Flashback bygger pepparkakshus!
2006-11-12, 19:13
Medlem
Hur funkar det om man skulle betala med kortet på typ en restaurang, i en affär och man inte kan slå sin pinkod i en terminal. Man måste då alltså visa leg.

På kortet finns det ju då inget namn. Hur blir det då?

Undrar bara detta då vi är på väg att öppna ett konto hos Griffon Bank och ska välja vad för typ av kort vi behöver.
Citera
2006-11-12, 23:51
Medlem
-jOE!s avatar
Griffon Bank?

Tredje träffen på Google säger jag bara.. hoppas ni inte gett dom några pengar! Haha..

Klassiska Nigeriabrev och lurendrejare.

http://www.joewein.de/sw/419-griffon-private.htm
Citera
2006-11-13, 00:08
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Griffon Bank?

Tredje träffen på Google säger jag bara.. hoppas ni inte gett dom några pengar! Haha..

Nu var du nog lite snabb med skrattet. Det finns en "riktig" Griffonbank i Dominica. Nu framgår det ju inte vilken han menar men den "riktiga" banken är definitivt seriösa ! http://www.griffonbank.com/eng/

Citat:
Ursprungligen postat av soidog
Hur funkar det om man skulle betala med kortet på typ en restaurang, i en affär och man inte kan slå sin pinkod i en terminal. Man måste då alltså visa leg.

Undrar bara detta då vi är på väg att öppna ett konto hos Griffon Bank och ska välja vad för typ av kort vi behöver.

Skulle inte skada med lite mer information om vad det är för kort, Maestro eller Cirrus etc. etc. Men det låter på din beskrivning som ett debit card/ATM card och dom fungerar generellt inte för köp. Det finns undantag men i princip är dom till för att använda i bankomater.

/#LOUDmouth#
Citera
2006-11-13, 00:18
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Griffon Bank?

Eh?

Citat:
If yout try to access a website for this domain, you end up at griffonbank.com, which appears to be a real offshore bank in the Caribbean that the scammers are using to lend themselves some appearance of legitimacy.
Citera
2006-11-13, 00:28
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Eh?

Vad som menas med det är förmodligen att skojarna (griffonprivate.com) har redirectat sin domän till Griffonbank.com för att det (skojarna/griffonprivate.com) ska verka seriöst. Jag testade för övrigt precis och griffonprivate fungerar inte alls nu.

/#LOUDmouth#
Citera
2006-11-13, 00:29
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Vad som menas med det är förmodligen att skojarna (griffonprivate.com) har redirectat sin domän till Griffonbank.com för att det (skojarna/griffonprivate.com) ska verka seriöst. Jag testade för övrigt precis och griffonprivate fungerar inte alls nu.

/#LOUDmouth#
Det var just det jag ville påpeka.
Citera
2006-11-13, 00:35
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det var just det jag ville påpeka.

Oki, eftersom du använde unsuresmilie så trodde jag att du inte fattade vad som menades. Lite oklart bara.

/#LOUDmouth#
Citera
2006-11-13, 02:19
Medlem
Menade den riktiga banken, griffonbank.com. Visste inte ens om griffonprivate.com.

Funderade på ett namlöst Maestro kort. Men det lutar nog åt ett par Visa Electron Debit Card eller Visa credit card.

Vad är det för fördelar med att ha ett namnlöst kort?
Citera
2006-11-13, 19:23
Medlem
Citat:
Vad är det för fördelar med att ha ett namnlöst kort?
När du tappar bort det så slipper du iaf problem som att personen som hittar det snokar upp dig på Eniro och ringer och retas med dig. Lätt värt det enligt mig!
Citera
2006-11-13, 19:43
Medlem
woofers avatar
Citat:

För att svara på din fråga. Jag skulle neka dig att handla om du inte på något sätt kan styrka att det är ditt VISA kort om du nu inte har någon kod. Står det inget namn på kortet så lär ju det bli svårt.
Citera
2006-11-13, 21:26
Medlem
-jOE!s avatar
Jag var nog lite snabb ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in