Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-14, 01:10
Medlem
Av det jag läst verkar han duktig och intelligent men varje gång man ser den rackaren i TV så är han ju helt on the edge. Jävligt störig, liksom patologiskt frustrerad. Jobbiga egenskaper men ofta underhållande.

Ikväll hade jag bänkat mig för att se honom köra ännu en "sur-sarkasm-show" på Studio Virtanen. Men vad händer? Gästsoffan är tom. Gellerfeldt har blivit blixt förbannad för att han själv fick lägga ut cash till taxin och vad gör han? Jo han vänder i studion, skäller ut redaktionen och åker hem! Han verkar ha tagit sig själv till en ny dimension.

Vad är det med den här mannen - är han medveten om sin provocerande attityd, driver han med oss eller är han helt fucked up?
Citera
2006-11-14, 01:22
Bannlyst
Har för mig han e gårdare, vilket i så fall skulle kunna förklara hybrisen å drygheten.
Svar på frågan: Nej han driver inte med oss, han har gått på myten om sig själv!

Edit: Man citerar väl inte det enda tidigare inlägget !!
Citera
2006-11-14, 10:13
Medlem
Månsans avatar
Han har en svart hund, typ labrador. Ser honom i Observatorielunden ibland. Han ser alltid jävligt förbannad ut. Men när han uttalar sig i tv är han ju ofta helt briljant. Han har gjort den svenska översättningen till Bob Dylans memoarer och där måste man verkligen säga att han gjort ett bra hantverk. Personligen gillar jag hans bildade och aristokratiska framtoning. För några år sedan ondgjorde han sig på ett kul och ilsket sätt i nåt tv-program över hur folk kan ha så in i helvetes dålig smak att dom har bruna skor på sig efter sex på kvällen (istället för svarta då förstås).
Citera
2006-11-14, 11:02
Medlem
Jag ser honom inte som megaloman utan en som har ett kritiskt uppdrag.
Citera
2006-11-14, 13:04
Medlem
Hans oberäkneliga humör är typiskt för vissa alkoholister. Jag ser honom ibland rasta hunden, hans ansikte vittnar om alkoholproblem. Han förändrades och gick ner sig ganska stadigt under 90-talet / början av 2000-talet.
Citera
2006-11-14, 13:46
Medlem
Fula Gubbens avatar
Fet alkis med skarp hjärna och god klädsmak. Mats Gellerfelt är en s k "klassresenär", vilket borgar för sprit-problem och dåligt humör. Att han är djurgårdare och dessutom står för vissa sunda konservativa ideal (han är förvisso ingen tragisk gammal skäggproggare) kan inte helt uppväga det negativa intrycket.

Fula Gubben läste nyligen en artikel som Gellerfelt skrev om James Joyce när han (MG) bara var 25-26 år gammal, och som var riktigt bra och skarp. Så någon dumskalle är han inte. Några år senare skrev han en pretentiös roman som via vänskaps-korruption belönades med en egen "understreckare" i MG:s tidning SvD, en ära som normalt reserveras för nobelpristagare

Syns ofta i trakterna kring Odenplan.

- F.G
Citera
2006-11-14, 13:53
Medlem
Frappants avatar
En patetisk drygfjant med rötter i vänsterextremism, en inställning han nu har bytt mot goddagspiltens egohögerextremism. En liten skit vars brist på prioriteringar inses av hans fanatism inför herrklädsel, ett område som bara bögar intresserar sig för. En människofientlig och hätsk liten jävla surgårdare, med stinkande svenskfientlighet på programmet när han vill småretas med populasen från det han tror är en piedestal men som är en mindre skithög.

En jävla nolla och pajas, en valhänt och amatörmässig kulturkofta med hybris.
Ser jag en dryg och arrogant tjockis med påkostad herrmundering lalla över ett övergångsställe kring Vasastan/Birkastan/Gärdet, så ska jag stampa ordentligt på gasen, det kan jag vitsorda. Jävla skitfläck.
Citera
2006-11-14, 13:55
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
En patetisk drygfjant med rötter i vänsterextremism, en inställning han nu har bytt mot goddagspiltens egohögerextremism. En liten skit vars brist på prioriteringar inses av hans fanatism inför herrklädsel, ett område som bara bögar intresserar sig för. En människofientlig och hätsk liten jävla surgårdare, med stinkande svenskfientlighet på programmet när han vill småretas med populasen från det han tror är en piedestal men som är en mindre skithög.

En jävla nolla och pajas, en valhänt och amatörmässig kulturkofta med hybris.
Ser jag en dryg och arrogant tjockis med påkostad herrmundering lalla över ett övergångsställe kring Vasastan/Birkastan/Gärdet, så ska jag stampa ordentligt på gasen, det kan jag vitsorda. Jävla skitfläck.

Oj då!

- F.G
Citera
2006-11-14, 13:57
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
En patetisk drygfjant med rötter i vänsterextremism, en inställning han nu har bytt mot goddagspiltens egohögerextremism. En liten skit vars brist på prioriteringar inses av hans fanatism inför herrklädsel, ett område som bara bögar intresserar sig för. En människofientlig och hätsk liten jävla surgårdare, med stinkande svenskfientlighet på programmet när han vill småretas med populasen från det han tror är en piedestal men som är en mindre skithög. En jävla nolla och pajas, en valhänt och amatörmässig kulturkofta med hybris. Ser jag en dryg och arrogant tjockis med påkostad herrmundering lalla över ett övergångsställe kring Vasastan/Birkastan/Gärdet, så ska jag stampa ordentligt på gasen, det kan jag vitsorda. Jävla skitfläck.

Du tar inte i lite väl mycket nu? Vad har han gjort? Snott din flickvän? Kritiserat din klädsel? Ska du inte ta och börja koka kaniner också?

Jag tycker för övrigt att Gellerfeldt är ganska skön. En blandning av Göran Rosenberg och Steffo Törnkvist.
Citera
2006-11-14, 14:07
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
Du tar inte i lite väl mycket nu? Vad har han gjort? Snott din flickvän? Kritiserat din klädsel? Ska du inte ta och börja koka kaniner också?

Och då har jag ändå Vänliga Veckan precis nu!! :shoot2:

Nej, jag retar mig bara på karln själv och det han står för. Jag har bara "träffat" honom en gång, eller snarare varit närvarande som en av många andra, bland annat han.
Citera
2006-11-14, 14:34
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
Vad har han gjort?Kritiserat din klädsel?

Bajenkeps, slitna sportdojor, en dassig jacka och mjukisar räcker bra i helg som söcken för riktiga MÄN!!

Det är där Gnällerfelt prioriterar fel. Bland mycket annat...
Citera
2006-11-14, 15:35
Medlem
Jag ser han också runt Odenplan och han ser ganska ovårdad ut, iallafall ej något modeleijon utan snarare "vad hittade jag längst in i garderoben". Hunden är inte purung han heller och det är fråga om vem som leder vem...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in