Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-06, 17:50
  #841
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Du menar väl att The Poodles påminner om Judas. Ordning i ledet!
Jag vet inte om det lät bättre så...
Att nämna Poodlarna i samma mening som Judas känns inte helt rättvist.
Men, så kanske det ligger till

BTW, "Lightning strikes" når väl en 3/4 på en skala till fem bananer?
Citera
2018-01-07, 02:45
  #842
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Jag vet inte om det lät bättre så...
Att nämna Poodlarna i samma mening som Judas känns inte helt rättvist.
Men, så kanske det ligger till

BTW, "Lightning strikes" når väl en 3/4 på en skala till fem bananer?

Du behöver fler bananer. Jag skulle nog säga 20 av 100. Den här skivan fyller exakt samma funktion som Black Sabbaths senaste, 13. Det är väldigt kul med nytt material från band som är/har varit i det absoluta toppskiktet. Problemet är att man diggar med och kör låtarna ett par varv för bandets skull, inte för musiken i sig. Det finns väl ingen som förväntar sig stordåd från gamla gubbar som redan klämt ur sig musik som kommer att avnjutas ända fram till jordens undergång? Med det sagt ser jag ändå fram emot albumet, och jag kommer garanterat lyssna på det under några veckor.
Citera
2018-01-07, 13:02
  #843
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryman
Du behöver fler bananer. Jag skulle nog säga 20 av 100. Den här skivan fyller exakt samma funktion som Black Sabbaths senaste, 13. Det är väldigt kul med nytt material från band som är/har varit i det absoluta toppskiktet. Problemet är att man diggar med och kör låtarna ett par varv för bandets skull, inte för musiken i sig. Det finns väl ingen som förväntar sig stordåd från gamla gubbar som redan klämt ur sig musik som kommer att avnjutas ända fram till jordens undergång? Med det sagt ser jag ändå fram emot albumet, och jag kommer garanterat lyssna på det under några veckor.
Jag kanske menade 0.75 av 5

Men, jag gillar helt enkelt sån-här smörja

Sedan blir det ju inte enklare att utvecklas medan tiden går, fast lite mer X-metal skulle vara önskvärt!?.
Vem vet, det kanske finns bland de övriga låtarna...
__________________
Senast redigerad av avrogado 2018-01-07 kl. 13:03. Anledning: syftespunktuation
Citera
2018-01-07, 13:14
  #844
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Jag kanske menade 0.75 av 5

Men, jag gillar helt enkelt sån-här smörja

Sedan blir det ju inte enklare att utvecklas medan tiden går, fast lite mer X-metal skulle vara önskvärt!?.
Vem vet, det kanske finns bland de övriga låtarna...

Jag tyckte väl att 3-4 av 5 lät lite väl givmilt, haha! Jajjamensan, vi håller tummarna för att det kommer finnas ett riktigt guldkorn på albumet :-)
Citera
2018-01-07, 13:52
  #845
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryman
https://www.youtube.com/watch?v=kliHLxKkgtc

Judas Priest - Lightning Strike

Påminner om The Poodles...

Inte illa alls, back to basics. Robban har ju bra tryck i rösten fortfarande.
Citera
2018-01-09, 15:57
  #846
Medlem
Geomeisters avatar
Nu när Firepower snart kommer ut vill jag fråga: Vilka skivor med Judas Priest äger ni? På vilket format? Vinyl, CD, Kassett eller annat? Är ni komplettister som vill ha allt? Har ni bara det ni anser vara bäst? Har ni bara ifrån en viss era?
Citera
2018-01-10, 17:58
  #847
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Inte illa alls, back to basics. Robban har ju bra tryck i rösten fortfarande.

Gubbarna kan onekligen fortfarande
Jag gillar singeln som faan!
Citera
2018-01-10, 22:38
  #848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Nu när Firepower snart kommer ut vill jag fråga: Vilka skivor med Judas Priest äger ni? På vilket format? Vinyl, CD, Kassett eller annat? Är ni komplettister som vill ha allt? Har ni bara det ni anser vara bäst? Har ni bara ifrån en viss era?

Jag gjorde mig av med mina CD-skivor för länge sedan men när det begav sig så hade jag de flesta, tror bara jag saknade Rocka Rolla och Stained Class samt plattorna med Tim Owens. Sedan minns jag inte om Nostradamus hade släppts, kanske saknade den också innan jag gav bort min skivsamling. Vinyler har jag fyra stycken, Sad Wings of Destiny, Killing Machine, British Steel samt Screaming for Vengeance, dessa ger jag inte bort. Har också kvar lite fräna tyglappar som en gång satt på en jeansjacka. Vad har du själv i din ägo?
Citera
2018-01-11, 08:43
  #849
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Jag gjorde mig av med mina CD-skivor för länge sedan men när det begav sig så hade jag de flesta, tror bara jag saknade Rocka Rolla och Stained Class samt plattorna med Tim Owens. Sedan minns jag inte om Nostradamus hade släppts, kanske saknade den också innan jag gav bort min skivsamling. Vinyler har jag fyra stycken, Sad Wings of Destiny, Killing Machine, British Steel samt Screaming for Vengeance, dessa ger jag inte bort. Har också kvar lite fräna tyglappar som en gång satt på en jeansjacka. Vad har du själv i din ägo?

Är du inte sugen på fler skivor att ha på vinyl?

Själv kör jag på CD och börjar likt din gamla samling ha det mesta!

Rocka Rolla, Sad Wings of Destiny, Sin After Sin, Stained Class, Killing Machine, Unleashed in the East,
British Steel, Point of Entry, Screaming for Vengeance, Defenders of the Faith, Turbo, Ram It Down, Painkiller, Angel of Retribution, A Touch of Evil: Live, Reedemer of Souls, Battle Cry samt någon Greatest Hits skiva i live-format. En del som saknas, men dom får komma när dom kommer. Mer sugen på nya Firepower!

Vilken skiva håller du högst?
Citera
2018-01-11, 10:09
  #850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Är du inte sugen på fler skivor att ha på vinyl?

Om jag går i en secondhandaffär eller något och hittar en Priest-vinyl jag inte har till en schysst pris så slår jag väl till, men det är ingenting som jag aktivt letar efter.


Citat:
Själv kör jag på CD och börjar likt din gamla samling ha det mesta!

Rocka Rolla, Sad Wings of Destiny, Sin After Sin, Stained Class, Killing Machine, Unleashed in the East,
British Steel, Point of Entry, Screaming for Vengeance, Defenders of the Faith, Turbo, Ram It Down, Painkiller, Angel of Retribution, A Touch of Evil: Live, Reedemer of Souls, Battle Cry samt någon Greatest Hits skiva i live-format. En del som saknas, men dom får komma när dom kommer. Mer sugen på nya Firepower!

Nästan alla studioalbum, ser bra ut.

Citat:
Vilken skiva håller du högst?

Jag anser att Painkiller, Sad Wings of Destiny, Stained Class och Killing Machine håller en eller två nivåer högre än övriga verk. Dessa plattor är kvalité rakt igenom, jämfört med övriga som tenderar att innehålla en del småtrista spår. När jag säger småtrista så menar jag såklart med Judas Priest-mått.
Citera
2018-01-11, 19:57
  #851
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Nu när Firepower snart kommer ut vill jag fråga: Vilka skivor med Judas Priest äger ni? På vilket format? Vinyl, CD, Kassett eller annat? Är ni komplettister som vill ha allt? Har ni bara det ni anser vara bäst? Har ni bara ifrån en viss era?
Jag har nog kvar alla vinyler (til Turbo) men saknar svarv så mp3 rulez.

Bland de första skivorna jag skaffade var "Unleashed in the east" i början av åttiotalet och den är en given favorit, framför allt för att alla godbitar från tidigt blev *levande*, till skillnad från studioversionern.

Det är i huvudsak deras standard hårdrock från 70 samt metal från tidigt 80 jag föredrar.
Painkiller är undantaget.

Reckless
Hard as iron
Painkiller
Citera
2018-01-12, 10:44
  #852
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Defenders of fatih är deras absoluta platta, rakt igenom bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback