2011-07-10, 14:34
Medlem
Jag har svårt att tro att tjejerna delar rum med sina partners, det skulle nog bara bli distraherande. Och att flator delar rum med andra tjejer, vad är det för konstigt med det?! Jag tror de har lite annat att tänka på än sex och tjejer....

Nej, rumsfördelningen från DN's artikel stämmer nog ganska bra!
Citera
2011-07-10, 15:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Ingen mer än spelare och stab har tillgång till de plan där spelarnas rum ligger. De flesta tjejerna har sina flickvänner med sig till Tyskland och delar rum med dem. Den rumsfördelning som DN fått är fejk.
De få som är hetero kan naturligtvis dela rum.

.

Jag kan inte komma på ett enda mästerskap oavsett sport där de svenska deltagarna bor med sina partners om de inte själva är med på något sätt. Jag tror inte de har med sina partners på samlingen. Kan inte tänka mig att lagledningen skulle tillåta det.

Hur rumsfördelningen ser ut brukar alltid publiceras vid idrottsmästerskap.
Senast redigerad av mishima 2011-07-10 kl. 18:26.
Citera
2011-07-10, 18:20
Medlem
Om alla som delar rum har sex, hur vilda orgier har vi då i herrlandslagen? Snälla, man kan inte utgå från att lesbiska kvinnor är mer intresserade av sina rumskamrater än vad de är av random kvinna på stan
Citera
2011-07-10, 19:00
Medlem
Är det någon som vet hur det ser ut i de andra kvinnliga fotbollslandslagen förresten? Lika många lebbar där med eller är det en svensk grej?
Citera
2011-07-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Lotta Schelin är t ex sambo med Malin Andersson i ett hus utanför Göteborg. Helt omöjligt att hon delar rum med Thunebro.
Lotta Schelin spelar ju i Lyon. Menar du att hon pendlar från Göteborg då eller?
Citera
2011-07-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barabarnet
Om jag skriver ner brudarna som lirar i damvm nu och skriver de jag vet är lesbiska, så kan ni fylla på om ni vet något mer?

Seger - har hört lesbisk, men har inga direkta källor mer än vänners snack.
Caroline Seger är tillsammans med amerikanska spelaren Valerie Henderson.
Citera
2011-07-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodolittle
Ett par knull inom gruppen är nog bara till det positiva.

Skulle inte tro det. Du kan ju höra med någon gammal ledare från VM95 och OS96 om varför det inte direkt lyste harmoni inom hela gruppen. På den tiden fanns det par och f.d par i laget.
Citera
2011-07-11, 01:02
Medlem
Ankias avatar
.
Det är väl allmänt känt att många svenska damfotbollsföreningar har problem med att spelarna är svartsjuka sinsemellan och man måste ta stor hänsyn när nyförvärv införskaffas.
Att jämföra flatorna inom damfotboll med andra normala sportsutövare är ju bara korkat.

Det är bara inom damfotbollen som en spelare (Marta) kan ställa som krav att flickvännen (Johanna Frisk) skall ingå i en spelarövergång (från Umeå till Los Angeles).
.
Citera
2011-07-12, 20:46
Medlem
Lisa Dahlkvist är sambo med en Jessica Danielsson. Någon som vet mer om henne?
Citera
2011-07-13, 09:52
Medlem
Man tror ju att det är en fördom med att alla är lesbiska i fotbolls och hockeylandslaget...
När kommer första tjejen ut som hetero i fotbollslandslaget?
Citera
2011-07-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Råkarln
Man tror ju att det är en fördom med att alla är lesbiska i fotbolls och hockeylandslaget...
När kommer första tjejen ut som hetero i fotbollslandslaget?

Josefin Öqvist, kanske, hon som vägrar utföra den extremt fåniga dansritualen efter mål/seger. "Dansar bara nykter" påstod AB men det kanske bara var ett svepskäl.

Hur som helst hade damlandslaget en extremt fånig kollektiv målgest också efter VM i Sverige 1995 och då gick det ut på att man satt ner i någon sorts formation och viftade med armarna bl a. Kan det vara så att det är naturligare för män att slänga sig i en stor hög på varandra efter gjort mål. Alla vet ju att beröringen inte är på riktigt eftersom inga homosexuella män spelar fotboll. Men i damfotbollens värld kan man ju inte vara speciellt säker på vem som är vad. Och kanske skulle publiken därhemma kunna tycka att det känns en smula tveksamt med en bunt sannolikt lesbiska i kroppskontakt och att
tjejerna därför avstår. Eller är det order från fotbollsförbundet som ser en större kommersiell potential
i produkten damfotboll med ett inte alltför uppenbart lesbiskt lag ?
Citera
2011-07-13, 11:58
Medlem
japantoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna1980
Lisa Dahlkvist är sambo med en Jessica Danielsson. Någon som vet mer om henne?

Lisa är lebb, har "kännt" henne sedan 6an typ.. Hennes karriär med kvinnorna började i gymnasiet om ja inte missminner mig helt Jag hann hångla upp henne innan hon konverterade iaf, Yes, hånglat med en kändis! haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in