• 1
  • 2
2006-11-08, 17:47
Medlem
General Nogis avatar
Nar jag laste rubriken pa foljande artikel var min forsta tanke att det som avsags med "rasistmord" var att det vita offret hade varit en "rasist". Tji fick jag.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=746109

Citat:
I dag dömdes Mohammed Faisal Mushtaq, 27, och bröderna Zeeshan Shahid, 28 och Imran Shahid, 29, för mordet.
När Mohammed Faisal Mushtaq fördes in i rättssalen i går visade han fingrarna åt fotograferna som väntade utanför.
Han har tidigare sagt att de mördade 15-åringen för att han var vit

Ar det manne forsta gangen nagot sadant skrivits i svensk dagspress? Har journalisten mojligtvis plankat nagon utlandsk forlaga eller har pk-rapporteringen kring valdsbrott med invandrade garningsman borjat ramna sa smatt?
Citera
2006-11-08, 18:24
Medlem
Samma tanke slog mig!

Så vitt jag kommer ihåg så har jag aldrig sett en liknande rubriksättning i Sverige. Händelsen i sig är ett ytterst vidrigt rasistdåd.

"Han fördes bort i en bil och knivhöggs. Sedan tände gänget eld på honom.
- Jag är bara 15 år. Vad har jag gjort? ska Kriss ha skrikit medan han kämpade för sitt liv.
Kriss brann medan han fortfarande levde. När han hittades död var 70 procent av kroppen brännskadad."
Citera
2006-11-08, 18:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ett litet steg framåt. Här i Sverige sker rasistiska dåd dagligen från utomeuropeiska invandrare riktat mot svenskar, främst rån, misshandel och våldtäkter. Tidningarna har PK-mässigt valt att blunda för detta, och istället skrivit upprörda helsidor om fulla skinheads som sjungit nationalsången på tunnelbanan.

För den som vill veta mer om Sverige-hatet och rasismen bland unga invandrare (främst araber och balkaner), läs rapporten från Malmö där rånare och våldsmän i Rosengård intervjuats.

- F.G
Citera
2006-11-08, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ett litet steg framåt. Här i Sverige sker rasistiska dåd dagligen från utomeuropeiska invandrare riktat mot svenskar, främst rån, misshandel och våldtäkter. Tidningarna har PK-mässigt valt att blunda för detta, och istället skrivit upprörda helsidor om fulla skinheads som sjungit nationalsången på tunnelbanan.

För den som vill veta mer om Sverige-hatet och rasismen bland unga invandrare (främst araber och balkaner), läs rapporten från Malmö där rånare och våldsmän i Rosengård intervjuats.

- F.G

Var hittas den rapporten?
Citera
2006-11-08, 19:24
Medlem
pöbelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THUG2

http://www.sociologi.lu.se/krim/vi_krigar.pdf
Citera
2006-11-08, 22:07
Medlem
http://nedernieuws.wordpress.com/200...et-him-alight/

"The trial of three Muslims began on Monday, October 2 in Edinburgh High Court. The three men, Imran Shahid, 29, Mohammed Mushtaq, 27, and Zeeshan Shahid, 29 are charged with “racially aggravated murder”"

Observera åtalsbeskrivningen. När får vi se sådan i Sverige? Det sker ju var och varannan dag..
Citera
2006-11-09, 00:26
Medlem
Aha, det var om ett rasistmord från skottland?
Hade det varit i Sverige så hade det stått: "svensk medborgare dömd för mord"

Aldrig att det hade kallats för rasistmord om det hade hänt i Sverige. Vilken tidning förutom SD-kurriren hade vågat skriva det?
Citera
2006-11-09, 05:44
Bannlyst
Svensk polis och åklagarmyndighet har mig veterligen inte funnit ett enda hatbrott eller rasistangrepp på den inhemska befolkningen trots
en mycket stor invandring historiskt sett de senaste 20 åren.

Orsak? - Hatbrott kan inte existera från minoriteter mot en etnisk majoritet enligt ett ytterst märkligt prejudikat från Justitsieombudsmannen. (har inte texten nu, men det finns ett sådant prejudikat där JO tydligt skriver att hatbrott och tex "rasism" inte kan existera mot etniska svenskar) Dessutom så kan man fråga sig om detta gäller i hela landet som helhet eller i områden där svenskar är i minoritet inom landet.

I tex Malmö är etniska svenskar i åldergruppen 0-19 år redan i minoritet sedan flera år. Detta har innerstadsstockholmsbaserade JO definitivt inte tagit hänsyn till och här behövs givetvis ett nytt ställningstagande från det verklighetsdistansierade pedistalfolket i innerstan.

Ingen journalist eller debattör i Sverige har någonsin ifrågasatt, kritiserat eller ens debatterat JO,s underliga ställningtagande o
tolkning av lagstiftningen. Svensk debatt tenderar att vara sådan.
Hjärndöd och politisk korrekt.

Alltså:

1. Rasism kan inte existera mot Svenskar i Sverige.
2. Hatbrott utförda av invandrare kan inte existera juridiskt sett mot svenskar i sverige (undantaget etniskt svenska homosexuella)

En invandrare i Sverige kan därför aldrig dömas för ett hatbrott mot
en svensk. Diskrimineringsombudsmannen kommer tex aldrig att hjälpa en etnisk svensk som diskriminerad minoritet i sin egen förort.

Själv tycker jag mig finna hatbrott och hatbeteende riktade mot ursprungsbefolkningen ofta, - bara i Malmö.

Vi är INTE lika inför lagen.
Citera
2006-11-09, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Primal Rage
Aha, det var om ett rasistmord från skottland?
Hade det varit i Sverige så hade det stått: "svensk medborgare dömd för mord"

Aldrig att det hade kallats för rasistmord om det hade hänt i Sverige. Vilken tidning förutom SD-kurriren hade vågat skriva det?

Glöm inte "profilbild" med söt uppnäsa samt under artikeln:
"Johan heter egentligen något annat"
Citera
2006-11-09, 12:02
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Nar jag laste rubriken pa foljande artikel var min forsta tanke att det som avsags med "rasistmord" var att det vita offret hade varit en "rasist". Tji fick jag.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=746109

Ar det manne forsta gangen nagot sadant skrivits i svensk dagspress? Har journalisten mojligtvis plankat nagon utlandsk forlaga eller har pk-rapporteringen kring valdsbrott med invandrade garningsman borjat ramna sa smatt?
ohoj, så att vinden vänder var visst inte bara inbillning och önsketänkande, skönt att lite friska fläktar vädrar ur de pk-nerfista redaktionerna.
Citera
2006-11-09, 12:06
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THUG2
Rapport var väl att ta i, snarare B-uppsats.
http://www.sociologi.lu.se/krim/vi_krigar.pdf
Citera
2006-11-09, 14:30
Medlem
pöbelns avatar
Här är lite mer på samma tema (dvs att inte bara vita är rasister)

"Jag blir attackerad för att jag är jude"

http://expressen.se/index.jsp?a=746616

" Den obehagligaste incidenten jag varit med om var en eftermiddag i april då en ung man med afrikanskt ursprung kliver på en buss mellan Nacka och Slussen, och sätter sig på andra sidan mittgången. Jag hör ett mumlande samtidigt som jag ser att han då och då stirrar på mig en stund och sedan tittar bort igen. Efter en stund upptäckter jag att han repeterar ett mantra. Jag blir förstenad. "I hate the jew! I hate the jew!" Min chock avtar något och jag ber honom hålla käft. Den unge mannen blir bara mer högljudd och ställer sig efter en stund upp och vrålar om hur jag är skyldig till händelser i Uganda. Jag förklarar förgäves att jag inte har haft något med Uganda att göra. Hans aggressiva kroppsspråk gör mig rädd för att han när som helst kan smälla till mig. Hela den bakre delen av bussen är chockad, men ingen säger något. När jag alldeles svag i benen och skräckslagen kliver av bussen vid Slussen samtidigt som jag pratar med polisen i telefon fortsätter mannen sina haranger. Sedan händer något fantastiskt då en kvinna, även hon av afrikanskt ursprung, går fram och ryter till mot min belackare som antingen började skämmas eller tröttnar på att trakassera mig och går sin väg. "
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in