2012-11-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, om man är:
A) Alkoholist
B) Endast ute efter att bli full
C) Båda alternativen
Normalt folk dricker ur glas och inte ur förpackningen, men du kanske äter mat direkt ur konservburkar också?
alternativ c.
Citera
2012-11-18, 04:08
Medlem
elektronikfreaks avatar
Det där att Kir enbart är en dryck alkisar, uteliggare o groggvirke till T-sprit är ju bara ren jävla bullshit. Så sent som i fredags köpte jag en flaska Kir. Supergod när den är iskall. Enda negativa är att nu år 2012 så kommer inte Kir i glasflaska utan nu kommer den i pantbar PET-flaska. Är väl bara en tidsfråga innan 12 år gammal Chivas Regal även den kommer i pantbar PET-flaska. Grrr...
Citera
2012-11-18, 09:13
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Det där att Kir enbart är en dryck alkisar, uteliggare o groggvirke till T-sprit är ju bara ren jävla bullshit. Så sent som i fredags köpte jag en flaska Kir. Supergod när den är iskall. Enda negativa är att nu år 2012 så kommer inte Kir i glasflaska utan nu kommer den i pantbar PET-flaska. Är väl bara en tidsfråga innan 12 år gammal Chivas Regal även den kommer i pantbar PET-flaska. Grrr...
Vad har förpackningsmaterialet med innehållet att göra? Har du problem med box eller PET-flaska så slå upp vinet i en karaff innan du serverar.

Du nämner Chivas Regal som om det vore något särskilt "fint", men jag förstår inte vad folk ser i den?
En medelmåttig blended som fått mycket reklam och anses som finwhisky, framförallt på Ålandsbåten och liknande.
På bolaget kan man köpa en hela 12-årig Strathisla, dvs den whisky som utgör basen i Chivas Regal, för 40 kr mindre än vad en 12-årig Chivas Regal kostar.
Citera
2012-11-18, 17:21
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Vad har förpackningsmaterialet med innehållet att göra? Har du problem med box eller PET-flaska så slå upp vinet i en karaff innan du serverar.
Lika lite som jag skulle brygga vin i en plastdunk - använder alltid riktiga gamla glasdamejeanner - så gillar jag alkohol i PET-flaskor. Jag gillar inte o dricka ur plastmuggar heller för den delen.
Citat:
Du nämner Chivas Regal som om det vore något särskilt "fint", men jag förstår inte vad folk ser i den?
En medelmåttig blended som fått mycket reklam och anses som finwhisky, framförallt på Ålandsbåten och liknande.
På bolaget kan man köpa en hela 12-årig Strathisla, dvs den whisky som utgör basen i Chivas Regal, för 40 kr mindre än vad en 12-årig Chivas Regal kostar.
Jag har aldrig påstått att Chivas Regal är någon "fin" whiskysort utan jag tog väl mest Chivas Regal som ett exempel på en whiskysort i största allmänhet. Kan tänka mig att Chivas Regal är mer känd bland pöbeln i Sverige än vad Strathisla är.

Dricker för övrigt inte whisky själv mer än som bas i Irish Coffee.
Citera
2012-11-18, 17:49
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Lika lite som jag skulle brygga vin i en plastdunk - använder alltid riktiga gamla glasdamejeanner - så gillar jag alkohol i PET-flaskor. Jag gillar inte o dricka ur plastmuggar heller för den delen.

Jag har aldrig påstått att Chivas Regal är någon "fin" whiskysort utan jag tog väl mest Chivas Regal som ett exempel på en whiskysort i största allmänhet. Kan tänka mig att Chivas Regal är mer känd bland pöbeln i Sverige än vad Strathisla är.

Dricker för övrigt inte whisky själv mer än som bas i Irish Coffee.
Jag kan väl till viss del hålla med om att rent estetiskt och känslomässigt är varken boxar eller PET-flaskor någon höjdare, men inte så att jag skulle sluta köpa något jag gillar bara för att det byter förpackning.

Precis som du säger så är Chivas mer känd bland pöbeln, men jag fattar absolut inte den hypen, det finns ju så mycket whisky som är både bättre och billigare.
Citera
2012-11-20, 00:09
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capricekir
nu är den underbara kiren förstörd om man frågar mig. nu säljs den i petflaska ist för den fina glasflaskan. blir som en helt annan dryck. alltid druckit direkt ur glasflaskan. men nu i pet, inte alls lika gott

Skojar du, är ju mycket bättre! Går ju inte att söla bort den, o funkar fint som nappflaska.
Citera
2013-10-26, 14:47
Medlem
v0dkas avatar
Ser faktiskt mer fördelar med att den är i plast än glas nuförtiden.

Kan dock inte dricka kir utan att bli dum i huvudet (läs: våldsam, skrikig). Fler som upplevt detta?
Citera
2013-10-26, 14:58
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v0dka
Ser faktiskt mer fördelar med att den är i plast än glas nuförtiden.

Kan dock inte dricka kir utan att bli dum i huvudet (läs: våldsam, skrikig). Fler som upplevt detta?
Personligen så upplever jag att sinnesstämning påverkas negativt utav en plastflaska.
Citera
2013-10-26, 15:21
Medlem
Kir är fenomenal dryck, smakar bra och sköna fyllor får man Sen har jag aldrig sett en typisk a-lagare dricka Kir, det finns billigare alternativ för dom. Kir är inte så billigt som folk tror, närmare 90 kr litern faktiskt.
Sen är det jävligt synd att dom övergick till pet-flaska.
Citera
2013-10-26, 17:25
Medlem
bobhnuds avatar
Ja, Kir är inte så dumt faktiskt. Jag brukade köpa en flaska emellanåt förut, men efter att jag har reagerat allergiskt mot vin ett par gånger, har jag inte vågar dricka det.
Citera
2013-10-26, 18:50
Medlem
rochsteins avatar
Kan nån vänligen beskriva smaken samt varför man ska köpa denna dricka? Har aldrig druckit Kir förut.
Citera
2013-10-26, 18:53
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Kan nån vänligen beskriva smaken samt varför man ska köpa denna dricka? Har aldrig druckit Kir förut.
Det smakar svartvinbär. Gillar du svartvinbär - köp Kir!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in