• 1
  • 2
2006-11-07, 11:40
Bannlyst
vi lever i väldigt sjuka tider, där lögner efter lögner slits bort från historien likt skalen på en lök. När ska dessa mediemänniskor ta och vakna ur mass hypnosen som den här pyramid strukturen håller dom i..

Dessa journalistik hökar som finns är inget mer än vilse ledda väderpresentatörer som svamlar en massa lösa ord och begrepp som frihet, demokrati, övervakning, kontroll, politik, ekonomi, grupper, utveckling, krig, terrorism, folkmord, utrotning, frihet, demokrati och kontroll..

Jag anser att dessa människor utgör ett Verkligt "Hot" mot sig själva och oss andra genom att bidra med sin energi till denna enorma aparat och verksamhet av bilder och symboler som håller oss alla i en "masshypnos" världen över genom bomba våra intellekt med skit och lögner i dagligen!!!

En perfekt blandning av ren skrämsel propaganda väl omskakat med underhållning, sex, sport, skvaller och en rejäl hacka pUBLIC RELATIONS..

SNÄLLA MEDMÄNNISKOR VAKNA..
Citera
2006-11-07, 11:49
Medlem
Ankdammsmans avatar
Visst är likheterna mellan journalister och prostituerade slående.

Uttrycket "journalisthoror" känns alltmer som en tautologi.
Citera
2006-11-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eFeKTO
vi lever i väldigt sjuka tider, där lögner efter lögner slits bort från historien likt skalen på en lök. När ska dessa mediemänniskor ta och vakna ur mass hypnosen som den här pyramid strukturen håller dom i..

Dessa journalistik hökar som finns är inget mer än vilse ledda väderpresentatörer som svamlar en massa lösa ord och begrepp som frihet, demokrati, övervakning, kontroll, politik, ekonomi, grupper, utveckling, krig, terrorism, folkmord, utrotning, frihet, demokrati och kontroll..

Jag anser att dessa människor utgör ett Verkligt "Hot" mot sig själva och oss andra genom att bidra med sin energi till denna enorma aparat och verksamhet av bilder och symboler som håller oss alla i en "masshypnos" världen över genom bomba våra intellekt med skit och lögner i dagligen!!!

En perfekt blandning av ren skrämsel propaganda väl omskakat med underhållning, sex, sport, skvaller och en rejäl hacka pUBLIC RELATIONS..

Det är väl mer skrämmande med alla här på forumet som sprider en massa lögner och spekulationer. De är väl mer ett hot än vad massmedierna är, som åtminstone granskas och kan dömas om de gör fel.
Citera
2006-11-07, 14:28
Medlem
Citat:

Med all respekt men du följer inte medieutbudet särskilt väl va?
Eller så är det kanske bara jag som inte förstår dit försök till högtavande svammel.
Citera
2006-11-07, 14:38
Medlem
jaha jovissts avatar
Manga av journalisterna i sverige verkar se sig sjalva som politiska talesmaen som till varje pris ska forklara handelser utifran ett ideologiskt perspektiv, och oftast genom att valja bort information som inte passar med deras forklaringsmodell.

Ren rapportering dar lasaren sjalv far spekulera en forklaring ar tyvarr sallsynt numera, olampliga fakta filtreras alltid bort.

Sen ska det ju goras sensation till varje pris, ingen historia ar sa bra att den inte kan forbattras lite.
Citera
2006-11-07, 16:17
Bannlyst
Citat:
De är väl mer ett hot än vad massmedierna är, som åtminstone granskas och kan dömas om de gör fel.

du är patetisk, din verklighets uppfattning speglar av sig fint med dina ord...
Vilka granskar medierna förutom judar och frimurare som alltid jobbar övertid??

Du kände dig antagligen träffad som köpt tidnigen dag ut och dag in så länge du kan minnas..

skäms du inte att sälja ditt intellekt..??
nä just det, du har väl antagligen ingen aning om att du ens har ett..
Citera
2006-11-07, 16:22
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Manga av journalisterna i sverige verkar se sig sjalva som politiska talesmaen som till varje pris ska forklara handelser utifran ett ideologiskt perspektiv, och oftast genom att valja bort information som inte passar med deras forklaringsmodell.

Exactamundo. Och samtidigt ser man med på Fox News.
Citera
2006-11-07, 17:24
Medlem
MissTakens avatar
Citat:

Okej, den här medmänniskan är nu vaken!

"där lögner efter lögner slits BORT från historien"

Det borde i slutänden innebära en stor sanningshalt i artiklar om det ligger till så!

"vilseledda väderpresentatörer som svamlar en massa lösa ord och begrepp (...) utgör ett verkligt hot mot sig själva och oss andra (...)

Kritiskt tänkande är något som alla människor borde lära sig, det inkluderar oss läsare och gäller inte enbart journalisterna. Hur "vilseledda" journalister och deras ordbajseri kan anses vara ett hot är för mig en gåta....men jag kan å andra sidan tänka kritiskt.

Ditt svar till susanlynette säger betydligt mer om DITT intellekt än om hennes men för att citera dig "det har du väl antagligen ingen aning om."

Jag kan förövrigt bara hålla med Spirou i hans benämning "högtravande svammel." Jag skulle vilja placera dig, eFeKTO, i facket "vilseledd FB-medlem som svamlar en massa lösa ord och begrepp" men inte sjutton ser jag dig som ett hot för det utan snarare som dagens skämt.

BTW: Ta en titt på den eminenta sidan skrivihop.nu, du behöver det - jag lovar!
.
Citera
2006-11-07, 22:21
Bannlyst
jag tittar mer än gärna på dina grammatiskt korrekta sida om du kollar in
http://www.slutaskolan.nu

Jag tänker aldrig bli så fyrkantig och programerad som er som strävar uppåt i den här pyramiden vi alla systematiskt och omedvetet dyrkar..

Speciellt ni kvinnor är rejäla offer för den här strukturen, slicka upp och trampa ner..

därför är dina ord här mer tillfredställande än du kan tänka dig "miss-tagen"..(misstaken)
fortsätt gärna med dina fack till allt och alla, det där är ett typiskt symptom på grov upsåtlig felprogrammering genom att doktorera i den nutida religionen vetenskap. (divide and conquer..)
bra nick passar dig utmärkt..

ännu ett prostituerat intellekt i full fart med att kalkylera rätt och fel i allt...
Citera
2006-11-08, 00:39
Bannlyst
Prostituerade intellekt är väl att ta i? Jag skulle nog bara kalla dem prostituerade...
Citera
2006-11-08, 01:02
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Media~folk = Prostituerade Intellekt?

Självgoda proselyter, Palmes arv, som förhoppningsvis kan hamna i eftertankens kranka, om alliansen har kuk nog att markera mot Pk-/vänstermediamaffian.
Fast det tar givetvis längre tid än en mandatperiod. Samma förändringsscenario som DDR/Stasi-infiltrationen är ett realistiskt jämförelseobjekt.
Citera
2006-11-08, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Självgoda proselyter, Palmes arv, som förhoppningsvis kan hamna i eftertankens kranka, om alliansen har kuk nog att markera mot Pk-/vänstermediamaffian.
Fast det tar givetvis längre tid än en mandatperiod. Samma förändringsscenario som DDR/Stasi-infiltrationen är ett realistiskt jämförelseobjekt.

"Alliansen"?! Alliansen är ju en del av etablissemanget och systemet och därmed en del av problemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in