• 1
  • 2
2006-11-12, 05:29
Medlem
ricky nr:1s avatar
jobbar som mekaniker på en auktoriserad citroen/hyundai verkstad.

någon/några som har problem med sin bil?

isåfall är det fritt fram att fråga!
mvh // ricky nr:1
Citera
2006-11-12, 05:51
Bannlyst
Är det standard att TEJPA fast nummerplåtarna nuförtiden? Min ramlade av igår, jävlar vad tjurig jag blev när jag såg att den satt fast med 4 smala remsor dubbelhäftande!

Hyundai Accent, 2006 är det jag åker i.
Citera
2006-11-12, 08:51
Medlem
Shuriks avatar
Funderar på hyundai Sonata V6, hur är bilen att skruva med? krävs mycket special verktyg? Vad kostar delarna typ vattenpump, bränslefilter, länkarmar, drivaxlar, svårt att byta kamrem?

Vanliga fel?

tycker huyndai verkar va en komfortabel bil, det enda jag retar mig på är namnet, hyundai det låter ju förjävligt.

vad sägs om den här?

http://www.blocket.se/vi/9571835.htm?ca=14_s
Citera
2006-11-12, 08:52
Medlem
Bra initiativ!!
Citera
2006-11-12, 08:59
Medlem
Truxas avatar
Jag har köpt en krockad Hyundai Santa Fe -04 från Belgien, där återställningsknappen för det där som bryter det mesta vid en frontalkrock behöver tryckas på lite.

Var sitter den.....?
Citera
2006-11-12, 17:56
Medlem
Hyundai Accent -00
Antennen till startspärren utbytt då bilen vägrade starta.

"Motorlampan" tänds i tid och otid, verkstad har ingen aning om felet. Tändsystemet säger dom men allt är ju bytt. Stift, kablar, spole osv.

Glapp i någon kabelstam till hela instrumentbrädan för _allt_ på brädan slocknar eller blinkar ibland, till och med den digitala klockan dör...

Efter service hade de förstört en bromstrumma som gjorde att den tvärlåste sig och hjulet vägrade rulla. Fick loss skiten med slägga men trumman gick ej att montera loss. Fick bli en annan verkstad som hade loss med avdragare.

När man slår igen passagerardörren låser sig hela bilen. Risk för att låsa in nycklarna där...

Larmet lever sitt eget liv, kan börja larma ibland när man har larmat av det.
Citera
2006-11-12, 23:01