2006-11-18, 21:09
Medlem
På tal om att Ålidhem är ett skitområde:

http://umea.expressen.se/index.jsp?a=757831

"Den första misshandeln skedde i Ålidhem. Offret fick sparkar och slag och hamnade på sjukhus med allvarliga ansiktsskador."

Citera
2006-11-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanson

"Den första misshandeln skedde i Ålidhem. Offret fick sparkar och slag och hamnade på sjukhus med allvarliga ansiktsskador."

Visst. Men samma(?) typer misshandlade nån vid Östra gymnasiet också, så det är inte bara Å-hem det gäller. Oddsen lär ju vara rätt låga för att det är samma avskum som ligger bakom senaste tidens överfall (misshandelsfall, våldtäkter, sexuella ofredanden) som skett lite överallt i stan. Om polisen får fast det gänget så blir det nog lugnt i stan igen.

Ålidhem är f.ö. inget skitområde. Lite ghettostuk, särskilt runt Fysikgränd, men studenter ska ju inte bo i prydliga radhus med små välansade begonior vid farstukvisten. Ålidhem är fan nära till allt; universitetet, IKSU, Nydala-området, Strömpilen och ganska nära centrum. Sen finns ju nästan allt här i Ålidhems centrum också. Boendet är billigt här också.
Citera
2006-11-19, 01:36
Medlem
Östra är den gymnasieskola som ålidhem/ersboda-kurderna går på efter grundskolan... Undvik för allt i världen Ålidhem, man blir förvånad över hur många kulturberikare det går att finna där, kanske 1 av 3. Speciellt tydligt blir det när man åker med busslinje 1 från Carlshöjd till Umedalen, då tar man en sväng förbi Ålidhem och på ett eller annat sätt så lyckas ALLTID minst en turk eller neger stiga på.

Av de ca fem sex stycken ålidhemmare som jag har känt, så har 4 stycken varit utländska, och inte fan var de trevliga heller skulle det visa sig då dom har åkt fast flera gånger för misshandel, rån och inbrot.. Tror att minst en av dom sitter i fängelset nu om jag minns rätt.

Planerar du att skaffa barn så är VERKLIGEN inte Ålidhem något för dig, sämre skola och elever får man ju verkligen leta efter. Minst en speciallärare i varje klas s och flickorna blir gravida i 15-års åldern.
Citera
2006-11-19, 01:45
Medlem
Civile99s avatar
Ålidhem eller mariehem bor nästan alla studenter och skillnaden mellan dem är inte så jävla stor. Om jag hade valt hade jag ändå valt mariehem eftersom det känns som det bättre området av dom två.

Undvik att bosätta dig på: Ersboda, fridhem och umedalen.

Vädret är för jävligt just nu men ett uteliv finns. Visst inte som stockholms eller i gbg men det duger om man inte har stora krav.
Citera
2006-11-19, 02:05
Medlem
Knudsons avatar
Citat:

Äh, det är garanterat bara småkids som är ute och härjar. Om man går något sånär upprätt så lär det knappast hända något
Citera
2006-11-19, 02:23
Medlem
Continental Ops avatar
det är väl rätt svårt att få lägenhet omedelbart i ume pga att det är en studentstad? jag har alltid räknat bort den stan pga det
Citera
2006-11-19, 02:31
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Östra är den gymnasieskola som ålidhem/ersboda-kurderna går på efter grundskolan... Undvik för allt i världen Ålidhem, man blir förvånad över hur många kulturberikare det går att finna där, kanske 1 av 3. Speciellt tydligt blir det när man åker med busslinje 1 från Carlshöjd till Umedalen, då tar man en sväng förbi Ålidhem och på ett eller annat sätt så lyckas ALLTID minst en turk eller neger stiga på.

Av de ca fem sex stycken ålidhemmare som jag har känt, så har 4 stycken varit utländska, och inte fan var de trevliga heller skulle det visa sig då dom har åkt fast flera gånger för misshandel, rån och inbrot.. Tror att minst en av dom sitter i fängelset nu om jag minns rätt.

Planerar du att skaffa barn så är VERKLIGEN inte Ålidhem något för dig, sämre skola och elever får man ju verkligen leta efter. Minst en speciallärare i varje klas s och flickorna blir gravida i 15-års åldern.
Måste kännas hopplöst att vara så fel ute som du. Kom gärna med källor när du häver ur dig dylika uppgifter. Dessutom är han som blivande student knappast intresserad av att skaffa barn, men väl studentlägenhet och det finns gott om på just ÅLIDHEM.
Citera
2006-11-19, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Måste kännas hopplöst att vara så fel ute som du. Kom gärna med källor när du häver ur dig dylika uppgifter. Dessutom är han som blivande student knappast intresserad av att skaffa barn, men väl studentlägenhet och det finns gott om på just ÅLIDHEM.

Jag menade som framtidsplaner, att Ålidhem är verkligen inte rätt ställe att slå sig ner på. Källor och källor, hur ska jag kunna bevisa för dig om min kompis syster som är 15år och gravid och hur många som går på Ålidhemsskolan som har speciallärare, hur jag under åldern 13-18 år åkte med bussen ganska ofta och att det alltid steg på nån kulturberikare just på de två hållsplatserna på Ålidhem.

Om du fortfarande inte tror mig, beställ en kebab på baloogrillen, sen sitter du där ett par timmar och bara försöker hålla reda på vad det är för folk som kommer och går, då får du se på mångkulturell stadsdel. Jag VET att det är turkar som lagar kebaben och att kebab inte är svenskt.

Det jobbar personal ifrån socialen på deras ungdomsgård och polisen är frekventa besökare där, detta vet jag eftersom att en annan gammal kompis farsa jobbade på ungdomsgården. Visst, ni säger att det bara är småungar som gör detta, klart som fan att det är! När dom blir äldre så åker de antingen in i fängelset eller så inser de hur dumma de var och slutar samt flyttar. De som bor på Ålidhem är:

1. Fattiga och kriminella invandrare
2. Studenter som flyttade in när Ålidhem var nytt och har stannat kvar.
3. Studenter, ofta med alternativa stilar t.ex metal.

Detta baserar jag helt på egna erfarenheter, speciellt nummer 1 och 3, för det var sånt folk som steg på/gick av bussen där. Påstående nummer 2 grundar jag i att det finns inte en kotte mellan åldern 25-40.

EDIT: Kebabdelen
Citera
2006-11-19, 14:55
Medlem
Civile99s avatar
Citat:
De som bor på Ålidhem är:

Detta baserar jag helt på egna erfarenheter, speciellt nummer 1 och 3, för det var sånt folk som steg på/gick av bussen där. Påstående nummer 2 grundar jag i att det finns inte en kotte mellan åldern 25-40.

Dagens roligaste inlägg.

1. Nej. Finns andra områden med betydligt mer invandrare än ålidhem. De flesta som bor där är studenter och eftersom invandrare är i betydande minoritet på universitetet så finns det inte så många där. Okej att det inte bara bor svenskar där men som sagt det finns värre områden.

2. De flesta som bor där är studenter och som regel har alla studerat klart när de passerat 30. Därför ser du så lite människor i den åldern där.

3.

4. Varför slösade jag energi på att svara? Du kan ju omöjligt vara seriös i det du skrivit.
Citera
2006-11-19, 15:37
Medlem
Citat:
Jag menade som framtidsplaner, att Ålidhem är verkligen inte rätt ställe att slå sig ner på. Källor och källor, hur ska jag kunna bevisa för dig om min kompis syster som är 15år och gravid och hur många som går på Ålidhemsskolan som har speciallärare, hur jag under åldern 13-18 år åkte med bussen ganska ofta och att det alltid steg på nån kulturberikare just på de två hållsplatserna på Ålidhem.
Wow, du har hittat en gravid 15-åring på Å-hemsskolan. Detta innebär att det måste finnas många fler? Eller påstår du att detta är något som bara förekommer på Å-hemsskolan?
F.ö. så är Å-hem inte optimalt för familjebildare och inget bra ställe att uppfostra ungar på. Men det är det heller ingen som påstått, utan det är ett studentperspektiv på det hela och då passar Å-hem utmärkt att bo på.

Citat:
Om du fortfarande inte tror mig, beställ en kebab på baloogrillen, sen sitter du där ett par timmar och bara försöker hålla reda på vad det är för folk som kommer och går, då får du se på mångkulturell stadsdel. Jag VET att det är turkar som lagar kebaben och att kebab inte är svenskt.
Och detta skiljer sig från andra turkgrillar och pizzaställen på vilket sätt...?

Citat:
Det jobbar personal ifrån socialen på deras ungdomsgård och polisen är frekventa besökare där, detta vet jag eftersom att en annan gammal kompis farsa jobbade på ungdomsgården. Visst, ni säger att det bara är småungar som gör detta, klart som fan att det är! När dom blir äldre så åker de antingen in i fängelset eller så inser de hur dumma de var och slutar samt flyttar.
Ställer samma motfråga som tidigare: Hur skiljer sig denna ungdomsgård från andra? Socialen och polisen har ofta kontakter med ungdomsgårdar.

Citat:
De som bor på Ålidhem är:

Du har åkt buss förbi ett område och kan utifrån det till punkt och pricka beskriva allt folk som bor där och hur området är att bo i. Så jävla mycket bullshit att jag knappt orkade bemöda om att svara, men det var ett så roligt inlägg i all sin enfald att jag inte kunde låta bli.
Citera
2006-11-19, 15:44
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Det jobbar personal ifrån socialen på deras ungdomsgård och polisen är frekventa besökare där, detta vet jag eftersom att en annan gammal kompis farsa jobbade på ungdomsgården. Visst, ni säger att det bara är småungar som gör detta, klart som fan att det är! När dom blir äldre så åker de antingen in i fängelset eller så inser de hur dumma de var och slutar samt flyttar.

Kvarterspolisen var frekventa redan när jag bodde där för 23 år sedan. Absolut inget ovanligt.
Citera
2006-12-17, 16:34
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Dagens roligaste inlägg.

1. Nej. Finns andra områden med betydligt mer invandrare än ålidhem. De flesta som bor där är studenter och eftersom invandrare är i betydande minoritet på universitetet så finns det inte så många där. Okej att det inte bara bor svenskar där men som sagt det finns värre områden.

Vilka stadsdelar har mer invandrare än Ålidhem? Eller menar du mer till antalet eller högre procent? Det bor ju inte så himla mycket invandrare i Umeå överhuvudtaget...jämförelsevis

Vanson måste ju ha den mest korkade jävla bilden av Ålidhem som jag någonsin har sett. Haha...att bilda sin jävla uppfattning utifrån någon enstaka person samt vad man ser när man åker buss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in