• 1
  • 2
2006-11-05, 02:27
Medlem
majken_60s avatar
jo jag ska skicka iväg en beställning till wesellcd och jag funderar på dessa skivor:

dvd-r: 100st. HP DVD-R 16xspeed cakebox

cd-r: 25st. HP CD-R 700MB/52xspeed 2st förpackningar

jag har bara haft no name skivor 8x tidigare men det har varit med blandade känslor, billiga men har fått slänga en del oxå. just därför tänkte jag satsa på märkes skivor med 16x för dom tål väl mer än 8x??? brukar bränna i 6x så vissa 8x skivor brukar bli lite halvkassa efter ett tag.

är cd-r skivorna bra att ha till en xbox??? har hört att vissa skivor är bättre lämpade för xbox än andra, ska framför allt vara för xvid och lite musik.
Citera
2006-11-05, 04:25
Medlem
em krejs avatar
Som fan om man vill ta på hand.
Citera
2006-11-05, 10:24
Medlem
majken_60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Som fan om man vill ta på hand.

ehh, va???
Citera
2006-11-05, 13:03
Medlem
Ufojesuss avatar
CMC = Skräp, om inte just dessa är något skumt undantag. Köp detta 100-pack Verbatim 16x DVD+R med mediakoden MCC004 för 312:- & detta 50-pack Verbatim 52x för 84,50:- så får du garanterat bra skivor & sparar dessutom en slant. Om du tvunget måste ha DVD-R, köp dessa motsvarande för samma pris.
Citera
2006-11-05, 13:50
Medlem
majken_60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
CMC = Skräp, om inte just dessa är något skumt undantag. Köp detta 100-pack Verbatim 16x DVD+R med mediakoden MCC004 för 312:- & detta 50-pack Verbatim 52x för 84,50:- så får du garanterat bra skivor & sparar dessutom en slant. Om du tvunget måste ha DVD-R, köp dessa motsvarande för samma pris.

tack för tipsen, men jag ska göra en betällning med en polare och han vill bara betälla från www.wesellcd.com

men det kanske finns några andra skivor därifrån som kan funka... och ja jag MÅSTE ha dvd-r för plusskivor funkar inte i min dvd-recorder
Citera
2006-11-05, 13:56
Medlem
majken_60s avatar
blir kanske dom HÄR DVD-R skivorna

men vad var det för fel på cd-r skivorna, dom HÄR???

*edit: vad är dåligt med CMC??? och vad är det???
Citera
2006-11-05, 18:40
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majken_60
*edit: vad är dåligt med CMC??? och vad är det???

CMC Magnetics, tillverkaren av skivorna. Bara för att det står HP, Sony eller något annat på skivorna innebär inte det att det är de själva som tillverkat dem. CMC tillverkar värsta sortens skräpmedia som är svåra är läsa, slutar fungera efter kort tid & är allmänt sopiga.

http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm <<< En bra guide man bör läsa igenom innan man köper skivor, även om inte alla mediakoder står med så kan man bilda sig en uppfattning om tillverkaren. MCC004 & SONY16D1 står under "1ST CLASS MEDIA: Almost flawless burns with 95-100% reliable results" medan CMCMAGAM3 (HP-skivorna) står under "4TH CLASS MEDIA: Pathetic garbage media, landfill material, about 0-50% success rate".
Citera
2006-11-05, 22:27
Medlem
majken_60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
CMC Magnetics, tillverkaren av skivorna. Bara för att det står HP, Sony eller något annat på skivorna innebär inte det att det är de själva som tillverkat dem. CMC tillverkar värsta sortens skräpmedia som är svåra är läsa, slutar fungera efter kort tid & är allmänt sopiga.

http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm <<< En bra guide man bör läsa igenom innan man köper skivor, även om inte alla mediakoder står med så kan man bilda sig en uppfattning om tillverkaren. MCC004 & SONY16D1 står under "1ST CLASS MEDIA: Almost flawless burns with 95-100% reliable results" medan CMCMAGAM3 (HP-skivorna) står under "4TH CLASS MEDIA: Pathetic garbage media, landfill material, about 0-50% success rate".

ok då ska jag nog välja bort dom dåra... men är det samma med cd-r skivorna???

*edit: Dom HÄR verkar ju ganska ok i såna fall oma man ska gå efter länken. dom är ju 1st class media iaf. men så står det "some outsourcing" under notes vad kan det vara???
Citera
2006-11-07, 16:18
Medlem
majken_60s avatar
nån som har koll på detta??? Î
Citera
2006-11-09, 15:48
Medlem
majken_60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majken_60
ok då ska jag nog välja bort dom dåra... men är det samma med cd-r skivorna???

*edit: Dom HÄR verkar ju ganska ok i såna fall oma man ska gå efter länken. dom är ju 1st class media iaf. men så står det "some outsourcing" under notes vad kan det vara???

ikväll ska jag skicka iväg en beställning så jag vill gärna ha lite info om hur bra cd-r skivorna är i ett xbox och om dvd-r skivorna är 1st class...
Citera
2006-11-09, 15:54
Medlem
ismyheadstillons avatar
Taiyo Yuden är det enda som gäller, kostar 5kr/dvd men det är det verkligen värt, om man vill att skivorna skall hålla.
Citera
2006-11-09, 16:08
Medlem
majken_60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ismyheadstillon
Taiyo Yuden är det enda som gäller, kostar 5kr/dvd men det är det verkligen värt, om man vill att skivorna skall hålla.

jaha, men är skivorna jag länkat till bra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in