2006-11-10, 23:57
Bannlyst
Diskuterar med en polare här, han påstår att ett av USA:s B-2 flygplan blev upptäckt i Kinas territorium och att Kina hörde av sig till USA och gav amerikanerna ett ultimatum att landa planet eller så sprängs den. Efter det bestyckade Kina planet och gav det tillbaka till USA som total förnedring. Har inte hittat något på Google om detta och undrar om det är något ni känner till, och kan ge mig lite konkret fakta om händelsen. Enligt min polare försöker USA hålla detta så hemligt som möjligt...
Citera
2006-11-11, 00:18
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Diskuterar med en polare här, han påstår att ett av USA:s B-2 flygplan blev upptäckt i Kinas territorium och att Kina hörde av sig till USA och gav amerikanerna ett ultimatum att landa planet eller så sprängs den. Efter det bestyckade Kina planet och gav det tillbaka till USA som total förnedring. Har inte hittat något på Google om detta och undrar om det är något ni känner till, och kan ge mig lite konkret fakta om händelsen. Enligt min polare försöker USA hålla detta så hemligt som möjligt...

Det har jag aldrig hört nåt om och då har jag ändå läst rätt så mycket i ämnet. Däremot så fanns det en sovjetisk avhoppare som flydde till väst (Japan) 1976 med sin MiG-25 Foxbat och denna tog USA hand om och testade i några veckor innan de monterade isär den helt och hållet samt skickade tillbaks den till ryssarna i mindre lådor...

Viktor Belenko hette piloten som blev en avhoppare.

Läs mer här.
Citera
2006-11-11, 01:18
Medlem
Det var en P-3 orion eller något sånt som blev interceptad av kinesiska flyg och då råkade dom på nått sätt nudda P-3an och skada den så den var tvungen att landa i china någonstans.. Tror att det hade vart mkt kändare om det var en B-2a.
Citera
2006-11-11, 01:46
Medlem
Ormen Långes avatar
Det var en EP-3E som blev påflygen av en kinesisk jaktkärra
på internationellt vatten utanför Hainan.
Jaktpiloten fick uppleva Darwins naturliga urval "the hard way",
medans EP-3E:an tvingades ner på Hainan.
Citera
2006-11-11, 02:25
Medlem
503s avatar
Finns lite att läsa om det här.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hainan_Island_incident
Citera
2006-11-11, 12:35
Medlem
Ankdammsmans avatar
Hahaha, ett gammalt patrullflygplan förvandlades till en stealthbombare!

Skön historia din polare drog. :)
Citera
2006-11-11, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Hahaha, ett gammalt patrullflygplan förvandlades till en stealthbombare!

Skön historia din polare drog.
Han är ju fruktansvärt anti-USA, så när man hörde hans beskrivning av situationen lät det som Kina bossade över USA och ställde en massa krav och order om att USA skulle göra si och så, och USA slickade en massa röv på kineserna. Att han påstår att Kina lyckades upptäcka en B-2 Spirit (som bekant inte går att upptäcka på radar) på kinesiskt territorium fick mig att tvivla det han sa.

Jag tyckte givetvis att det hela lät jävligt suspekt, och var tvungen att kolla upp det med er som är lite mer insatta.

Efter att ha läst Wikipedia artikeln och blivit lite mer insatt i ämnet, så kan jag säga att det fanns en viss sanning i det han berättade, men det gick till långt ifrån hur han beskrev det. Han påstår även att USA inte bör jävlas med Iran eftersom "Iran är en farlig krigsnation" Han hoppas att Kina ska växa sig starkare och krossa USA i ett framtida krig. Han påstår att idag skulle Kina mycket möjligt kunna förstöra USA totalt om det blev ett krig mellan båda nationerna.

Ibland skäms jag över mina vänsterpatrask polare
Citera
2006-11-11, 13:06
Bannlyst
Citat:
Han är ju fruktansvärt anti-USA, så när man hörde hans beskrivning av situationen lät det som Kina bossade över USA och ställde en massa krav och order om att USA skulle göra si och så, och USA slickade en massa röv på kineserna. Att han påstår att Kina lyckades upptäcka en B-2 Spirit (som bekant inte går att upptäcka på radar) på kinesiskt territorium fick mig att tvivla det han sa.

Jag tyckte givetvis att det hela lät jävligt suspekt, och var tvungen att kolla upp det med er som är lite mer insatta.

Efter att ha läst Wikipedia artikeln och blivit lite mer insatt i ämnet, så kan jag säga att det fanns en viss sanning i det han berättade, men det gick till långt ifrån hur han beskrev det. Han påstår även att USA inte bör jävlas med Iran eftersom "Iran är en farlig krigsnation" Han hoppas att Kina ska växa sig starkare och krossa USA i ett framtida krig. Han påstår att idag skulle Kina mycket möjligt kunna förstöra USA totalt om det blev ett krig mellan båda nationerna.

Ibland skäms jag över mina vänsterpatrask polare

Visst Kina har mer mannar än USA, men USA har ändå övertaget de kan lika gärna använda nuklära vapen då kriget går förlångt och då är det ju inte så bra för kina.
Citera
2006-11-11, 13:11
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Att han påstår att Kina lyckades upptäcka en B-2 Spirit (som bekant inte går att upptäcka på radar) på kinesiskt territorium fick mig att tvivla det han sa.
B-2 har reducerad radarsignatur och är därför svår att upptäcka på radar, men inte helt omöjlig......
Citera
2006-11-11, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
B-2 har reducerad radarsignatur och är därför svår att upptäcka på radar, men inte helt omöjlig......
Inget är väl omöjligt, men finns det något land som har lyckats upptäcka en B-2:a hittills?
Citat:
Ursprungligen postat av Duffen
Visst Kina har mer mannar än USA, men USA har ändå övertaget de kan lika gärna använda nuklära vapen då kriget går förlångt och då är det ju inte så bra för kina.
Inte bara det, USA är militärt sett mycket mer avancerat. Kina har också atomvapen, men även utan atomvapen har jag mycket svårt att tro att Kina skulle kunna förstöra USA i dagsläget. Kina kan ju inte direkt skeppa iväg 100 miljoner soldater bara så där till USA för att kriga.
Citera
2006-11-11, 15:12
Medlem
Snajders avatar
OT:
Kina har ju iaf lyckats skjuta ner två plan..
Här är några bilder som jag tog på Kinas armémuseum..
http://www.ripperz.net/pics/P1050640.JPG
http://www.ripperz.net/pics/P1050643.JPG
http://www.ripperz.net/pics/P1050644.JPG
http://www.ripperz.net/pics/P1050645.JPG
http://www.ripperz.net/pics/P1050647.JPG

Jätte OT:
Detta kan man köpa i shopen i museumet
http://www.ripperz.net/pics/P1050662.JPG
Citera
2006-11-11, 15:23
Bannlyst
Citat:
Inget är väl omöjligt, men finns det något land som har lyckats upptäcka en B-2:a hittills?Inte bara det, USA är militärt sett mycket mer avancerat. Kina har också atomvapen, men även utan atomvapen har jag mycket svårt att tro att Kina skulle kunna förstöra USA i dagsläget. Kina kan ju inte direkt skeppa iväg 100 miljoner soldater bara så där till USA för att kriga.

Sant. Men om man jämnför soldater mot soldater så tror jag kina trycker undan usa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in