2009-04-29, 10:56
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmet
Apropå chipsen... de kan ni beställa här:

http://www.englishshop.se/
Tack!
Citera
2009-05-14, 11:59
Medlem
r0g3rs avatar
bumpar den här tråden. Hur är Berghem ?
Citera
2009-05-14, 12:38
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0g3r

trevligt, bra läge, dyr ica.

Letar du boende i höst så pm:a!

mvh
Citera
2009-05-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0g3r

Trevligt
Lugnt
Mitt i stan
Lite trafik
Nära Universtiet
Nära Skog
Ica öppet till 23

- dyrt kvm/pris
- gamla lägenheter (endel lyhörda)
Citera
2009-05-14, 22:33
Medlem
Grouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaka
Trevligt
Lugnt
Mitt i stan
Lite trafik
Nära Universtiet
Nära Skog
Ica öppet till 23

- dyrt kvm/pris
- gamla lägenheter (endel lyhörda)

"mitt i stan" 2 km är d ju iaf
Citera
2009-05-16, 20:26
Medlem
Rossinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leanBack
flytta till haga umeås skönaste stadsdel utan tvekan

billigaste området också...

not
Citera
2009-05-16, 21:24
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceres
Mig veterligen så finns det inte, konstigt nog egentligen med tanke på den unga befolkningen. Kan tänka mig att ärkefeministerna i stan skulle göra processen kort ifall en hugad entreprenör slog upp portarna till en sådan affär.
Apoteket har en del leksaker annars får ni leta i andra städer och på nätet.

Det har faktiskt funnits en under ett kort tag. Jag tror att den hette Afrodite. Borde ha varit 98 eller nåt sånt. Butiken låg på Västerslätt och enl. en kompis som höll på och renoverade en lägenhet i närheten under några veckor dök det ofta upp ett mindre gäng demonstanter på eftermiddagarna. Butiken flyttade såsmåningom till Holmsund. När de satte igång med privatposering blev det ett jävla liv. Jag kommer inte riktigt ihåg detaljerna, men har i alla fall för mig att det var tidningsartiklar och nån intervju med ägaren. Efter ytterligare en period slog de igen. Jag vet dock inte om det hade med protesterna att göra eller om det var andra skäl.
Citera
2009-05-23, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Det har faktiskt funnits en under ett kort tag. Jag tror att den hette Afrodite. Borde ha varit 98 eller nåt sånt. Butiken låg på Västerslätt och enl. en kompis som höll på och renoverade en lägenhet i närheten under några veckor dök det ofta upp ett mindre gäng demonstanter på eftermiddagarna. Butiken flyttade såsmåningom till Holmsund. När de satte igång med privatposering blev det ett jävla liv. Jag kommer inte riktigt ihåg detaljerna, men har i alla fall för mig att det var tidningsartiklar och nån intervju med ägaren. Efter ytterligare en period slog de igen. Jag vet dock inte om det hade med protesterna att göra eller om det var andra skäl.

Det blev så mycket liv då de stod utanför och demonstrerade dagligen så fastighetsägarna letade anledningar till att bli av med Afrodite. Det slutade med att de kom på att i just det området var det inte godkänt med detaljhandel så de fick flytta. Flyttade ut till Holmsund för att sedan lägga ner på grund av bristande underlag. Läs, ingen vågade gå dit. Tror inte att det var privatposeringen som ställde till med så mycket liv som runkbåsen dock..

En av ägarna blev i samband med allt detta utsatt för något som kan liknas vid häxjakt av han som var "partiledare" för Rättvisepartiet Offensiv.....
Citera
2010-03-11, 13:16
Medlem
albertas avatar
Hej alla!
Det blir en liten bump, men då jag och respektive ska upp å bo i Umeå några månader framöver; är jag intresserad av att få lite tips om Umeå. Vi kommer bo i Berghem. Jag undrar nu följande:

Hur funkar det med skidåkning i Umeå, om man vill ut i något spår? Var finns de, kostar det något, och kan man köpa begagnad utrustning någonstans?
Sen undrar jag vilka bra mataffärer som finns i någorlunda närheten (dvs lite billigare storcenter typ Citygross eller liknande)

Jag kommer ha några helger att "döda". Förslag på saker man bör / ska göra i Umeå? Har inte varit där så mkt förut. Kommer tyvärr ej ha tillgång till bil.

Tacksam för alla svar
mvh
/ Alberta
Citera
2010-03-11, 13:35
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alberta
Hej alla!
Det blir en liten bump, men då jag och respektive ska upp å bo i Umeå några månader framöver; är jag intresserad av att få lite tips om Umeå. Vi kommer bo i Berghem. Jag undrar nu följande:

Hur funkar det med skidåkning i Umeå, om man vill ut i något spår? Var finns de, kostar det något, och kan man köpa begagnad utrustning någonstans?
Sen undrar jag vilka bra mataffärer som finns i någorlunda närheten (dvs lite billigare storcenter typ Citygross eller liknande)

Jag kommer ha några helger att "döda". Förslag på saker man bör / ska göra i Umeå? Har inte varit där så mkt förut. Kommer tyvärr ej ha tillgång till bil.

Tacksam för alla svar
mvh
/ Alberta

Skidåkning kan någon annan svara på, vet dock att det finns ett spår där vid mariedal

Annars kan du, beroende på vad ni har för ålder, åka och lira lazerdome, fortet(?), eller biljard på megazone mitt på stan. saker man bör / ska göra i umeå kan jag dessvärre inte komma ihåg
Citera
2010-03-11, 14:04
Medlem
Citat:
Hej alla!

Men Gud! Om du gillar skidåkning bor du verkligen på rätt ställe!
Berghem ligger bredvid Gammlia och på Gammlia finns det några skidspår bakom museet. Tror det är fyra olika spår, med varierande längd. Ett av de bästa ställena att åka skidor i Umeå!

Och det är gratis att åka i dem, har dock ingen aning om vart du kan låna skidor.

Citat:

Tacksam för alla svar
mvh
/ Alberta
På Berghem finns det en ICA affär, dock så är den ganska dyr. Annars öppnar LIDL på Ålidhem snart tror jag, annars så finns det Willys, Ica Maxi, Coop Forum, Ica Kvantum i stan (dock långt ifrån Berghem)
Senast redigerad av tehvao 2010-03-11 kl. 14:07.
Citera
2010-03-11, 14:17
Medlem
albertas avatar
Ok
Toppen för era snabba svar!
Får ta å hitta skidor någonstans och ta sikte på Vasaloppet 2011

/
alberta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera