2013-10-03, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
Beställer via SR genom tonstark eller StExo, båda skickar från UK. Har beställt vid tre tillfällen och alla gångar har de kommit fram, dock är deras "stealth" inte något vidare bra, men det tycks ju inte spela någon roll med tanke på att det kommer fram..

Ofan, är det bra kvalité? Har läst att folk typ har fått efedrin istället för modafinil..
Antar att det är UG eller grejer från Asien? Eller säljer någon av dem HG-grejer?
Citera
2013-12-08, 14:39
Medlem
saggesalivs avatar
Eftersom min tråd blev papperskorgad skriver jag här -

Har nyligen fått tag i en ask med 90st Modiodal 100mg.
Är detta något man kan ha kul på?
Om fallet är sådant hur stor dos ska intas?

EDIT: Efter att läst lite i tråden så antar jag att runt 400mg är normaldos.

Ny fråga då - Kan jag slänga i mig 400mg och kunna somna. Antar att svaret är nej, men frågar!
Det är från svenska apotek mina kommer!
Senast redigerad av saggesaliv 2013-12-08 kl. 15:11.
Citera
2013-12-09, 12:03
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Eftersom min tråd blev papperskorgad skriver jag här -

Har nyligen fått tag i en ask med 90st Modiodal 100mg.
Är detta något man kan ha kul på?
Om fallet är sådant hur stor dos ska intas?

EDIT: Efter att läst lite i tråden så antar jag att runt 400mg är normaldos.

Ny fråga då - Kan jag slänga i mig 400mg och kunna somna. Antar att svaret är nej, men frågar!
Det är från svenska apotek mina kommer!

Det är ju inte direkt "knark". Visst att du kommer må lite bättre men modafinil ökar primärt koncentration och motverkar trötthet. Perfekt för plugg eller en långsam dag på jobbet. Inget att festa på.
Citera
2013-12-09, 21:16
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Det är ju inte direkt "knark". Visst att du kommer må lite bättre men modafinil ökar primärt koncentration och motverkar trötthet. Perfekt för plugg eller en långsam dag på jobbet. Inget att festa på.
Jo jag förstod det efter lite mer läsning.
Men det är ju ändå trevligt att ha något som gör att man orkar med dessa hemska pluggtimmar vid tentaperiod.
Citera
2013-12-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mttias
Har testat det två gånger. Jag är fullt frisk och blev inte ens nämnvärt piggare och något rus kände jag knappast av (första gången pirrade det väldigt lite i magen i kanske en halvtimme, men det var så lite att jag tror det nog var placebo). Jag har tagit som mest 400 eller 500 mg.

Modafinil ger inget rus. Blir du inte piggare är det är möjligt att du har inkompatibla gener:

[PMID 19037200] rs4680(G;G) carriers deprived of sleep respond quite well to 2x 100mg modafinil in terms of improved vigor and well-being, and maintained baseline performance with respect to executive functioning, whereas rs4680(A;A) individuals barely responded to the drug at all.

http://snpedia.com/index.php/Rs4680
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19037200?dopt=Abstract
Senast redigerad av devnu 2013-12-10 kl. 21:49.
Citera
2013-12-15, 18:13
Medlem
saggesalivs avatar
Igår så testade jag modiodal(svenskt apotek) för första gången och tänkte ge er en liten minirapport om det.

Vid 13:30 intar jag 300mg då jag har mycket studier att göra och kände att jag behövde lite hjälp. En halvtimme senare känner jag att det är lika bra att ta en 100mg tablett till då det tydligen ska vara den ultimata dosen.

Jag käkar och vid 15:00 bestämmer jag mig för att sätta mig ner och studera fysik.
Jag sätter mig med boken och skrivhäftet och läser något kapitel och skriver ner det. Detta gick hur bra som helst och jag kännde att jag kunde lätt fokusera och förstå texten. Jag kände mig lite extra skärpt. 1-2h senare tyckte jag att jag studerat nog (hann med ganska mycket på den tiden till skillnad av vad jag brukar). Inte för att jag inte orkade mer, jag hade mycket väl kunnat sitta lika länge till.

klockan är väl nu runt 17-18, och jag går runt och känner mig så där extra uppmärksam på vad som händer runt omkring. Jag sätter mig ned och spelar ett spel jag nyligen laddat ner (skit spelet deerhunter) och känner att det går extra bra och jag har bättre precision. Jag sugs in ganska hårt i spelet och drar mig ur först två-tre timmar senare när en polare frågar om vi ska ta några öl.

Det som jag ska berätta härnäst vet jag inte om det är placebo eller om det var kombinationen av modiodal och alkohol.
Men tillbaka till ämnet, jag går till polaren som bor ett stenkast ifrån och tar en öl.
Samtalsämnet skiftar mellan allt möjligt tills vi hamnar på ämnet fysik, som jag nämnde att jag studerat idag.
Då så började vi diskutera riktigt intressanta saker, som energi och energiomvandling, Higgs bosonen, svarta hål och kärnfysik.
Detta tyckte jag var otroligt intressant att diskutera just då och det kändes verkligen som att min hjärna tänkte två eller till och med tre steg längre än vad den skulle gjort i vanliga fall, tankarna och diskussionerna gick djupare och djupare som till exempel vilken massiv energi det måste ha funnits innan big bang.

Men tillbaka till topic, jag kände iaf att mina tankegångar gick mycket längre än vad de brukar göra, jag kände mig lite smartare helt enkelt. Totalt tog jag väl bara tre öl och blev inte alls berusad.

Vid tolvtiden drog jag mig hemåt och började spela skitspelet igen, detta gjorde jag i två-tre timmar innan jag körde på en film och till slut lyckades somna på grund av att filmen var tråkig.

Sen idag så mår jag så där lite halv kasst. Inte att jag längtar tillbaka till mina tankegångar igår eller något sådant, utan bara lite nere.
Ungefär som en 20-del av hur man mår dagen efter E.
Entusiasmen och engagemanget jag hade igår är inte där längre.

Slutsats då: En riktigt bra medicin om man behöver studera eller har något man behöver fokusera på. Hjälper till att hålla en vaken och skärpt!
Citera
2014-04-15, 16:31
Medlem
Hejsan!

Jag tänkte bara kolla prisläget, just nu kan jag få en karta Modiodal (10st) 100mg för 300kr, är detta ett rimligt pris? De är svenska från apoteket så det är inget skit från kina (nåja.. inte enligt apoteken iaf men man har ju sett fakes överallt).
Tas det upp bra rektalt? Jag fick inget påslag som på tex ritalin som man ju känner av direkt, å andra sidan får man ju ingen kick på dessa. Någon med mer info får gärna dela med sig av upplevelser och/eller länkar. Skriver påverkad nu så kanske därför jag skriver onödigt mycket!

Offt: Betalar för övrigt 180kr för en 80mg OxyContin (åxå svenska från apotek) detta är ett helt OK pris va? Iaf jfr med vilka hemska summor vissa betalar här.. även i Malmö som antagligen är billigaste staden för diverse ämnen, alla kategorier.

Tacksam för svar och hoppas ni mår bra allihopa, jag postar sällan men har varit på forumet sedan dess start/nedstängning/uppstart, jag e lite dålig på att posta bara!

Mvh Joponen
Citera
2014-05-11, 17:36
Medlem
Någon som tagit diazepam (stesolid) tillsammans med modafinil? gick det bra?
Citera
2014-05-11, 20:08
Bannlyst
Funderat lite över den nya fladrafinil (CRL-40,941), det låter som det perfekta kaffesubstitutet mellan adrafinil och modafinil, hoppas vi får se den inrikes snart.
Ska vara dubbelt så potent som adrafinil, så lite klenare än modafinil förmodligen.
Citera
2015-03-22, 00:18
Medlem
ErkkiErkkis avatar
Bumpar tråden. Skulle vilja veta lite mer om armodafinil. Jag köpte några stycken för några månader sedan och testade. Tyckte mest att jag blev rastlös och snurrig. Någon mer som testat armodafinil som kan säga något om det? Borde man testa igen under andra omständigheter, kanske en halv dos?
Citera
2015-05-16, 20:56
Medlem
shape.the.futures avatar
Nä, nu har jag testat ca 500mg förmodat modafinil (köpt från A1) och jag tycker väl inte att jag känner särskilt mycket alls. Vet att man inte får nåt rus i sig men nån effekt överhuvudtaget borde ju infunnit sig. Kanske lite piggare, men det kan vara placebo.

Kan ha varit dålig kvalitet på pulvret,vad vet jag. Hur länge är det tänkt att effekten ska sitta i? Har varit ute i naturen hela dagen så jag har inte haft nåt direkt konkret att fokusera på i sig, ska sätta mig och laga två datorer nu, får väl se hur det känns (att fokusera på en enda grej).
Citera
2015-05-31, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
Nä, nu har jag testat ca 500mg förmodat modafinil (köpt från A1) och jag tycker väl inte att jag känner särskilt mycket alls. Vet att man inte får nåt rus i sig men nån effekt överhuvudtaget borde ju infunnit sig. Kanske lite piggare, men det kan vara placebo.

Kan ha varit dålig kvalitet på pulvret,vad vet jag. Hur länge är det tänkt att effekten ska sitta i? Har varit ute i naturen hela dagen så jag har inte haft nåt direkt konkret att fokusera på i sig, ska sätta mig och laga två datorer nu, får väl se hur det känns (att fokusera på en enda grej).

Update?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in