2006-11-15, 18:49
Medlem
Jonas_s avatar
Har alltid haft grova konsentrationsproblem i skolan, och mitt rekord för att sitta helt stilla ligger nog på en kvart. Jag är impulsiv, och blir lätt distraherad om ja ska göra något som jag inte tycker är jätteskoj. samtidigt som ja är ganska okontaktbar om ja gör något som är intressant

Men nu till det som retar mej. ja blev satt på kö, 12 MÅNADER(!!!). och ändå kallar dom det för att de är en kort tid. ska det vara såhär ?

Mvh
Citera
2006-11-15, 18:53
Medlem
Varangians avatar
Mmm, detta är en värld av begränsade resurser...

Btw vad tycker du är intressant då?
Citera
2006-11-15, 18:55
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
sitter i samma sits...har väntat på en tid sedan i maj..(det tog från oktober året innan att komma till punkten man fick en remiss till en adhdutredning...)

det jobbigaste är att man typ inte kan flytta eller så eftersom man verkligen inte vill ställa sig sist i kön igen.
Citera
2006-11-15, 18:59
Medlem
Jonas_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Mmm, detta är en värld av begränsade resurser...

Btw vad tycker du är intressant då?

spela tv-spel och gitarr.

förrut var de boxning, men de sket sej me åldern och ölen etc etc
Citera
2006-11-15, 19:00
Medlem
Jonas_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
sitter i samma sits...har väntat på en tid sedan i maj..(det tog från oktober året innan att komma till punkten man fick en remiss till en adhdutredning...)

det jobbigaste är att man typ inte kan flytta eller så eftersom man verkligen inte vill ställa sig sist i kön igen.

ja de är helt värdelöst asså :/

Inom GBGregionen eller ?

Mvh
Citera
2006-11-15, 19:01
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_
ja de är helt värdelöst asså :/

Inom GBGregionen eller ?

Mvh

uppsala...
har du fått en tid om 12 månader eller är det vad de sa att det brukar ta?

jävligt irriterande att inte veta hur länge man ska behöva vänta.
Citera
2006-11-15, 19:03
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_
spela tv-spel och gitarr.

förrut var de boxning, men de sket sej me åldern och ölen etc etc

Okej, personligen tycker jag att det är fel att alla måste vara så j-la anpassade hela tiden. Hitta ett jobb där du arbetar med händerna så ska du se att du kan bli skicklig där. Istället för att få nån diagnos som säger att du inte kan sitta still (vilket ändå är onaturligt för en ung människa)...
Citera
2006-11-15, 19:06
Medlem
Jonas_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
uppsala...
har du fått en tid om 12 månader eller är det vad de sa att det brukar ta?

jävligt irriterande att inte veta hur länge man ska behöva vänta.

de står att "väntetiden för närvarande berkäknas till 12 månader, men kan komma att ändras under tiden." ja antar(hoppas) att det betyder att ja får komma om 12 månader.
Citera
2006-11-15, 19:07
Medlem
Jag går i trean på gymnasiet, talade med min skolsköterska och sade att jag vill göra en diagnos för att fastställa urudvida ja har ADHD eler ej.
.
Efter ett par dagar meddelande hon mig att det skulle ta ungefär 2år innan jag skulle diagnoseras på barn och ungdomspsyket eller var det nu är diagnosen ställs.

Ungefär vecka efter det fick jag panikångest av något som indirekt har med med min ADHD att göra panikångestattackerna upprepade sig ett par gånger under tidsrymden av en vecka.
Jag gick då återigen till min skolsköterksa och frågade vad jag skulle göra åt problemet.

Ett par dagar efter det sade hon att jag skulle få en ADHD diagnos ställd, inom en månad!!!

Edit: Uppsala kommun rör det sig om i mitt fall. Kan tänka mig att väntetid varierar från kommun till kommum.
Citera
2006-11-15, 19:09
Medlem
Jonas_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Okej, personligen tycker jag att det är fel att alla måste vara så j-la anpassade hela tiden. Hitta ett jobb där du arbetar med händerna så ska du se att du kan bli skicklig där. Istället för att få nån diagnos som säger att du inte kan sitta still (vilket ändå är onaturligt för en ung människa)...

jojo. men med diagnosen kan man få medecinering, som i sin tur kan jämna ut en dag. så man inte är lika slut som efter ett hårt träningspass när man kommer hem på eftermiddagen.

mvh
Citera
2006-11-15, 19:11
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag går i trean på gymnasiet, talade med min skolsköterska och sade att jag vill göra en diagnos för att fastställa urudvida ja har ADHD eler ej.
.
Efter ett par dagar meddelande hon mig att det skulle ta ungefär 2år innan jag skulle diagnoseras på barn och ungdomspsyket eller var det nu är diagnosen ställs.

Ungefär vecka efter det fick jag panikångest av något som indirekt har med med min ADHD att göra panikångestattackerna upprepade sig ett par gånger under tidsrymden av en vecka.
Jag gick då återigen till min skolsköterksa och frågade vad jag skulle göra åt problemet.

Ett par dagar efter det sade hon att jag skulle få en ADHD diagnos ställd, inom en månad!!!

Edit: Uppsala kommun rör det sig om i mitt fall. Kan tänka mig att väntetid varierar från kommun till kommum.

Jo, det är klart att de börjar bli oroliga när du snackar om panikångest...
Men jag menar, om du nu skulle få en ADHD diagnos så skulle det göra vad?
Citera
2006-11-15, 19:12
Medlem
Jonas_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
.

det var som fan. hur prioriterar dom igentligen ? så om man får panikångest kommer man före ? eller har dom massa ledig tid som dom inte utreder folk på ?

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in