2009-02-04, 11:14
Medlem
För att fortsätta på föregående inlägg är det väl också ofta så att leverskadorna inte märks direkt, utan kan komma ganska lång tid efter. Och då menar jag tiotals år...
Citera
2009-02-04, 11:21
Medlem
torstenhingstens avatar
Det är vanligt att läkarna skriver ut NSAID och Paracetamol..Kombineras..blir lixom en turboeffekt men det är väl inget man ska hålla på med själv.

Det jag sett läkarna skriva ut är 2 tabl 500 mg alvedon samtidigt med en tablett ipren 400...3 gånger dagligen
Citera
2009-02-04, 12:03
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Det är vanligt att läkarna skriver ut NSAID och Paracetamol..Kombineras..blir lixom en turboeffekt men det är väl inget man ska hålla på med själv.

Det jag sett läkarna skriva ut är 2 tabl 500 mg alvedon samtidigt med en tablett ipren 400...3 gånger dagligen

Jag kör 4st 1grams alvedon om dagen + 3st diklofenak 50mg. Sen även 1 Omneprazol så magen håller sig i trim. Antar att det inte är nåt man ska gå allt för länge på
Citera
2009-02-04, 13:15
Medlem
nofucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Det där klassas knappast som "extremt mycket" och är absolut ingen större fara att ta. Keep on knapring!
Man kan äta två stycken 500mg var 4:e timme utan större risker.

Överdosering av citodon är kul.
Citera
2009-02-04, 14:13
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nofuck
Överdosering av citodon är kul.

Citodon innehåller ju kodein också...
Citera
2009-02-04, 16:30
Medlem
1 gram 4 ggr om dagen räknas inte som överdosering. Har sett folk skada levern men då har dom tagit mer. Tänk på att Citodon innehåller delvis samma ämne som alvedon.
Citera
2009-02-04, 16:49
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Det står på förpackningen att överdosering kan leda till allvarliga leverskador.

Då undrar jag om någon nånsin har hört om någon som har fått leverskador av alvedon?.

Käkar extremt mycket nu. Därför jag undrar

Alvedon i kombination med alkohol är rena rävgiftet.

Likadant med grapefrukt och alvedon.
Citera
2009-02-04, 16:49
Medlem
SixZs avatar
Kan bara upplysa om att om du förtär alkohol under att du knaprar alvedon kan man får rejäla smärtor i mage. Skulle på en spelning för ett halvår sen, hade med mig några öl o en 70cl absolut. Innan det så hade ja väldens huvudvärk.. Tog 2 st 500mg alvedon o tänkte att vafan.. De gör nog inget. Ville verkligen gå på spelningen då inget händer i denna skitstad. Slutade med att ja fick världens magvärk. Kan berott på annat kanske, men ja gör aldrig om det iaf.
Citera
2009-02-04, 18:40
Medlem
Maizers avatar
Hur farligt är det egentligen att blanda alkohol och alvedon? Gör det nästan varje helg och inte märkt nåt skit än.
Min lever kan vara lite taskig pga all alkoholkonsumtion så detta kanske borde undvikas?
Citera
2009-02-04, 20:08
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maizer
Hur farligt är det egentligen att blanda alkohol och alvedon? Gör det nästan varje helg och inte märkt nåt skit än.
Min lever kan vara lite taskig pga all alkoholkonsumtion så detta kanske borde undvikas?

Beror lite på dosen .....1 gram tror jag inte är farligt....Varför inte byta till Ipren istället eller får du ont i magen av dessa? Både Ipren och alkohol är inte bra för magens skyddande hinnor.
Citera
2009-02-04, 20:52
Medlem
Maizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Beror lite på dosen .....1 gram tror jag inte är farligt....Varför inte byta till Ipren istället eller får du ont i magen av dessa? Både Ipren och alkohol är inte bra för magens skyddande hinnor.
Jag brukar ta det som finns bara, har aldrig haft några negativa biverkningar av någon smärtstillande vad jag vet. Förutom några starka jävlar jag fick på recept, men det var nog enbart hypokondri.
Citera
2009-03-12, 22:14
Medlem
Rifter666s avatar
Har nu snittat typ 3 gram alvedon varje dag i 5-6 veckors tid.

Har nu börjat kombinera det med Voltaren t 25mg. Tar dom samtidigt och har kommit fram till att det är kombinationen som fungerar allra bäst. Kört denna blandning nu i ca 2 veckors tid varje dag.

Hur länge tror ni man kan köra detta utan att nåt ska hända?. Svimmade i måndags på jobbet. Har aldrig svimmat förut. Tror ni detta kan ha något samband?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in