Jomenvisst, hur lång tid tror du det tar?, bättre att göra det själv och sedan kräva ersättning för utlägg m.m i efterhand!
Hur skall du bevisa att det stank rök när du själv har sanerat?
Ta dit hyresvärden och få vittnen på att det behövs göras en sanering. Gör du grejerna i fel ordning så får du bara problem senare!
Kontakta hyresvärden i morgon så får dom skicka dit en besiktningsman eller en fastighetsskötare som inspekterar. Efter det är gjort så får du tips om hur du kan gå till väga.
Hur skall du bevisa att det stank rök när du själv har sanerat?
Ta dit hyresvärden och få vittnen på att det behövs göras en sanering. Gör du grejerna i fel ordning så får du bara problem senare!
Kontakta hyresvärden i morgon så får dom skicka dit en besiktningsman eller en fastighetsskötare som inspekterar. Efter det är gjort så får du tips om hur du kan gå till väga.
hade liksom inte tänkt att blanda in dem!, skall ha kvar lägenheten i en 10 år till tänkte jag och sköter detta själv men tack för tipset!
hade liksom inte tänkt att blanda in dem!, skall ha kvar lägenheten i en 10 år till tänkte jag och sköter detta själv men tack för tipset!
Ok.
Då är tipsen du fått om en jonisator kombinerat med att ställa fram skåla med ättika bra metoder att bli av med lukten bra. Börja gärna med att korsvädra något dygn för att bli av med det värsta, och tvätta alla textilier som går att tvätta. T ex gardiner och mattor.
Köpte ett riktigt inrökt dödsbo för ett antal år sedan.
Vi vädrade konstant i en vecka, utan att det försvann.
Röklukten försvann först efter att vi tapetserat om!
Jag har en jonisator som jag tycker är superbra, men jag är lite skeptisk till att den skulle klara av ett sådant jobb. Det vore väldigt intressant att veta. Berätta gärna hur det gick mindgasm...
Det är så att polaren har fått ta över sin farfars lägenhet som han rökt i och polaren har med suttit och rökt i den så kanske vara rökning i den i 2år nu. Men polaren har nu slutat och röka men det stinker som aset såklart.
Jag är hantverkare så jag vet att man inte får bort röklukten för än man total renoverar och sätter in typ luftrenings apparater.
Men vi tänkte försöka få bort endel av den vidriga stanken.
Jag anser mig vara duktig p att städa och kommer inte ha några större problem med det.
Men jag undrar om ni har tips på hur man kan torka lite på vägar och tak spelar ingenroll om det blir färg skiftningar men vill ju inte få bort all färg innan vi skall renovera om något år.
Har ni några andra tips att få bort röklukten ur tyg saker så är det guld värt.
Förlåt får lite dåligt skrivet inlägg men sittter med mobilen.