2006-11-15, 01:56
Medlem
TheKlowns avatar
Jag har varitt medlem ett tag på forumet men inte varitt så aktiv.
Men har börjat vara lite mer aktiv på sista tiden.
Och det jag upptäckt efter ca 1½vecka är.
Att det svämmar över med rasistiska troll på detta forum.
Så fort det går kommer det nedvärdernade kommentarer om invandrare, väldigt ofta helt offtopic. Och allt som oftast blir trådarna diskusioner ang folks härkomst istället för vad tråden verkligen handlade om.

Detta filmklipp har postats i två olika trådar idag road skolklass och därför saknar jag respekt

Här är några av kommentarerna:

Citat:
Ursprungligen postat av maxiee
Fan vilka fula blattar och fan vilken ful mongodans. gonatt.
Citat:
Ursprungligen postat av fahlenovic
Haha, den berömda våldtäktsdansen. Kom igen, det svänger!
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Sluta driva med utvecklingsstörda
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
dom har rytmen i blodet dessa negrer och mellanösterparasiter.
Tänk vilka element vi har fått in i landet, harrejaaavlar vilka apor!
Citat:
Ursprungligen postat av BSO
Han låter som en apa på slutet.

(Okej att nån låter eller uppförsig som en apa. Men just det att stämningen på dem flesta delar av Flashbacks forum är invandra fientlig gör kommentarerna mer vinkade än vad dem kanske är.)

Folk får ha sina åsikter men när varenda tråd man läser blir till en diskusion om raser och liknade så börjar det bli tjatigt.
Så bort med dem rasisitska trollen på forumet. Hänvisa dem till rätt forum.
2006-11-15, 02:02
Medlem
666Hates avatar
Jaha, och du diskutera vad?
2006-11-15, 02:07
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Jaha, och du diskutera vad?

Att det finns en extrem likritkning av åsikter på Flashback som tar sig uttryck i extremt onyanserade och meningslösa trådar som bara går ut på att ventilera en tröttsam syn på invandrare?

Finns många extremt hårdföra invandringskritiker på FB som faktiskt är duktiga på att debattera. Så vad är syftet med att visa dåliga youtube-klipp och skriva" dumma blattar" femtielva ggr?
2006-11-15, 02:08
Medlem
BagareBengts avatar
De där två trådarna du länkat till handlar ju om rasfrämlingar, självklart kommer de innehålla rasistiska kommentarer, det är ju topic i de trådarna.

Om det dock inte är topic i trådarna med sådana kommentarer så kan du använda funktionen Report Post (triangeln med utropstecknet i det vänstra hörnet i varje post, bredvid on/offlinevisaren) för att påkalla moderatorns uppmärksamhet om regelbrott.

Om du blir provocerad och inte trivs med att läsa rasistiska kommentarer även om det tillhör topic så föreslår jag att du läser något annat forum.

FB sysslar inte med åsiktsförtryck, och rasistiska kommentarer lär alltid få leva kvar här, om de har relevans för topic d.v.s.
2006-11-15, 02:10
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Att det finns en extrem likritkning av åsikter på Flashback som tar sig uttryck i extremt onyanserade och meningslösa trådar som bara går ut på att ventilera en tröttsam syn på invandrare?

Finns många extremt hårdföra invandringskritiker på FB som faktiskt är duktiga på att debattera. Så vad är syftet med att visa dåliga youtube-klipp och skriva" dumma blattar" femtielva ggr?
"It´s funny because its true"
2006-11-15, 02:10
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
De där två trådarna du länkat till handlar ju om rasfrämlingar, självklart kommer de innehålla rasistiska kommentarer, det är ju topic i de trådarna.

Om det dock inte är topic i trådarna med sådana kommentarer så kan du använda funktionen Report Post (triangeln med utropstecknet i det vänstra hörnet i varje post, bredvid on/offlinevisaren) för att påkalla moderatorns uppmärksamhet om regelbrott.

Om du blir provocerad och inte med att läsa rasistiska kommentarer även om det tillhör topic så föreslår jag att du läser något annat forum.

FB sysslar inte med åsiktsförtryck, och rasistiska kommentarer lär alltid få leva kvar här, om de har relevans för topic d.v.s.

Båda trådarna ligger ju i humor. Jag kan förstå det komiska i klippen, killarna i dem ser otroligt töntiga ut, men jag förstår inte vad åsikter av det slag som kommer efteråt har för relvans?
2006-11-15, 02:13
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
"It´s funny because its true"

Så du ser inget problem i att 90% av medlemmarna på ett forum som skall gå ut på yttrandefrihet har precis samma åsikter? Och att knappt 10% av dessa kan formulera dessa åsikter på ett någorlunda intelligent sätt?
2006-11-15, 02:13
Medlem
Citat:
Båda trådarna ligger ju i humor. Jag kan förstå det komiska i klippen, killarna i dem ser otroligt töntiga ut, men jag förstår inte vad åsikter av det slag som kommer efteråt har för relvans?

Nej alla har inte samma humor som Dig eller den snyftande trådskaparen för den delen!
2006-11-15, 02:14
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Så du ser inget problem i att 90% av medlemmarna på ett forum som skall gå ut på yttrandefrihet har precis samma åsikter? Och att knappt 10% av dessa kan formulera dessa åsikter på ett någorlunda intelligent sätt?
Haha... Ska vi ha 10000 olika åsiker? Eller ska vi sparka ut några rasister och kvotera in lite AFA-drägg så det jämnar ut sig eller vad menar du?
2006-11-15, 02:18
Bannlyst
Och självklart skall du som vänsteryngel komma in och försöka förbjuda detta eller? Låt oss i alla fall ha yttrandefriheten kvar på flashback jävla tattare!
2006-11-15, 02:18
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Haha... Ska vi ha 10000 olika åsiker? Eller ska vi sparka ut några rasister och kvotera in lite AFA-drägg så det jämnar ut sig eller vad menar du?

Nej, något sådant har jag inte föreslagit. Det vore väldigt tråkigt om inte åsikten fanns representerad.

Men det blir ju knappast något utbyte av att det sitter ett helt gäng analfabeter och skriver samma inlägg efter varandra i forum efter forum. Admin har ju precis stängt Flashback Lounge på grund av att det chattades för mycket där. Detta är ju precis samma sak, och det finns i alla forumdelar.
Min fråga till dig är om du tycker det är bra? Skulle du gillar om det satt 90% AFA-nötter och citerade Marx i varje tråd?
2006-11-15, 02:19
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Nej, jag förstår inte riktigt heller poängen med sådana trådar, men syftet med dem verkar alla gånger vara just att skratta åt och häckla "invandrare".
Antingen så kommer sådana trådar att kommenteras med rasistiska glåpord eller så borde de papperskorgas för att de saknar diskussionsunderlag.

Att tvinga folk att undvika rasistiska formuleringar när de kommenterar den typen av tråden är väl omöjligt? Det är inte yttrandefrihet, eller hur?

I andra trådar i Humor häcklar man utvecklingsstörda (t.o.m. moderatorer där har en förkärlek för detta) och andra "avvikare" på liknande sätt.

Hur ska detta stävjas? Är det ens ett problem?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in