Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-11-07, 18:48
Medlem
crackhitlers avatar
Vilken av bokstäverna på tangentbordet slits ned snabbast?
Dvs. vilken bokstav används mest/slås hårdast på?

Min gissning landar på "e". Jag vet inte varför.
Citera
2006-11-07, 18:56
Medlem
Ondkvists avatar
Medelst en ovetenskaplig undersökning (kollade vilka tangenter som såg mest ohygieniska ut sedan senaste tgtbordsrengöringen) så är utfallet i mitt fall E, S samt mellanslag.
Citera
2006-11-07, 19:01
Medlem
irrblosss avatar
Mellanslag slits absolut mest hos mig, även s, n och m ser väldigt slitna ut på min gamla laptop. Har inget att göra med MSN, då jag väldigt sällan skriver just den förkortningen.
Citera
2006-11-07, 19:02
Medlem
Krims avatar
Chansar på space/enter och w/a/s/d. Annars, musknappen?
Citera
2006-11-07, 19:53
Medlem
Clit_Commanders avatar
w,a,s,d om man är en gamer :P
Citera
2006-11-07, 20:40
Medlem
vänstra musknappen slits ganska hårt skulle jag tro,.. om man räknar annat än tangentbord... det är ju fortfarande en knapp :P
Citera
2006-11-07, 21:16
Medlem
IMPlicits avatar
På de flesta unga tjejers tangentbord lär det helt klart vara mellanslag som dör först.

De pekfingervalsar omkring bland bokstäverna och dunkar alltid till rejält på mellanslag, av någon anledning. "klickklickklickklick...PANG...klickklickklick "
Citera
2006-11-07, 21:24
Medlem
rdjs avatar
ALT-knappen är mest sliten för mig. Beror på allt IRC:ande och bytande av kanal med ALT+nummer. WASD har fått sig en omgång med men ALT vinner helt klart.
Citera
2006-11-07, 21:30
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
På de flesta unga tjejers tangentbord lär det helt klart vara mellanslag som dör först.

De pekfingervalsar omkring bland bokstäverna och dunkar alltid till rejält på mellanslag, av någon anledning. "klickklickklickklick...PANG...klickklickklick "

Kan inte hålla med om hur unga tjejer skriver.
Mina döttrar har ett blixtrande tempo på alla tangenter.
Tror mera på att typer i min ålder sysslar med tangentsbords behandling enligt dig.
Citera
2006-11-07, 22:12
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Kan inte hålla med om hur unga tjejer skriver.
Mina döttrar har ett blixtrande tempo på alla tangenter.
Tror mera på att typer i min ålder sysslar med tangentsbords behandling enligt dig.
Det beror lite på vad man menar med "unga tjejer". Jag syftade på tjejer i 18-årsåldern, plus/minus ett par år.
Citera
2006-11-07, 23:05
Medlem
d00rkeys avatar
Helt klart mellanslaget! Jag skriver som man ska (med alla fingrarna överallt samtidigt), och då blir det så att jag alltid använder samma tumme (tyvärr) till mellanslagstangenten vilket förmodligen kommer att få den att bli lite skev med tiden...

Vore jag en äkta gamer skulle det nog bli andra tangenter..
Citera
2006-11-08, 09:49
Medlem
Azzazins avatar
A S D W måste det nog vara här.... Sen kommer la space.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in