2008-10-24, 00:50
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CosMoe
Precis tvärtom sunshine

Crazy swede är det sista du ska kalla idiot på detta forum

Sedan är det dumt att leka med nödbloss på något sätt, ännu värre bland människor.

Mvh
Citera
2008-11-06, 16:47
Medlem
-=Damian=-s avatar
Bengalen jag har framför mig nu heter HANDBLOSS och Bengal flare på engelske och har ett HANDtag att hålla i.. ska vi ringa tillverkarna och klaga på att bengaler IIINTE får hållas i handen för att någon snubbe på flashback säger så?
Citera
2008-11-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
...ska vi ringa tillverkarna och klaga på att bengaler IIINTE får hållas i handen för att någon snubbe på flashback säger så?
Det finns mig veterligen ingen tillverkare av handbloss som kallar dem bengaler! Knarkande fotbollsidioter kallar dem för bengaler i alla länder men vad kan de om pyroteknik?
Citera
2008-11-06, 22:13
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Det finns mig veterligen ingen tillverkare av handbloss som kallar dem bengaler! Knarkande fotbollsidioter kallar dem för bengaler i alla länder men vad kan de om pyroteknik?

hahaha iallfall denna jag har i min ägo är för båtar av märket Ikaros, den heter Bengal Flare och har handtag och den svenska etiketten säger handbloss :P
Citera
2008-11-06, 23:14
Medlem
Skarjas avatar
Citat:
Bengalen jag har framför mig nu heter HANDBLOSS och Bengal flare på engelske och har ett HANDtag att hålla i.. ska vi ringa tillverkarna och klaga på att bengaler IIINTE får hållas i handen för att någon snubbe på flashback säger så?
Citat:
hahaha iallfall denna jag har i min ägo är för båtar av märket Ikaros, den heter Bengal Flare och har handtag och den svenska etiketten säger handbloss :P

Och den är avsedd att tillkalla hjälp vid nöd, även till sjöss. Kan inte tro att man gnäller om man bränner sig och omgivningen en del när man står på en sjunkande båt men i en folkmassa?? Verkar bara för idioter!
Citera
2008-11-07, 09:41
Medlem
Citat:
Det vill jag ha bevis på innan jag tror dig! Du måste ha ett väldigt antikt exemplar i din ägo eller ett handbloss där någon annan satt på en etikett som inte hör hemma där. Kan du lägga upp en bild på etiketten för beskådan?
Citera
2008-11-07, 10:46
Medlem
Nu tror jag att jag kommit missförståndet på spåret!

På italienska kallas handbloss för "bengala de mano". Min gissning är att de italienska tifofanatikerna helt enkelt gjorde en felöversättning till engelskan och kallade dem "bengal flares" i stället för "hand flares".

Men, oavsett ursprunget till missförståndet så är bengaliska eldar och handbloss/varningsbloss två olika pyrotekniska produkter med skilda användningsområden. Basta!
Citera
2008-11-20, 23:38
Medlem
Jag är intresserad av IKAROS från Hansson Pyrotech. Jag undrar var man kan köpa dessa, det går uppenbarligen inte att beställa dem direkt från den officiella hemsidan http://www.hansson-pyrotech.com/prod_signals.htm. Vet någon något ställe i Skåne där dessa säljs?
Citera
2008-11-21, 11:20
Medlem
Skarjas avatar
Borde gå att köpa från butiker som säljer båttillbehör eftersom det är på båtar mm de ska användas
Citera
2008-11-21, 23:42
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyllama
Jag är intresserad av IKAROS från Hansson Pyrotech. Jag undrar var man kan köpa dessa, det går uppenbarligen inte att beställa dem direkt från den officiella hemsidan http://www.hansson-pyrotech.com/prod_signals.htm. Vet någon något ställe i Skåne där dessa säljs?

kan köpa dom i råå hamn i helsingborg!
Citera
2008-11-22, 06:49
Medlem
Citat:
kan köpa dom i råå hamn i helsingborg!
Hur var det med möjligheten att lägga upp en bild på etiketten där bengal nämndes? Jag är fortfarande intresserad!
Citera
2008-11-22, 08:35
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Hur var det med möjligheten att lägga upp en bild på etiketten där bengal nämndes? Jag är fortfarande intresserad!

den såldes tyvärr till en kompis inför sista matchen.. men om Lazyllama köper så be han lägga upp bild för antar att mitt handbloss inte var ett eget exemplar! eller så kolla på google om det finns några bra bilder på IKAROS röda handbloss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in