2012-02-04, 00:19
Medlem
Adelaides avatar
My Chemical Romance är ett trevligt alternativerock band. Jag har sett dom live 2 gånger, fett chill och bra band, men dock så finns det så himla mycket bättre musik.
Deras idér till låtarna får de oftast från tidningar och böcker, det lät ju som fiffiga idér till låtar, eftersom Famoust Last Words har så sjukt goa' riff och solon, texten är även förtjusande!

Men tyvärr så är det inget band som lockar mig. Jag tycker faktiskt inte att bandet är dåligt, men världens bästa band är det definitivt inte. Men fortfarande så följer jag bandets album och låtar, liksom jag hade inte stängt av dom ifall dom spelades på radion, den det är något annat.
Citera
2020-03-18, 21:16
Medlem
Dom har återförenats nu.
Bra band förövrigt.
Nån mer här som gillade Danger Days-skivan?
Citera
2022-05-06, 18:41
Medlem
Adelaides avatar
Länge sen jag skrev i tråden nu.

Rent musikaliskt var det väl inget fel med MCR, de kunde skriva riffs och refränger. Men visst var det lite emo över dem. Green Day var lite av deras rivaler ett tag, har för mig American Idiot och The Black Parade var populära ungefär samtidigt.

Inget favoritband som sagt, men för att vara ett emopop band tycker jag faktiskt att de är bättre än tex Fall Out Boy, Panic! At The Disco m.fl.

Blir nog att gå och kolla på dem nästa månad då de ändå är i Gröna Lund då. Medlemmarna är väl 45 idag, ska bli kul att se om de fortfarande lockar till sig tonårsbrudar.
Citera
2025-02-09, 03:08
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Dom har återförenats nu.
Bra band förövrigt.
Nån mer här som gillade Danger Days-skivan?
Älskar The Kids From Yesterday. Förra året var det min mest lyssnade låt.

Tycker den påminner lite om David Bowie - Heroes.

Resten av skivan var skit. The Black Parade-albumet är och förblir ett mästerverk.
Citera
2025-02-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Älskar The Kids From Yesterday. Förra året var det min mest lyssnade låt.

Jag har faktiskt svårt för just den låten så det där är ett spår jag undviker.
Men det finns fortfarande andra bättre låtar ifrån den skivan jag gillar mer.
Sen är den skivan i mina öron framförallt bra för att dom lät på helt nya sätt på den.
Inte alla band klarar sånt.
Citera
2025-02-12, 11:55
Medlem
Bartman777s avatar
MCR emo?
Mineral och Jejune är emo. Sen utvecklas givetvis genrer, men inte fan är MCR emo någonstans.
Citera
2026-08-10, 21:09
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
MCR emo?
Mineral och Jejune är emo. Sen utvecklas givetvis genrer, men inte fan är MCR emo någonstans.

Vad är de då?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in