Citat:
Ursprungligen postat av alberta
Hej alla!
Det blir en liten bump, men då jag och respektive ska upp å bo i Umeå några månader framöver; är jag intresserad av att få lite tips om Umeå. Vi kommer bo i Berghem. Jag undrar nu följande:
Hur funkar det med skidåkning i Umeå, om man vill ut i något spår? Var finns de, kostar det något, och kan man köpa begagnad utrustning någonstans?
Men Gud! Om du gillar skidåkning bor du verkligen på
rätt ställe!
Berghem ligger bredvid Gammlia och på Gammlia finns det några skidspår bakom museet. Tror det är fyra olika spår, med varierande längd. Ett av de bästa ställena att åka skidor i Umeå!
Och det är gratis att åka i dem, har dock ingen aning om vart du kan låna skidor.
Citat:
Ursprungligen postat av alberta
Sen undrar jag vilka bra mataffärer som finns i någorlunda närheten (dvs lite billigare storcenter typ Citygross eller liknande)
Jag kommer ha några helger att "döda". Förslag på saker man bör / ska göra i Umeå? Har inte varit där så mkt förut. Kommer tyvärr ej ha tillgång till bil.
Tacksam för alla svar
mvh
/ Alberta
På Berghem finns det en ICA affär, dock så är den ganska dyr. Annars öppnar LIDL på Ålidhem snart tror jag, annars så finns det Willys, Ica Maxi, Coop Forum, Ica Kvantum i stan (dock långt ifrån Berghem)