2006-11-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiloop
Halare än gräset på Ullevi under matchen mellan GAIS och AIK då? Naturligt och fint spel och en poäng till GAIS!

Men drrr. Det var regnet och inte planen det var fel på.
Citera
2006-11-13, 18:51
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiloop
Halare än gräset på Ullevi under matchen mellan GAIS och AIK då? Naturligt och fint spel och en poäng till GAIS!

Å andra sidan är typ konstgräs (dagens generationer i alla fall) efter kraftigt regn än mer omöjligt att spela på...

/feldgrau
Citera
2006-11-13, 19:41
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Å andra sidan är typ konstgräs (dagens generationer i alla fall) efter kraftigt regn än mer omöjligt att spela på...

/feldgrau

Skulle nog vilja hävda motsatsen. Dagens konstgräs blir inte ens hälften så halt som riktigt gräs.

Spelade våra två sista matcher i år i hällregn och jag var orolig att man bara skulle halka, men det gick över förväntan.
Citera
2006-11-13, 20:21
Medlem
Är ingen förespråkare av konstgräs, men en kombination av konstgräs och riktigt gräs är något vi kommer se mer utav här i norra Europa och jag är faktiskt ganska positiv till det.
Citera
2006-11-13, 20:31
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
Skulle nog vilja hävda motsatsen. Dagens konstgräs blir inte ens hälften så halt som riktigt gräs.

Spelade våra två sista matcher i år i hällregn och jag var orolig att man bara skulle halka, men det gick över förväntan.

Minns inte exakt vilken match det var, har för mig att det var IFK:s debut på nybyggda Borås Arena förra säsongen, som det var ett jävla tjat om hur omöjligt det är att spela på en genomblöt konstgräsplan. Inte för att den är hal, nej, det blir den inte på samma sätt, men istället för att bollen studsar konstigare och mer oförutsägbart än den någonsin gör på en riktig gräsplan.

/feldgrau
Citera
2006-11-13, 20:48
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Citat:
Minns inte exakt vilken match det var, har för mig att det var IFK:s debut på nybyggda Borås Arena förra säsongen, som det var ett jävla tjat om hur omöjligt det är att spela på en genomblöt konstgräsplan. Inte för att den är hal, nej, det blir den inte på samma sätt, men istället för att bollen studsar konstigare och mer oförutsägbart än den någonsin gör på en riktig gräsplan.

/feldgrau

Det kan jag hålla med om.
Citera
2006-11-13, 20:55
Medlem
C64s avatar
Jag har tidigare varit helt tvärt emot konstgräs tills alldeles nyligen. Nu öppnar jag för sånt där 50/50 plast/naturgräs, vilket jag tror skulle bli bra (enbart plastgräs tror jag inte på, och kommer aldrig göra).
Samt att det öppnar för höst-vår-säsong och matcher i dec, jan...

Är det Newcastle som har det upplägget (50/50) på deras plan?.
Citera
2006-11-13, 20:59
Medlem
feldgraus avatar
50/50 tvivlar jag på att det är? Du menar inte GrassMaster snarare, som är nästan 100 % äkta gräs, d v s en vanlig matta men med 20 miljoner konstgräsfibrer per plan (vilket blir typ 30 strån per kvadratdecimeter, alltså relativt lite konstgräs). En sådan lösning använder i alla fall Parken i Köpenhamn, och det vore önskvärt att Göteborgs nya arena fick en sån matta, men det kan man ju bara drömma om att stan betalar för...

/feldgrau
Citera
2006-11-13, 21:02
Medlem
C64s avatar
Citat:
50/50 tvivlar jag på att det är? Du menar inte GrassMaster snarare, som är nästan 100 % äkta gräs, d v s en vanlig matta men med 20 miljoner konstgräsfibrer per plan (vilket blir typ 30 strån per kvadratdecimeter, alltså relativt lite konstgräs). En sådan lösning använder i alla fall Parken i Köpenhamn, och det vore önskvärt att Göteborgs nya arena fick en sån matta, men det kan man ju bara drömma om att stan betalar för...

/feldgrau
Jo, så hette det ja. Jasså det är så jäkla dyrt? Vad kan det kosta?
Citera
2006-11-13, 21:08
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C64
Jo, så hette det ja. Jasså det är så jäkla dyrt? Vad kan det kosta?

Vet inte hur dyrt det är, men med tanke på kommunens snålhet så är jag mycket tveksam till att man lägger pengar på något sådant, trots en låg kostnad i jämförelse med den totala kostnaden för arenan. Men jag hoppas naturligtvis att jag har fel.

/feldgrau
Citera
2006-11-14, 00:13
Medlem
TrhYs avatar
I två månader(1:a och sista) av Allsvenskan är plastgräs bättre.
Håller med om att "fotbollkänslan" av att titta på en match på plastgräs reduceras rejält.

Fast som ni övriga redan sagt, Grassmaster is the shit!
Citera
2006-11-14, 20:32
Medlem
feldgraus avatar
Skickade ett mail till IFK och frågade om planvärme samt GrassMaster. Fick snabbt svar: "I dagsläget finns det inget svar på denna fråga."

Antingen tolkar man det som att de överhuvudtaget inte diskuterat det och att det inte kommer bli av, eller så tolkar man det som att de diskuterat det men att de inte har bestämt sig än...

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in