2006-11-19, 16:02
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
... massa oförskämdheter ...
Du hädar så jag blir alldeles till mig. Du borde placeras i en stor tombola (självfallet med lite urin i även här) med "Rock The Night" på repeat tills du lärt dig veta hut!

Men okey, alla pajaserier(pudelfrisyrer respektive röda slipsar) aside tycker jag MCRs musik är riktigt beklämmande. Skitnödig med djuuupa, emotionella refränger förpackat i någon form av fastfood-papper färdigdränkt i HP-sås för enkel nedsväljning. Europe är knappast något svårsmält, men deras musik gjorde inte riktigt anspråk på det heller. Nota bene den förflutna formen gjorde, ty jag kan inte annat än hålla upp skygglapparna för Europes två senaste dödsryckningar.

Jahaja! Sitt där ni och lyssna på er emo och njut doften av era egna fjärtar! Men glöm för fan inte att ni ska skära längs med och inte tvärs över framgent!

Citera
2006-11-19, 16:10
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
... och överlåt Arvika till alternativmusiken.

Emo musik kan väll knappast räknas som alternativmusik? Emofags är 2000-talets svar på alla de bristande ungdomskulturerna någonsin existerat tillsammans i en stor boll som sakta försöker döda resten av all musik som inte spelas på MTV genom att kalla sig alternativa?

Som DN Kultur skrev, "Emo musiken är den ända musiken som är utfrysen av alla andra musikstilar och kultur organ"
Citera
2006-11-19, 16:33
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BedBoy
Emo musik kan väll knappast räknas som alternativmusik? Emofags är 2000-talets svar på alla de bristande ungdomskulturerna någonsin existerat tillsammans i en stor boll som sakta försöker döda resten av all musik som inte spelas på MTV genom att kalla sig alternativa?

Som DN Kultur skrev, "Emo musiken är den ända musiken som är utfrysen av alla andra musikstilar och kultur organ"
Och var någonstans i tråden har jag påstått att MCR skulle vara emo? Du läser för mycket mellan raderna. Hänvisar till dessa kommentarer från undertecknad i ämnet;
http://www.flashback.org/showpost.php?p=5438337&postcount=25
http://www.flashback.org/showpost.php?p=5408514&postcount=13

Nollan; svaret till dig kommer, var så säker. Men min pizza är klar om någon minut så jag måste springa. På återseende
Citera
2006-11-19, 17:07
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Du hädar så jag blir alldeles till mig. Du borde placeras i en stor tombola (självfallet med lite urin i även här) med "Rock The Night" på repeat tills du lärt dig veta hut!

Men okey, alla pajaserier(pudelfrisyrer respektive röda slipsar) aside tycker jag MCRs musik är riktigt beklämmande. Skitnödig med djuuupa, emotionella refränger förpackat i någon form av fastfood-papper färdigdränkt i HP-sås för enkel nedsväljning. Europe är knappast något svårsmält, men deras musik gjorde inte riktigt anspråk på det heller. Nota bene den förflutna formen gjorde, ty jag kan inte annat än hålla upp skygglapparna för Europes två senaste dödsryckningar.

Jahaja! Sitt där ni och lyssna på er emo och njut doften av era egna fjärtar! Men glöm för fan inte att ni ska skära längs med och inte tvärs över framgent!

Hädare eller inte, straffet du talar om är absolut inte rättfärdigat med tanke på brottet som begåtts. Att tvångsmässigt placeras i en tombola kan jag tänka mig, men när Rock the Night ska spelas på repeat hade jag hellre valt döden.

För att använda en gammal klyscha är ju smaken som bekant delad, precis som baken. Den är utsliten jag vet, men tåls att användas när situationer som denna uppstår. Din beskrivning av MCR's musik finner jag lustig, för att inte säga helt befängd. Europes musik är för mig inte bara svårsmält, den är något som triggar mina kräkreflexer så pass mycket att jag inte ens kan ta den i munnen. Om du däremot dränker den i HP-såsen du nämnt skall jag fundera på saken. För alla vet vi ju att en mindre god maträtt genast blir bättre toppad med en god sås. Jag tvivlar dock på att så är fallet den här gången.

Det Europe gjorde för två år sedan och nu är på väg att göra igen om jag förstått rätt, kan knappast beskrivas som dödsryckningar. Det är snarare odören av någonting dött som förruttnar vi känner. Mina fjärtar luktar godare!

Behöver jag nämna att jag hellre bär en smal röd slips än en pudelfrisyr?

EDIT: Pizzan smakar gott, jag funderar numera på vad för roligt jag skall hitta på med matkniven.
Citera
2006-11-19, 18:24
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Och var någonstans i tråden har jag påstått att MCR skulle vara emo?

Det spelar väll ingen roll, MCR är emo musik, och jag vil inte ha några jävla emofaggot som sitter och groggar med gråten i halsen på Arvika.
Citera
2006-11-19, 18:32
Medlem
nollans avatar
Citat:
Hädare eller inte, straffet du talar om är absolut inte rättfärdigat med tanke på brottet som begåtts. Att tvångsmässigt placeras i en tombola kan jag tänka mig, men när Rock the Night ska spelas på repeat hade jag hellre valt döden.

För att använda en gammal klyscha är ju smaken som bekant delad, precis som baken. Den är utsliten jag vet, men tåls att användas när situationer som denna uppstår. Din beskrivning av MCR's musik finner jag lustig, för att inte säga helt befängd. Europes musik är för mig inte bara svårsmält, den är något som triggar mina kräkreflexer så pass mycket att jag inte ens kan ta den i munnen. Om du däremot dränker den i HP-såsen du nämnt skall jag fundera på saken. För alla vet vi ju att en mindre god maträtt genast blir bättre toppad med en god sås. Jag tvivlar dock på att så är fallet den här gången.

Det Europe gjorde för två år sedan och nu är på väg att göra igen om jag förstått rätt, kan knappast beskrivas som dödsryckningar. Det är snarare odören av någonting dött som förruttnar vi känner. Mina fjärtar luktar godare!

Behöver jag nämna att jag hellre bär en smal röd slips än en pudelfrisyr?

EDIT: Pizzan smakar gott, jag funderar numera på vad för roligt jag skall hitta på med matkniven.
Nu jävlar är handsken kastad, din snedlugg!

Jag besöker i regel inte Arvikafestivalen, men nu skall jag nog bestämt bege mig ned till sommaren. Med mig på resan tar jag utöver ordinarie materiel en Sacco-säck, 4 högtalare, smal slips, en KSP 58 samt en släpkärra. I full emo-kamouflage letar jag upp er regnbågsflagga och reser mitt tält bredvid - voila, så kommer jag i bekväm hopsjunken ställning pumpa Europe dygnet runt! Herr 7,62mm tar sedan hand om eventuella klagomål.

Vi har nått ett moment 22 i vår diskussion. Så, jag låter udda vara jämnt för denna gång och tar motvilligt i hand om att smaken är delad.

Men...ses på Arvika då, asshole!
Citera
2006-11-19, 18:41
Medlem
roppans avatar
Citat:
Det spelar väll ingen roll, MCR är emo musik, och jag vil inte ha några jävla emofaggot som sitter och groggar med gråten i halsen på Arvika.
Haha, andas!
Jag är varken känslosam av mig eller gråter. Jag tycker bara om musiken. Erkänn att du gärna vill sitta och dricka en öl med mig och Nollan.

MCR är inte emo, men däremot en luftbubbla i den nya "emopoprocks"-vågen.
Citera
2006-11-19, 18:47
Medlem
roppans avatar
Citat:

Jag besöker i regel inte Arvikafestivalen, men nu skall jag nog bestämt bege mig ned till sommaren. Med mig på resan tar jag utöver ordinarie materiel en Sacco-säck, 4 högtalare, smal slips, en KSP 58 samt en släpkärra. I full emo-kamouflage letar jag upp er regnbågsflagga och reser mitt tält bredvid - voila, så kommer jag i bekväm hopsjunken ställning pumpa Europe dygnet runt! Herr 7,62mm tar sedan hand om eventuella klagomål.

Vi har nått ett moment 22 i vår diskussion. Så, jag låter udda vara jämnt för denna gång och tar motvilligt i hand om att smaken är delad.

Av alla påhopp ni kan tänkas komma på är snedlugg det enda som stämmer sånär bra.

Ärade kamrat, jag ser redan fram emot sommaren. Jag ser framför mig hur vi sitter och skrålar ikapp till gamla rockklassiker(läs; inte pudelrock) och dricker öl. Såfort du vänder ryggen till eller råkar bli för full sätts screamo igång på din cd-spelare, av undertecknad. Någon regnbågsflagga kommer du inte hitta mig vid, det vill jag garantera!

Ses på Arvika! Glöm inte föna håret
Citera
2006-11-19, 22:30
Medlem
Tänkte bara säga att Gerard Way (sångaren) sa i en intervju ganska nyligt att han tyckte att det var hemskt att man använde ordet "emo" för att beskriva deras musik och att genres inte existerar. Jag håller med. Genrer är helt förkastliga då de i de närmsta enbart leder till en massa bråk om vad som är rätt och fel och bra och dåligt att lyssna på. Ska man dock vara lite hård så kan man väl säga att 90% av all västerländsk musik håller sig i samma "genre". Kort och gott är all musik man hör nu uppbyggd av samma harmoniseringar och ackordföjder.
Däribland de 90% ligger både MCR och kiss och "norska blackmetalband"

Jag tycker MCR är helt okå och dom som inte gillar dom för att dom är "emo" elller för att de har på sig svarta kläder eller för att de har synt i 2 låtar eller för att de sjunger okristliga texter eller har fel hudfärg och inte bryr sig om musiken har lite fel uppfattning om hur man ska bedöma musik tycker jag.

OM musiken tilltalar en ska man inte behöva tycka att det är skit för att man bara får lyssna på hiphop för att man är hiphopare osv utan jag tycker att mans ka försöka hålla ett öppet sinne och inte vara musikrasist.
Citera
2006-11-19, 22:41
Medlem
BedBoys avatar
Citat:

När du ser två Stockholms killar komma gåande fulla på billig vodka och billigare energidrycket, ropande sluddrigt om hur dom ska döda alla som äger en Writes Of Summer skiva, då kan du skriva upp på att det är jag och en kompis som är på sin sida!

EDIT: fylla*
Citera
2006-11-19, 22:43
Medlem
nollans avatar
Citat:
När du ser två Stockholms killar komma gåande fulla på billig vodka och billigare energidrycket, ropande sluddrigt om hur dom ska döda alla som äger en Writes Of Summer skiva, då kan du skriva upp på att det är jag och en kompis som är på sin sida!

EDIT: fylla*
Utmärkt, har du laddat KSP förr?
Citera
2006-11-19, 22:45
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Utmärkt, har du laddat KSP förr?

I'm a fast learner

ursäkta om det är några stavfel, jag är bäng
Citera