtminstone om man gillar beska smaker.

Benzos har en rätt egen smak - diazepam är t.ex. sötaktigt med lite beska undertoner, medan alprazolam är beskt som f-n.
Citera
2006-11-16, 08:06
Medlem
Lsd: Smakar ingenting som någon redan skrev, som att suga på vilket papper som helst.

Mdma: Besk "kemisk" smak, luktar lite salmiak faktiskt.Verkligen inte gott.

Cannabis: Smakar rätt gott att röka, svårt att förklara den smaken men lite söt. I mat så smakar det rent av "skog", inte så illa som det låter. Men lite som att käka en macka som man har brett med barr-blandat smör.

ghb: Som salt salt vatten, som att ta sig en kallsup.
gbl: kemisk äcklig smak, verkligen lösningsmedel.

kokain: Smakar och luktar ganska så speciellt, men det gör att tungan domnar av så att man hinner inte känna någon direkt smak speciellt länge. Också lite kemiskt, dock inte överdrivet äckligt. Luktar lite som byggvaror eller vad man ska säga, svårt att sätta fngret på vad riktigt men lite byggarbetsplats.

amfetamin: Måste säga att det luktar riktigt gott, om än lite kemiskt det också. Smakar fan också relativt gott på något vis. Rätt distinkt men ändå söt/besk smak.

benzo: Smakar inte speciellt mycket, lite smaklöst pulver, vissa sorter aningens söta i tonen. Alprazolam smakar dock rätt illa, beskt och kemiskt även där.

Fan det är mycket som smakar beskt och "kemiskt" . Lite dålig förklaring men jag vet inte riktigt vad man ska skriva alltså.
Citera
2006-11-16, 16:26
Medlem
spudwishs avatar
DXP smakar riktigt jävla beskt om man krossar pillret för snabbare absorption.

Hasch smakar riktigt jävla vidrigt att äta, fast effekterna av att äta är helt klart värt det.

Köukäjn smakar bittert.
Citera
2006-11-16, 16:32
Medlem
Pqps avatar
Dxm - En övertagande besk smak som är väldigt lik smaken av alvedon om inte värre.

Hasch - Väldigt svårt att beskriva smaken, något kryddig skulle jag säga. Beror givetvis på vilken sorts röka du har även.

Gräs - Mannagrynsgröt it is, både luktar och smakar starkt av mannagrynsgröt.

Svamp - Jordig och naturlig smak, smakar precis som vilken annan svamp som hälst.

Tradolan - Sterilt, med lite söttma.
Citera
2006-11-16, 17:04
Medlem
TomiXs avatar
Metadon= Oftast kommer det ju i flytande form för missbrukarna och brukar då vara blandat med typ hallonsaft, mumma, men tabletterna smakar inte illa de heller

Oxykodon= Fyfan vilken vidrig smak när man snortar, dock var det längese jag tog det oralt så jag vet inte riktigt hur det smakar då.

Brunt Heroin= Smakar lite som Morfintabletter (hydroklorid, såsom Morfin Meda) medans det även smakar lite annorlunda lite torrare på något sätt, men när det väl flyter på foliet så smakar det oftast underbart tills det bränner, då luktar de inte gott för fem öre.

Tramadol= Smakar inte gott för fem öre, detsamma med Kodein som kom fram i tråden innan.

Subutex, man luras av att det smakar lite sockeraktigt men att ta det sublingualt är verkligen inget jag tycker om, nej det passar bättre i snoken där det bara bränns lite.

Så där var ungefär mina smaksensationer när jag provat olika opioider och opiater.

Bensodiazepiner:

Nitrazepam= Smakar lite sockeraktigt men samtidigt lite pappkartong, men ganska likt Flunitrazepam.

Flunitrazepam= Smakar gott och sockrigt, gött att ha under tungan.

Klonazepam= Detsamma gäller här som hos Flunitrazepam, gott gottigottgott.

Alprazolam= Nog den enda benzon som jag faktiskt tycker smakar riktigt torrt och illa.

Oxazepam= I form av Oxascand är de ganska goda lite pappkartong men lite sockrigt, men Sobril är en helt annan femma, urk.

Triazolam= Smakar inte så mkt men lite sockrigt där med,

Midazolam= Smakar inte riktigt gott men inte förjävligt heller, men vad jag minns så saknas "sockersmaken"

Lorazepam= Smakar knappt något, lite sötma men inte mkt alls.

Diazepam, beroende på tillverkare så kan de ibland vara goda att ha under tungan men oftast inte.

Bromazepam= Smakar inte särskilt gott när kapseln väl gick sönder i munnen. Men jag har inte smakat på det "helt och hållet så att säga".

Bentazepam= Vad jag minns så smakar dessa inte så farligt illa, lite sockrigt men väldigt geggiga detsamma som med Mogadon om jag minns rätt.

Så det var allt jag hade att bjuda på, kanske inte de bästa förklaringarna men ja alltid något.
Citera
2006-11-16, 18:08
Medlem
semafors avatar
Salvia Beskt som satan, lukten i en jordkällare påminner om hur salvia smakar.. Smakar lite murbruk. Sublingualt intag avrådes Röken av salvia smakar starkt och ganska jordigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in