2006-11-06, 13:05
Medlem
Jag har som projekt fått i uppdrag att ta fram en affärsidé, göra projektplan och budget samt hålla en presentation för några banktjänstemän och riskkapitalister.
Projektet som är en skoluppgift har givits 3 veckor från dess att vi startade och vi har nu en deadline klockan 17:00 idag. Vi i min grupp började imorse med att omarbeta affärsidén då vi i helgen uppdagade att vi skulle på vår dåvarande nätbutik gå ungefär 400kr förlust på varje order vi skulle sälja.
Vår nya omarbetade affärsidé är att skapa en webportal för ekologiska produkter.
En plats där man kan bli informerad om fördelarna med att leva mer ekologiskt och som ska verka som länk mellan företag med ekologisk inriktning, statliga institutioner och privatpersoner. Denna ring av ekologiska aktörer använder vår portal som sin knytpunkt för att på så sätt få ut sina produkter till en bredare målgrupp. Samtidigt ska användarna kunna diskutera ämnet och tipsa varandra om produkter.
Intäkterna baseras på annonsförsäljning samt perklickförsäljning vilket innebär att ju fler som besöker specifika delar av portalen ju högre blir kostnaderna för företaget som annonserar.

Till problemet...
Jag ska sammanställa vår budget och behöver akut hjälp med siffror över vad vi kan ta för priser för annonser och detta och ökande framtidsutsikter i förhållande till teoretiska bannerklick, unika besökare osv... jag har ingen aning om vad jag kan uppskatta sakerna till, vad allting kostar i förhållande till vart annat och allt gör att skriva budgeten fruktansvärt svårt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in