2009-09-10, 10:11
Medlem
Rock88s avatar
Jagär evigt tacksam min kära far som lärde mig dricka kir i 15årss åldern tack kära far...
Citera
2010-01-29, 14:35
Medlem
dengladekillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Öppna en Kir, stampa på korken. Bortamatch. Yeeeeeeees.

Skön
Citera
2012-07-19, 00:34
Medlem
Hört av bekanta att systembolaget ska sluta sälja Kir, någon som vet mer?
Citera
2012-07-19, 10:25
Medlem
putteputte88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-
Hört av bekanta att systembolaget ska sluta sälja Kir, någon som vet mer?

http://www.systembolaget.se/Sok-dryc...k/?varuNr=2965

Den finns kvar på bolagets hemsida i alla fall. Det är en outtömlig källa för vad som säljs och inte säljs på just Systembolaget.
Citera
2012-07-19, 11:04
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4440
När mellanölen försvann 77 började många dricka kir för att få ett billigt rus.
Starköl på den tiden var bara 4,5% har jag för mej.
Jag minns detta mycket väl. Möjligheten att köpa mellanöl i vanliga affärer försvann den 1 Juli 1977. (Till stort förtret för oss högstadieelever.)

Ungefär då sommarlovet tog slut hade kvällstidningarna krigsrubriker i stil med: "NU DRICKER ALLA TONÅRINGAR KIR!", "KIR-DET NYA TONÅRSGISSLET" osv.

Ingen på skolan hade nånsin hört talas om Kir innan, men efter dessa löpsedlar skulle alla ha fatt på slisket. Snacka om framgångsrik marknadsföring!
Citera
2012-07-19, 19:07
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Jag minns detta mycket väl. Möjligheten att köpa mellanöl i vanliga affärer försvann den 1 Juli 1977. (Till stort förtret för oss högstadieelever.)

Ungefär då sommarlovet tog slut hade kvällstidningarna krigsrubriker i stil med: "NU DRICKER ALLA TONÅRINGAR KIR!", "KIR-DET NYA TONÅRSGISSLET" osv.

Ingen på skolan hade nånsin hört talas om Kir innan, men efter dessa löpsedlar skulle alla ha fatt på slisket. Snacka om framgångsrik marknadsföring!
Jag minns det, en panna Kir kostade 15 spänn. Är det samma Kir som säljs i dag? Man kanske skulle ta en Kir-stöt en kväll på semestern.....
Citera
2012-11-16, 22:33
Medlem
nu är den underbara kiren förstörd om man frågar mig. nu säljs den i petflaska ist för den fina glasflaskan. blir som en helt annan dryck. alltid druckit direkt ur glasflaskan. men nu i pet, inte alls lika gott
Citera
2012-11-17, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av capricekir
nu är den underbara kiren förstörd om man frågar mig. nu säljs den i petflaska ist för den fina glasflaskan. blir som en helt annan dryck. alltid druckit direkt ur glasflaskan. men nu i pet, inte alls lika gott

Är det inte bara en myt att dryck är godare på glasflaska? Vet att många tycker att cola på glasflaska är mycket godare än på petflaska, men jag har aldrig märkt någon skillnad.

Kanske får bli en kir på petflaska imorn
Citera
2012-11-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Är det inte bara en myt att dryck är godare på glasflaska? Vet att många tycker att cola på glasflaska är mycket godare än på petflaska, men jag har aldrig märkt någon skillnad.

Kanske får bli en kir på petflaska imorn
ingen myt, tycker iaf det är väldigt mkt godare i glasflaska. fast ganska bra att man kan tappa flaskan i marken nu utan att den går sönder. så helt ledsen är jag inte att det är pet. många liter kir som runnit ut pga av min klumpighet genom tiderna...
Citera
2012-11-17, 11:14
Medlem
zepofans avatar
Citat:
ingen myt, tycker iaf det är väldigt mkt godare i glasflaska. fast ganska bra att man kan tappa flaskan i marken nu utan att den går sönder. så helt ledsen är jag inte att det är pet. många liter kir som runnit ut pga av min klumpighet genom tiderna...
Jo, det är en myt. Du känner garanterat inte vilken förpackning drycken har varit i när du dricker den ur ett glas. Dricker man direkt ur flaskan är det knappast smaken som är prio ett.
Citera
2012-11-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jo, det är en myt. Du känner garanterat inte vilken förpackning drycken har varit i när du dricker den ur ett glas. Dricker man direkt ur flaskan är det knappast smaken som är prio ett.
kir dricker man för det första endast direkt ur flaskan. för det andra tycker jag att det är skillnad på smaken, men jag kanske bara inbillar mig det
Citera
2012-11-17, 11:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
kir dricker man för det första endast direkt ur flaskan. för det andra tycker jag att det är skillnad på smaken, men jag kanske bara inbillar mig det
Ja, om man är:
A) Alkoholist
B) Endast ute efter att bli full
C) Båda alternativen
Normalt folk dricker ur glas och inte ur förpackningen, men du kanske äter mat direkt ur konservburkar också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in