Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-11, 02:38
  #1
Medlem
Bulawayos avatar
Hmm, jag visste inte riktigt vilket forum jag skulle posta detta i, men jag gör ett försök här.

För runt fyra år sedan när jag jobbade som arkivarie på ett större sjukhus i Stockholm inträffade följande händelse. Jag blev en dag ombedd att hjälpa en ung doktorand från Umeå att leta reda på patientjournaler och annan hjälp. Det var en attraktiv kvinna i min egen ålder, och vi fungerade rätt bra ihop, även om vi inte hade så jättestor kontakt utöver själva jobbet. En dag så möttes vid utanför arkivet och började prata rent jobb och ingenting annat.

Jag kommer nu inte ihåg alls vad vi pratade om, men det som hände var att vi inte kunde avsluta ögonkontakten med varandra. Vi fortsatte att prata utan att någon av oss tittade åt ett annat håll. Minuterna gick och det började kännas konstigt. Jag hade aldrig tidigare och senare aldrig efter haft sådan lång ögonkontakt med någon människa. Plötsligt i samtalet var det som att en blixt slog ned i huvudet, och precis samtidigt slets våra huvuden iväg, och ögonkontakten avslutades. Jag kände instinktivt att samma sak hade hänt henne, och vi reagerade även på samma sätt genom att helt enkelt inte klara av att titta på varandra i fortsättningen. Ni vet så där att vi båda tittade ned i golvet när vi passerade varandra, eller t o m om vi var tvungna att prata om något.

Hela händelsen känns fortfarande extremt märklig, och jag tänker ibland på vad som egentligen hände. Har någon här varit med om något liknande efter lång ögonkontakt med en annan människa? Vet någon vad som hände?
Citera
2006-11-11, 13:43
  #2
Medlem
Du träffade din tvillingsjäl! Den felande delen av dig själv alltså. Din optimala partner.

Det är DET som menas med att två blir ett...

Ögonen är själens spegel du vet.
Citera
2006-11-12, 00:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Vet någon vad som hände?

Du kollade för länge förgäves. Man kollar aldrig för länge utan anledning. När du kollade bort så spolade du bort syftet och det blev troligen en "turn-of" för henne med för den delen.

Så med andra ord. Du fuckade upp din chans.
Citera
2006-11-12, 19:10
  #4
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Hmm, jag visste inte riktigt vilket forum jag skulle posta detta i, men jag gör ett försök här.

För runt fyra år sedan när jag jobbade som arkivarie på ett större sjukhus i Stockholm inträffade följande händelse. Jag blev en dag ombedd att hjälpa en ung doktorand från Umeå att leta reda på patientjournaler och annan hjälp. Det var en attraktiv kvinna i min egen ålder, och vi fungerade rätt bra ihop, även om vi inte hade så jättestor kontakt utöver själva jobbet. En dag så möttes vid utanför arkivet och började prata rent jobb och ingenting annat.

Jag kommer nu inte ihåg alls vad vi pratade om, men det som hände var att vi inte kunde avsluta ögonkontakten med varandra. Vi fortsatte att prata utan att någon av oss tittade åt ett annat håll. Minuterna gick och det började kännas konstigt. Jag hade aldrig tidigare och senare aldrig efter haft sådan lång ögonkontakt med någon människa. Plötsligt i samtalet var det som att en blixt slog ned i huvudet, och precis samtidigt slets våra huvuden iväg, och ögonkontakten avslutades. Jag kände instinktivt att samma sak hade hänt henne, och vi reagerade även på samma sätt genom att helt enkelt inte klara av att titta på varandra i fortsättningen. Ni vet så där att vi båda tittade ned i golvet när vi passerade varandra, eller t o m om vi var tvungna att prata om något.

Hela händelsen känns fortfarande extremt märklig, och jag tänker ibland på vad som egentligen hände. Har någon här varit med om något liknande efter lång ögonkontakt med en annan människa? Vet någon vad som hände?

Jag skulle vilja säga att ni "bytte" energier och kom i obalans.
Citera
2006-11-12, 19:36
  #5
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiny Joe
Jag skulle vilja säga att ni "bytte" energier och kom i obalans.
Hahahahahah håller du fortdarande på !!!
"bytte energi" ja den va bra t o m för att komma från dig hihih
Citera
2006-11-12, 21:08
  #6
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
Hahahahahah håller du fortdarande på !!!
"bytte energi" ja den va bra t o m för att komma från dig hihih
Varför klankar du alltid ner på mina teorier?
Citera
2006-11-12, 22:00
  #7
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiny Joe
Varför klankar du alltid ner på mina teorier?
för att jag gillar dig
du är alltid så "lustig"
Citera
2006-11-12, 22:33
  #8
Medlem
mahutma_homos avatar
det är en succubus. hon tömde dig på kraft.
Citera
2006-11-13, 09:34
  #9
Medlem
Kuggarns avatar
Du var nog mest lite sugen på den här tjejen och etablerar en tydlig ögonkontakt av det skälet. Sånt händer ju ofta mer eller mindre omedvetet. När du sen står där så tänker du "Vilken otroligt bra respons jag får...!". Hon kanske resonerar på samma sätt... Efter ett tag så står det klart att ögonkontakten varat lite för länge än normalt varför något måste inträffa. Då bryts ögonkontakten eftersom ni båda börjar tycka det känns skumt och lite pinsamt. Efteråt så vill åtminstone du återigen ha ögonkontakt med henne igen men undermedvetet så är du rädd för att hon skall tycka att du är ett psykfall som försöker hypnotisera henne eller nåt sånt. Dessutom har du inte heller någon riktig plan för att "gå vidare" med den här tjejen vilket leder till att du väntar med att etablera en grundläggande flörtkontakt igen. Till slut har det gått för lång tid, blivit förstorat och du vet inte riktigt hur du skall handskas med situationen. Det blir helt enkelt enklast att inte försöka se henne i ögonen igen, då slipper du i alla fall fundera på hur du skulle få henne i säng. Som mentalt försvar utvecklar du en relativt illa underbyggd hypotes om att det var något övernaturligt inblandat vilket gör det enklare att hantera situationen. Sånt där är ju komplicerat till skillnad från ordinär kåtness och ens egna bristande raggförmåga.

Ärligt nu. Har du någonsin tänkt på henne någon gång när du onanerat så kan du vara säker på att det är något i stil med ovanstående som är förklaringen. Eventuellt kan även hon resonerat på ett snarlikt sätt. mest troligt är dock att hon är som tjejer mest. Först tycker att det är trevligt att du tittar henne i ögonen när ni pratar och sen tycker att du beter dig som en seriemördare när du helt plötsligt inte vill titta på henne alls...
Citera
2006-11-13, 16:33
  #10
Medlem
QoLs avatar
Psykologiskt eller fenomenalt?

Händelsen kan ses ur flera perspektiv, tänk på det när du läser svaren.
Pyskologiskt som "misslyckad raggning", andligt eller som ett övernaturligt fenomen.

Eftersom ni båda reagerade på det, verkade det helt klart som att något hände i alla fall.
Exakt VAD det var är dock mer oklart.
Citera
2006-11-13, 17:49
  #11
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QoL
Händelsen kan ses ur flera perspektiv, tänk på det när du läser svaren.
Pyskologiskt som "misslyckad raggning", andligt eller som ett övernaturligt fenomen.

Eftersom ni båda reagerade på det, verkade det helt klart som att något hände i alla fall.
Exakt VAD det var är dock mer oklart.

Det slog mig faktiskt att ingen här verkade veta vad som hände eller varit med om något liknande själva. Raggningsteorierna ger jag inte mycket för då det från min sida inte fanns något reellt intresse av henne, utöver att hon var attraktiv.

För att förtydliga vad som hände med "blixten" var det just så det kändes som, och det svartnade för ögonen en kort stund. Hm, det kanske vore något att testa under kontrollerade former. Försökskaniner framåt!
Citera
2006-11-13, 21:29
  #12
Avstängd
Khorassans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
det är en succubus. hon tömde dig på kraft.
HAHA vilken skön smiley du har, men ja det var en succubus, det är demoner som suger ut all ens energi tills man vissnar bort. "kvinnor är djävulen".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback