jag tycker macbook och andra bärbara macdatorer är snygga
men vill ändå ha en pc eftersom jag är van vid det.
då undrar jag - varför är pc-datorer så fula? detta inkluderar såväl stationära som bärbara
Finns det bara pc i vräkig metallic eller svart? tycker pc-tillverkare att det snyggaste som finns är svart , svart, svart och gärna med massa knappar och blinkande lysdioder?
man kan se att vissa tillvekrar specialdesignade chassin, men då är det pubertalt, tonårsnördigt eller bara smaklöst, ofta svart, med X-boxtryck eller fantasyfigurer, eller limegrönt eller rött med porche-tryck på..
ofta är det kantigt, fyrkantigt, plottrigt..
så, om man vill ha en snygg stationär eller bärbar pc, gärna vit och lika läcker som en mac (fast behöver inte nödvändigtvis se ut exakt så).. finns sådana?
Vad snackar du om? Finns ju skitmånga snygga chassin till stationära PC-datorer. Kolla in www.alienware.com t.ex. Kolla också runt lite på datorbutiken.com och komplett.se så hittar du nog frächa chassin.
Vad snackar du om? Finns ju skitmånga snygga chassin till stationära PC-datorer. Kolla in www.alienware.com t.ex. Kolla också runt lite på datorbutiken.com och komplett.se så hittar du nog frächa chassin.
Nu snackar jag design, snygg, stilfull design. Typ MacBook.
Inte "snyggt" i alien-space-pc-xbox-chassibyggar-bemärkelse.
Finns det bara pc i vräkig metallic eller svart? tycker pc-tillverkare att det snyggaste som finns är svart , svart, svart och gärna med massa knappar och blinkande lysdioder?
Jo, så är det, men det har inte alltid varit på det sättet... För tio år var det nämligen grått som gällde, så jag tycker du skall köra old school-stilen och köpa en grå låda... För pricken över i så lägger du dessutom en massa gamla punk-klistermärken dit! Då ser din dator helt underground ut och är mycket, mycket snyggare än kontorsleksakerna som går under namnet Macintosh...
då undrar jag - varför är pc-datorer så fula? detta inkluderar såväl stationära som bärbara
man kan se att vissa tillvekrar specialdesignade chassin, men då är det pubertalt, tonårsnördigt eller bara smaklöst, ofta svart, med X-boxtryck eller fantasyfigurer, eller limegrönt eller rött med porche-tryck på..
så, om man vill ha en snygg stationär eller bärbar pc, gärna vit och lika läcker som en mac (fast behöver inte nödvändigtvis se ut exakt så).. finns sådana?
Har du inte funderat på att köpa en mac och sedan köra XP på den kolla on bootcamp
Du får väl bygga ett eget chassi om du gärna vill ha designat och fortfarande PC. Finns guider på nätet hur du bär dig åt. Duger inte det som andra gör får du göra det själv helt enkelt!
Först och främst är det inte datorerna som är fula, det är deras chassin.
Sedan så gör Lian Li ganska snygga chassin. Dock endast till stationära datorer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!