• 1
  • 2
2006-11-07, 12:30
Medlem
Läste en "Sport i TV"-krönika från gnällspiken Frank Östergren på aftonbladet.se i förmiddags. Han ondgjorde sig över bevakningen av Elfsborgs SM-guld i söndags. Det var skandal att Jidhe inte verkade ha koll på vad gubbarna som vann med Elfsborg 1961 hette och han menade dessutom på fullt allvar att någon av dem (gubbarna från 60-talet) borde ha varit med i programmet... Han passade dessutom på att såga TV4-sportens totalsatsning på den sista allsvenska omgången och tyckte dessutom att "Nörd-Sladjan" som han kallade SVT-profilen bara satt på låtsaskunskaper... Till skillnad från Östergrens egna då eller? Han är ett skolboksexempel på någon som bara älter om att "allt var bättre förr" och inte kan uppskatta någon annan TV-sportreporter än Bosse Hansson, Hyland och Lars-Gunnar Björklund.

Krönikan är borta nu och ersatt av en ny, är det någon som vet var man hittar den? SKulle vilja läsa igen och skriva ett långt och elakt mail till honom. Gnälligaste gubben i medierna - verkar ha fastnat i 1963 eller något. Till och med Lasse Sandlin framstår ju som ett under av framsynthet i jämförelse...
Citera
2006-11-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojo80
Läste en "Sport i TV"-krönika från gnällspiken Frank Östergren på aftonbladet.se i förmiddags. Han ondgjorde sig över bevakningen av Elfsborgs SM-guld i söndags. Det var skandal att Jidhe inte verkade ha koll på vad gubbarna som vann med Elfsborg 1961 hette och han menade dessutom på fullt allvar att någon av dem (gubbarna från 60-talet) borde ha varit med i programmet... Han passade dessutom på att såga TV4-sportens totalsatsning på den sista allsvenska omgången och tyckte dessutom att "Nörd-Sladjan" som han kallade SVT-profilen bara satt på låtsaskunskaper... Till skillnad från Östergrens egna då eller? Han är ett skolboksexempel på någon som bara älter om att "allt var bättre förr" och inte kan uppskatta någon annan TV-sportreporter än Bosse Hansson, Hyland och Lars-Gunnar Björklund.

Krönikan är borta nu och ersatt av en ny, är det någon som vet var man hittar den? SKulle vilja läsa igen och skriva ett långt och elakt mail till honom. Gnälligaste gubben i medierna - verkar ha fastnat i 1963 eller något. Till och med Lasse Sandlin framstår ju som ett under av framsynthet i jämförelse...

Håller med fullständigt. Jag har alltid tyckt att Östergren är otroligt gnällig.
Citera
2006-11-07, 13:47
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
100% värdelös!

Orkar inte längre läsa hans krönikor. Dom få gånger jag gör
det häpnar jag över hur usla dom är. Den som du länkat till
är så pinsamt dålig så man undrar om Östergren inte har
gjort sitt nu. Försöker han vara ironisk?
T.o.m. Aftonbladets chefer måste ju reagera.

För övrigt, Är det inte han som omnämns under namnet
"kufen" på Ekwalls blogg? Eftersom jag stått bredvid B.H.
en gång så antar jag att F.Ö. inte luktar ängsviol direkt.

- BBZW
Citera
2006-11-07, 14:37
Medlem
Har inte länkat till någon krönika, men om någon kan hjälpa till med det vore jag tacksam! Brukar aldrig maila journalister, tycker inte det känns motiverat att dom ska veta vad jag tycker - antagligen är dom så stora egon att dom skiter i vilket... Men den här senaste krönikan är bara så katastrofalt dålig att han måste få mothugg.
Citera
2006-11-07, 14:37
Medlem
Och jo, det är han som är "Kufen på Bladet" i Ekwalls blogg...
Citera
2006-11-07, 23:17
Medlem
F Lars Backs avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...925131,00.html
Citera
2007-05-04, 11:21
Medlem
Östergrens personförföljelse av Patrik Ekwall börjar ta sådana proportioner att man nästan börjar undra om han är frisk överhuvudtaget. I princip i VARJE krönika den gnällige gubbjäveln skriver så ägnar han minst ett stycke åt att hacka på Ekwall - fattar han inte att folk skrattar åt honom? Fattar inte att AFtonbladet låter honom hållas... Här är senaste exemplet.

http://aftonbladet.se/vss/sport/stor...060213,00.html

Pinsamt är ordet - han har ägnat i princp hela vintern åt att trycka åt Ekwall -även om jag inte tycker att Ekwall är världens bästa journalist så känns det som att han stiger i aktning för varje gång som pucko-Östergren hoppar på honom...
Citera
2007-05-04, 18:28
Bannlyst
Östergren verkar ha ett horn i sidan till hela tv4 sedan en längre tid.. Men visst det börjar bli väl mkt tragglande om Ekwall.. Detta bör va 6:e - 7:e gången på senaste år och säkert det dubbla vad gäller gnäll på fyran..dock ofta berättigat vad gäller kanalen och dess kommentatorer etc.
Citera
2007-05-24, 14:45
Medlem
Det är pinsamt hur gubben håller på alltså... I dagens krönika lyckas han få in Putte Kock vid två tillfällen... Östergren lever inte i nuet, han bara fokuserar på forntiden. Plus att han nästa verkar ha ett sjukligt hat mot TV4. Fattar inte att han får hållas... Oavsett vad man tycker om fyran eller vad som helst så blir han ju löjeväckande i sina texter.

http://aftonbladet.se/vss/sport/stor...077079,00.html
Citera
2007-05-24, 15:59
Bannlyst
Jaaaaaaaaaaaaaaa

Nu fick jag reda på vem kufen är äntligen!
Citera
2007-05-24, 16:01
Medlem
gunnarks avatar
Alla som hatar tv4:s sportbevakning får min respekt iaf
Citera
2007-06-08, 08:20
Medlem
Frankie Boy har slagit till igen:

I en krönika från 24 maj:

Kanal 5:s överlåtelse av landskampen Danmark-Sverige till Kanal 9 blir allt tydlig*are en uppvisning i bondfångeri. I går uttalade en pressmupp på femman något i stil med att är Zlatan med så upptäcker tittarna kanalen. Min slutsats är att kanalledningen inte visar matchen av kärlek till fotboll utan av marknadsföringsskäl. Det enda som kan få mig att att ändra åsikt är att Kanal 9 gör en överseriös sändning. Med djupanalys av dansk fotboll, gamla Putte Kock-referat, massor med grafik och inte onödigt ord om Zlatan.

Och idag, två veckor senare, skriver han följande:

Antikampajen mot Kanal 5 för att man placerade Danmark–Sverige i Kanal 9 är obegriplig. Svenskar är duktiga på att ladda ner senaste datafilerna och att använda en mobiltelefons alla funktioner. Men så fort det gäller tv sitter tummen mitt i handen. Då ska helst någon komma hem och göra en kanaluppgradering.

Bara jag som inte får ihop detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in