2006-11-05, 13:30
Medlem
Blev lite avis då man fick höra av en polare som är nu på språkresa i USA, hur kul de verkade. Så man blev grymt sugen själv att dra dit.
Pengarna är inte problemet, fast jag undrar om det går då man har gått ut gymnasiet och är vid 20års åldern att åka till USA och bo hos en värdfamilj ?
Citera
2006-11-05, 14:02
Medlem
Not_mes avatar
Språkresa tja... Det du bör sikta in dig på är väl kanske college eller universitet och läsa engelska där... Värdfamilj tror jag blir svårt att hitta i din ålder, om du inte åker som aupair, volontärarbetare eller annat.
Citera
2006-11-05, 14:07
Medlem
Nancy Wores avatar
Jag skulle definitivt söka in till ett college ev själv eller via ett utbytesprogram och bo på dorm, studentboende.

När du bor i värdfamilj, finns det ingen garanti var du hamnar. Du kommer med största sannolikhet till en liten stad, som kan vara mycket långsam och tråkig och du kan få svårt att komma överrens med din värdfamilj, då långt ifrån alla värdfamiljer är annat än småstadsbor som har ganska trånga värderingar och tar in studenter för att bättra på ekonomin. (läs: litet hus och trista saker att göra).

Går du på college och bor på dorm har du större möjlighet att påverka dina val själv, i stället för att bli fast i ett bostadsområde, utan bil antagligen och bussar kan du glömma.
Citera
2017-05-15, 23:17
Moderator
fredrik686s avatar
Utbildning och studier --> Utlandsstudier
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem