2006-11-15, 02:20
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbåt
Och självklart skall du som vänsteryngel komma in och försöka förbjuda detta eller? Låt oss i alla fall ha yttrandefriheten kvar på flashback jävla tattare!

Din ofantliga visdom verkar ju vara ett alldeles utmärkt exempel på varför det är viktigt att yttrandefriheten försvaras.....

2006-11-15, 02:24
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Nej, något sådant har jag inte föreslagit. Det vore väldigt tråkigt om inte åsikten fanns representerad.

Men det blir ju knappast något utbyte av att det sitter ett helt gäng analfabeter och skriver samma inlägg efter varandra i forum efter forum. Admin har ju precis stängt Flashback Lounge på grund av att det chattades för mycket där. Detta är ju precis samma sak, och det finns i alla forumdelar.
Min fråga till dig är om du tycker det är bra? Skulle du gillar om det satt 90% AFA-nötter och citerade Marx i varje tråd?
Loungen stängdes pga att det var 6-7 pers som var tvungna att chatta sönder alla trådar dom såg, troligvis pga att dom saknar vänner IRL... Och det är inte samma sak som du snackar om.

Hade det varit 90% AFA här så hade inte jag varit här, så lätt är det.
Gillar du inte att läsa vissa saker så läs inte trådarna med det innehållet då...
Jag läser inte Erdinger röda propaganda-trådar och vips så har jag undvikit hans ordbajsande.
2006-11-15, 02:25
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Nej, jag förstår inte riktigt heller poängen med sådana trådar, men syftet med dem verkar alla gånger vara just att skratta åt och häckla "invandrare".
Antingen så kommer sådana trådar att kommenteras med rasistiska glåpord eller så borde de papperskorgas för att de saknar diskussionsunderlag.

Att tvinga folk att undvika rasistiska formuleringar när de kommenterar den typen av tråden är väl omöjligt? Det är inte yttrandefrihet, eller hur?

I andra trådar i Humor häcklar man utvecklingsstörda (t.o.m. moderatorer där har en förkärlek för detta) och andra "avvikare" på liknande sätt.

Hur ska detta stävjas? Är det ens ett problem?

Man skall kunna häckla invandrare eller vemsomhelst. Men jag tror nog att man skall våga vara tuffare med krav på diskussionsunderlag där, vilket jag har för mig att moderatorerna även har krävt. Precis som det verkar försöka krävas på hela FB. Det är positivt.
2006-11-15, 02:31
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Nej, något sådant har jag inte föreslagit. Det vore väldigt tråkigt om inte åsikten fanns representerad.

Men det blir ju knappast något utbyte av att det sitter ett helt gäng analfabeter och skriver samma inlägg efter varandra i forum efter forum. Admin har ju precis stängt Flashback Lounge på grund av att det chattades för mycket där. Detta är ju precis samma sak, och det finns i alla forumdelar.
Min fråga till dig är om du tycker det är bra? Skulle du gillar om det satt 90% AFA-nötter och citerade Marx i varje tråd?

Att 90% av fb är invandrarhatiskt beror kanske på att Sverige inte uppskattar drägg från mellanöstern. Fb är en spegling av ett fritt svenskt folk som inte är nedtryckta av landsförädare som dig. Här kan folk säga vad de egentligen tycker utan att behöva vara oroliga för att mista arbetet eller bli nedslagna...
2006-11-15, 02:33
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Man skall kunna häckla invandrare eller vemsomhelst. Men jag tror nog att man skall våga vara tuffare med krav på diskussionsunderlag där, vilket jag har för mig att moderatorerna även har krävt. Precis som det verkar försöka krävas på hela FB. Det är positivt.
Då är vi överens.
Hårdare krav på diskussionsunderlag.

Vill man exempelvis posta klipp och häckla "svartskallar" eller utvecklingsstörda så kan man leta upp 10 olika klipp och göra en bra tråd av det hela med någon bra inledande argumentation, eller att helt sonika ha samlingstrådar för postningar av korta videoklipp med korta "haha, roligt klipp, vilken ful jävel"-kommentarer.

Det går att styra upp sådant där ganska bra om moderatorerna har lite fantasirikedom för riktlinjerna i de olika delforumen och modererar hårdare.
2006-11-15, 02:34
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Loungen stängdes pga att det var 6-7 pers som var tvungna att chatta sönder alla trådar dom såg, troligvis pga att dom saknar vänner IRL... Och det är inte samma sak som du snackar om.

Hade det varit 90% AFA här så hade inte jag varit här, så lätt är det.
Gillar du inte att läsa vissa saker så läs inte trådarna med det innehållet då...
Jag läser inte Erdinger röda propaganda-trådar och vips så har jag undvikit hans ordbajsande.

Det är ju inte åsikten i sig som är problemet, utan att det framförs som en slags standardkommentar till vilka trådar som helst ofta av användare som aldrig skriver andra sorters inlägg. Det borde vara klockren OT, men av någon anledning verkar det inte beivras särskilt hårt.

Ta den här som ett exempel

http://www.flashback.org/showthread.php?t=399833

En tråd som uttryckligen skall handla om raggningstips på invandrartjejer. Redan i första svaret så kommer det kommentarer om Halal-slakt och Hedersmord. Varför får detta tramsande vara kvar i tråden?
2006-11-15, 02:36
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Att 90% av fb är invandrarhatiskt beror kanske på att Sverige inte uppskattar drägg från mellanöstern. Fb är en spegling av ett fritt svenskt folk som inte är nedtryckta av landsförädare som dig. Här kan folk säga vad de egentligen tycker utan att behöva vara oroliga för att mista arbetet eller bli nedslagna...

Och det betyder att man inte behöver bry sig om att hålla sig till ämnet eller att försöka ägna sig åt diskussion?
2006-11-15, 02:41
Medlem
Vem är det egentligen som är ett troll? De flesta skribenter på Flashback (åtminstone i politik och samhäll) har, tack och lov, insett att mångkulturen är skadlig. Någon gnutta intelligens besitter faktiskt högerfolket här på FB.
2006-11-15, 02:41
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Här håller jag med, dock är det ett problem att vissa (host) inte kan argumentera för sig utan släpper ut mycket av den skit och förtryckta åsikter de bär på på sådana icke-konstruktiva sätt.

En stor del av användarna verkar ha problem att formulera sig och använda sig av språket, vilket är huvudsyftet med ett diskussionsforum.

Jag slarvar dock säkert själv många gånger, men oftast försöker jag. Vissa verkar aldrig ens försöka.
2006-11-15, 02:46
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Vem är det egentligen som är ett troll? De flesta skribenter på Flashback (åtminstone i politik och samhäll) har, tack och lov, insett att mångkulturen är skadlig. Någon gnutta intelligens besitter faktiskt högerfolket här på FB.

Lille vän,

Var inte långsökt för att jag tvålade till dig igår.

I övrigt så pratar vi inte om ifall mångkulturen är skadlig eller ej, utan om det är intressant, nödvändigt eller bra för Flashback att ständigt lyssna på sämre versioner av den åsikten helt oavsett om det är relevant för ämnet eller inte.
2006-11-15, 02:46
Moderator
tobess avatar
Alla har rätt till sin åsikt på FB - hur "icke-PK" eller "PK" den må vara...

Så - att tysta meningsmotståndare kommer inte på fråga...

Har du något konkret att komma med - posta en ny tråd.

*klick*

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in