Citat:
Ursprungligen postat av
Rvrvrp
Varför får du inte äta centralstimulerande?
Modafinil är ju även det.
Opererat hjärtat, läkarna vill inte jag ligger över 120/80 som genomsnitt per dygn. Det kan också påverka QT-tiden på hjärtat (det förlänger inte tiden mellan att hjärtat drar sig samman och pumpar), vilket Strattera också kan göra även om det inte är centralstimulerande. Hjärtpatienter bör undvika sådant som påverkar QT-tiden för det kan eventuellt trigga arytmier om det finns latent problem med det.
Modafinil påverkar inte QT och höjer inte blodtrycket så mycket, hos vissa inte alls, det är som kaffe att det kan höja temporärt. Jag är inte säker alls på hur Modafinil påverkar blodtrycket men det verkar vara mildare mot blodtrycket iaf.
Edit: Kanske kan jag ej få Modafinil heller för det kan påverka QT i visa fall och det har ibland en blodtryckshöjande effekt. Det är centralstimulerande det med men inte så mycket som Ritalin/Concerta.
Jag behöver höja mitt dopamin det är mitt största problem. Sedan helst aktivera frontala cortex. Modafinil hade gjort dessa båda. Jag får fråga läkaren vad han säger.