Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-09, 01:50
  #1
Banned
FasanJenss avatar
Inte ofta man hittar en serie att hänga upp i julgranen.. men häromdagen surfa jag runt på piratebay och tryckte ner en serie helt random på download som hetter dexter.. nerladdningen gick fort som fan så ja tänkte äh vafan kan lika gärna kolla på dne nu.. och en timme senare satte jag resten av avsnitten på nerladdning för den verkar skit bra . Den handlar för dom som undrar om en sinnessjuk blodtekniker som inte nöjer sig med att ta fast mördarna utan han tar saken i egna händer och borrar och skär ihjäl dom jävlarna :evil: . Har ba sett 5 avsnitt men kan rekomendera folk att ladda ner dom. Nån som har hört nått om serien eller tycker den är bra? peace out
2006-11-09, 02:28
  #2
Medlem
Kilroy2s avatar
Japp, riktigt bra serie.

Bloggtips om serien:

http://www.weirdscience.se/index.php?sida=blogg&id=433
http://www.weirdscience.se/index.php?sida=blogg&id=470
http://www.tvbloggen.com/archives/46
http://www.tvbloggen.com/archives/74
2006-11-10, 01:25
  #3
Medlem
em krejs avatar
Den här serien är det bästa jag sett. Han som spelar Dexter är som gjord för rollen, och dialogen är underbar. Hans totala brist på männskliga känslor är så jävla nice, han bara slaktar folk utan vidare.
Det här är en serie som passar mig väldigt bra, jag måste nog fan säga att det är det bästa serien som någonsin gjorts och någonsin kommer göras.
2006-11-10, 09:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Den här serien är det bästa jag sett. Han som spelar Dexter är som gjord för rollen, och dialogen är underbar. Hans totala brist på männskliga känslor är så jävla nice, han bara slaktar folk utan vidare.
Det här är en serie som passar mig väldigt bra, jag måste nog fan säga att det är det bästa serien som någonsin gjorts och någonsin kommer göras.


Hmm, undra om man ska tolka det som ett ja!?
2006-11-10, 10:05
  #5
Moderator
Sun Rulers avatar
Tycker serien är klart sevärd. Kul med en ytterst intressant karaktär i huvudrollen och hans inre monologer är klart annorlunda. Dock håller jag ett varningens tecken för att det kommer på sikt kännas som vilken CSI-serie som helst plus att de slänger in en slakt på en skurk de sista minuterna av varje avsnitt.
2006-11-10, 10:08
  #6
Medlem
fnuskes avatar
Mycket bra serie, hans inre monolog känns inte bara fräsch och relativt nyskapande utan är också seriens starkaste punkt. Se alla avsnitt som finns ute då serien verkligen har fått momentum såhär 6 avsnitt in.
2006-11-10, 11:37
  #7
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Tycker serien är klart sevärd. Kul med en ytterst intressant karaktär i huvudrollen och hans inre monologer är klart annorlunda. Dock håller jag ett varningens tecken för att det kommer på sikt kännas som vilken CSI-serie som helst plus att de slänger in en slakt på en skurk de sista minuterna av varje avsnitt.

Mycket bra serie. En av de mest sevärda nya tv-serier på flera år. Däremot har jag lite av samma farhågor att varje avsnitt kommer vara stöpt i en mall. tendenserna finns redan efter 6 avsnitt.
2006-11-10, 21:38
  #8
Banned
FasanJenss avatar
Dexter kan ALDRIG bli så torrt som CSI... USHHH....man blir deppig bara man ser det usla skådespeleriet i CSI och det tomma innehållet ... med i stort sett samma story varje avsnitt. Dexter har iaf en röd tråd i avsnitten.. som förmodligen har en poäng eller nått vettigt slut på det hela och för er som tror att detta är ännu en CSI serie ICKE
2006-11-10, 22:36
  #9
Banned
FasanJenss avatar
Citat:
Idag 10:08
Ursprungligen postat av fnuske
Mycket bra serie, hans inre monolog känns inte bara fräsch och relativt nyskapande utan är också seriens starkaste punkt. Se alla avsnitt som finns ute då serien verkligen har fått momentum såhär 6 avsnitt in.

håller med till fullo
2006-11-13, 10:11
  #10
Medlem
offe_mans avatar
Tänkte först på tecknade CN Dexter
2006-11-13, 22:03
  #11
Medlem
lifers avatar
Dagens avsnitt var så in i helvete bra. Dexter såg jävligt cool ut när ex-maken måttade ett slag mot honom
2006-11-18, 18:41
  #12
Medlem
Cineastens avatar
Det räcker med en tråd om tv-serien dexter. Vi fortsätter där.
/Låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback