Citat:
Ursprungligen postat av eFeKTO
vi lever i väldigt sjuka tider, där lögner efter lögner slits bort från historien likt skalen på en lök. När ska dessa mediemänniskor ta och vakna ur mass hypnosen som den här pyramid strukturen håller dom i..
Dessa journalistik hökar som finns är inget mer än vilse ledda väderpresentatörer som svamlar en massa lösa ord och begrepp som frihet, demokrati, övervakning, kontroll, politik, ekonomi, grupper, utveckling, krig, terrorism, folkmord, utrotning, frihet, demokrati och kontroll..
Jag anser att dessa människor utgör ett Verkligt "Hot" mot sig själva och oss andra genom att bidra med sin energi till denna enorma aparat och verksamhet av bilder och symboler som håller oss alla i en "masshypnos" världen över genom bomba våra intellekt med skit och lögner i dagligen!!!
En perfekt blandning av ren skrämsel propaganda väl omskakat med underhållning, sex, sport, skvaller och en rejäl hacka pUBLIC RELATIONS..
SNÄLLA MEDMÄNNISKOR VAKNA..
Okej, den här medmänniskan är nu vaken!
"där lögner efter lögner slits BORT från historien"
Det borde i slutänden innebära en stor sanningshalt i artiklar om det ligger till så!
"vilseledda väderpresentatörer som svamlar en massa lösa ord och begrepp (...) utgör ett verkligt hot mot sig själva och oss andra (...)
Kritiskt tänkande är något som alla människor borde lära sig, det inkluderar oss läsare och gäller inte enbart journalisterna. Hur "vilseledda" journalister och deras ordbajseri kan anses vara ett hot är för mig en gåta....men jag kan å andra sidan tänka kritiskt.
Ditt svar till susanlynette säger betydligt mer om DITT intellekt än om hennes men för att citera dig "det har du väl antagligen ingen aning om."
Jag kan förövrigt bara hålla med Spirou i hans benämning "högtravande svammel." Jag skulle vilja placera dig, eFeKTO, i facket "vilseledd FB-medlem som svamlar en massa lösa ord och begrepp" men inte sjutton ser jag dig som ett hot för det utan snarare som dagens skämt.
BTW: Ta en titt på den eminenta sidan skrivihop.nu, du behöver det - jag lovar!
.