2006-11-06, 22:09
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Du har en avatar föreställandes Kiss och är således förbjuden att från och med nu diskutera musik! Du är DISKVALIFICERAD!
valet av min avatar har inget som helst att göra med min relation till bandet KISS, snubben råkade bara vara medlem

dessutom är kiss med i black metal dokumentärer, så snacka inte skit
Citera
2006-11-06, 22:10
Medlem
haha jag älskar att bråka på forum.

to whomever som frågade:
jag lyssnar på listskiten för att jag tycker att de har en del ganska intressanta inslag (till skillnad från de flesta andra band i samma genre).

en annan listskit som är bra är Liszt-skiten. Franz Liszts musik står ju givetvis 100 miljoner nivåer över My Chemical Romance, men å andra sidan står ju han 100 miljoner nivåer över all musik som gjorts de senaste 150 åren.
Citera
2006-11-06, 22:20
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mines
valet av min avatar har inget som helst att göra med min relation till bandet KISS, snubben råkade bara vara medlem

dessutom är kiss med i black metal dokumentärer, så snacka inte skit
Din obefintliga relation till bandet och albumet ifråga har diskvalificerat dig från att skriva här.

I den här tråden skall det inte diskuteras black metal utan My Chemical Romance och deras album Welcome To The Black parade, så sök vidare ditt nitbeklädda avskrap!

Boxcutter: vad var det för fel på http://www.flashback.org/showthread.php?t=393122 ?
Citera
2006-11-06, 22:36
Medlem
nollans avatar
Att det är listmusik är ju egentligen av underordnad betydelse, det är ju snarare den obefintliga kvaliteten i musiken som står i fokus. Att det sedan råder ett omvänt proportionellt samband mellan kvalitet och popularitet är ju en annan sak...

Men ok, ni ska få ryggdunka vidare om detta bands förträfflighet!
Citera
2006-11-06, 23:08
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag kan tänka mig att MCR attraherar fjortonåringar som nyss hittat annan musik än det vanliga radioskvalet. Varje tidsålder har sin genre som attraherar de som vill vara så rebelliska som möjligt, igår var det punk och black metal, idag emo.

Läste intervjun med MCR i senaste Close Up. Sångaren Gerard Way verkar lite halvgalen, på ett osunt sätt.
Citera
2006-11-19, 09:08
Medlem
www.polyshop.se/mychemicalromance Här kan du köpa snygga MCR kläder mm
Citera
2006-11-19, 12:16
Medlem
BedBoys avatar
Ett jäklar massa prat om dom där jävla emo-hardcore-fjollorna.
Om några av er som gillar den här gruppen har planer att dyka upp på Arvika kan ni räknas med gött om sönderhoppade tält.
Citera
2006-11-19, 13:18
Medlem
ihavesoldouts avatar
Hmm hade för mig att jag hade hört detta band tidigare, har i alla fall hört talas om det. Och jag har också för mig att det var ganska undermålig musik.

Men jag var lite osäker och beslöt mig för att ge det en ny chans, kanske att jag missade något.

Men efter ca en minuts lyssning av en av deras låter stod klart att detta var något fruktansvärt och avskyvärt som jag aldrig mer vill fylla mina öron med igen.
Citera
2006-11-19, 13:44
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BedBoy
Ett jäklar massa prat om dom där jävla emo-hardcore-fjollorna.
Om några av er som gillar den här gruppen har planer att dyka upp på Arvika kan ni räknas med gött om sönderhoppade tält.
Count me in!

På tälthoppandet, that is.
Citera
2006-11-19, 14:06
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Count me in!

På tälthoppandet, that is.

Jag åker säkert till Arvika, men att ni kommer hoppa på mitt tält ställer jag mig ytterst tveksam till. Att du nollan, har en hyllningstråd till Europe på samvetet diskvalificerar dig att uttrycka dig vidare i denna tråd! Europe förklaras enklast med en smiley, nämligen; Nej, håll dig du till Swedish Rock där du kan ha det trevligt med andra pudelrockare och överlåt Arvika till alternativmusiken.
Citera
2006-11-19, 15:32
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Jag åker säkert till Arvika, men att ni kommer hoppa på mitt tält ställer jag mig ytterst tveksam till. Att du nollan, har en hyllningstråd till Europe på samvetet diskvalificerar dig att uttrycka dig vidare i denna tråd! Europe förklaras enklast med en smiley, nämligen; Nej, håll dig du till Swedish Rock där du kan ha det trevligt med andra pudelrockare och överlåt Arvika till alternativmusiken.
Haha, den där tog!

Europe ser jag mer som en rolig grej, till skillnad från MCR som verkar ta sig själva på sånt oerhört allvar. Europe är ett pajasband, någon form av easy listening med lite elgitarr och synthar - MCR är lika fullt ett pajasband, det värsta är att de inte vet om det själva.

Angående ditt tält så kommer jag skära upp ett hål för min FB-penis och sedan fylla det med urin! Skål!
Citera
2006-11-19, 15:52
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Haha, den där tog!

Europe ser jag mer som en rolig grej, till skillnad från MCR som verkar ta sig själva på sånt oerhört allvar. Europe är ett pajasband, någon form av easy listening med lite elgitarr och synthar - MCR är lika fullt ett pajasband, det värsta är att de inte vet om det själva.

Angående ditt tält så kommer jag skära upp ett hål för min FB-penis och sedan fylla det med urin! Skål!
Hehe.
Nja, jag vet inte jag. Ett band som huserade, och t.o.m. var omtyckta på 80-talet trots sin hemska musik, bestämmer sig 20 år senare för att återförenas och spela in en skiva, och som om det räckte, även ge sig ut på turné. Det min vän, är att ta sig själva på för stort allvar. Europe är liksom 20 år försenat, de gör parodi på sig själva. För min egen del hade det räckt med Final Countdown.

MCR gör ju iaf. något eget. Jag säger inte att det är coolt med röd slips, ansiktsmålning, skottsäker väst och armbindel, men deras musik tenderar att ibland gnistra till. Det är det jag, och många fler tycker om.

En FB-penis får du aldrig in genom ett hål då de tenderar att vara 3 meter långa och ha 1,5 meters omkrets. Besök gärna mitt tält dock, då ska vi sitta och svinga bägare och lyssna på min bandare. Hardcore och emo är det som spelas.

EDIT: Kiss-fans som talar om "listskit" och Europe-fans som påstår att MCR tar sig själva på för stort allvar. Man tror inte det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in