2011-07-08, 10:47
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Intressant artikel i DN...

vilka som är rumskompisar kanske avslöjar en del...

Forsberg bor ensam
Svensson med Edlund
Rohlin - Larsson
Sjögran - Seger
Dahlqvist - Sembrant
Nilsson - Fischer
Öqvist - Lundgren
Lindahl - Landström
Schelin - Thunebro
Jakobsson - Göransson
Tvillingarna Hammarström

Det hade kunnat bli en högkaratig rulle.

Synd att Dahlqvist är lebba, grymt skön brud.
Citera
2011-07-08, 16:19
Medlem
Citat:

Forsberg bor ensam
Svensson med Edlund
Rohlin - Larsson
Sjögran - Seger
Dahlqvist - Sembrant
Nilsson - Fischer
Öqvist - Lundgren
Lindahl - Landström
Schelin - Thunebro
Jakobsson - Göransson
Tvillingarna Hammarström

Fast tittar man på det säger det ingenting.

Svensson/Edlund spelar i samma klubb (kanske därför de vill bo tillsammans) men enligt rykten har Edlund ihop det med Eliane i Brasilien.

Larson/Rohlin har spelat i samma klubb och Rohlin är hetero
Seger/Sjögran umgås mycke då både lirar i USA. Veta att Sjögran har ihop det med en brud som inte är Seger.

Dahlqvist/Sembrant spelar i samma klubb. Men Sembrant gör det med förra tränaren i AIK.

Nilsson/Fischer intressant! Spelar i samma klubb men såg ett klipp från deras rum, sängarna är ihop puttade Why?

Öqvist/Lundgren Jossan är hetero, de har spelat i samma klubb i många år.

Lindahl/Landström inte den blekaste aning varför de bor ihop. Men Landström har ju fru och Lindahl ska snart gifta sig, de har nog inte ihop det.

Jakobsson/Göransson inga kopplingar, varför bor de ihop? Hmm, hmm.

Hammarströmmarna lär ju inte ha ihop det med varandra. Rätt logiskt att de delar rum.
Citera
2011-07-08, 17:27
Medlem
Detta är faktiskt anmärkningsvärt, så otroligt många flator i landslaget. Visst kan man tycka att det inte borde spela någon roll vem som ligger med vem/vad, men ändå. Vad fan, liksom?

Finns det någon policy kring hur spelarna ska hantera sin homosexualitet? Skulle spelarna få hålla på med gayaktivism, exempelvis? Är sex och förhållanden med lagkamrater acceptabelt? Var går gränsen?
Citera
2011-07-08, 21:48
Medlem
Ett par knull inom gruppen är nog bara till det positiva.
Citera
2011-07-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Detta är faktiskt anmärkningsvärt, så otroligt många flator i landslaget. Visst kan man tycka att det inte borde spela någon roll vem som ligger med vem/vad, men ändå. Vad fan, liksom?

Finns det någon policy kring hur spelarna ska hantera sin homosexualitet? Skulle spelarna få hålla på med gayaktivism, exempelvis? Är sex och förhållanden med lagkamrater acceptabelt? Var går gränsen?

Vad jag vet är det ingen i dagens landslag som har ihop det. Men man kan ju undra hur det gick till när Malin Andersson o Lotta Schelin börja dejta.

I klubblag är det vanligt att folk har ihop det, men tydligen är det inget problem. Förr om åren var det värre. Då kunde en brud säga "Jag tänker inte spela om min flickvän inte får spela". Sämst, svårt att va tränare då liksom.
Citera
2011-07-10, 00:01
Medlem
Ankias avatar
Citat:

Forsberg bor ensam
Svensson med Edlund
Rohlin - Larsson
Sjögran - Seger
Dahlqvist - Sembrant
Nilsson - Fischer
Öqvist - Lundgren
Lindahl - Landström
Schelin - Thunebro
Jakobsson - Göransson
Tvillingarna Hammarström
.
Är ni så korkade så att ni tror att dessa delar rum? Även om uppgiften tydligen kommer från DN.
Lotta Schelin är t ex sambo med Malin Andersson i ett hus utanför Göteborg. Helt omöjligt att hon delar rum med Thunebro.

Att en flata delar rum med en annan tjej (flata eller hetero) finns inte. Det är lika osannolikt som om Thomas Denneby skulle dela rum med Marika Domanski-Lyfors eller Pia Sundhage.
.
Citera
2011-07-10, 00:11
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Är ni så korkade så att ni tror att dessa delar rum? Även om uppgiften tydligen kommer från DN.
Lotta Schelin är t ex sambo med Malin Andersson i ett hus utanför Göteborg. Helt omöjligt att hon delar rum med Thunebro.

Att en flata delar rum med en annan tjej (flata eller hetero) finns inte. Det är lika osannolikt som om Thomas Denneby skulle dela rum med Marika Domanski-Lyfors eller Pia Sundhage.
.

Så du menar att alla har enkelrum egentligen men att de ger en intervju för pressen där alla ljuger om att de delar rum enligt ett påhittat schema? Jag är rädd att de flesta av oss är precis så korkade att vi "går på" det.
Citera
2011-07-10, 00:48
Medlem
Citat:
.

.

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Så du menar att alla har enkelrum egentligen men att de ger en intervju för pressen där alla ljuger om att de delar rum enligt ett påhittat schema? Jag är rädd att de flesta av oss är precis så korkade att vi "går på" det.

Eh. Ja, precis så korkad (?) är jag. Är man i ett stabilt förhållande vill man nog ändå inte ligga med sin rumskompis. Tror du på riktigt att fotbollsförbundet skulle säga "men visst tjejer, ba för att undvika otrohet så får ni alla varsitt rum - vi pröjsar så att ni inte ligger med varandra".

Knappast.

De är elitidrottare och även om många vill få det att verka som att flator är översexuella så tror jag nog att de kan hålla sig i styr.
Citera
2011-07-10, 01:06
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barabarnet
Eh. Ja, precis så korkad (?) är jag. Är man i ett stabilt förhållande vill man nog ändå inte ligga med sin rumskompis. Tror du på riktigt att fotbollsförbundet skulle säga "men visst tjejer, ba för att undvika otrohet så får ni alla varsitt rum - vi pröjsar så att ni inte ligger med varandra".

Knappast.

De är elitidrottare och även om många vill få det att verka som att flator är översexuella så tror jag nog att de kan hålla sig i styr.
.
Ingen mer än spelare och stab har tillgång till de plan där spelarnas rum ligger. De flesta tjejerna har sina flickvänner med sig till Tyskland och delar rum med dem. Den rumsfördelning som DN fått är fejk.
De få som är hetero kan naturligtvis dela rum.

.
Citera
2011-07-10, 01:33
Bannlyst
Citat:
.
Ingen mer än spelare och stab har tillgång till de plan där spelarnas rum ligger. De flesta tjejerna har sina flickvänner med sig till Tyskland och delar rum med dem. Den rumsfördelning som DN fått är fejk.
De få som är hetero kan naturligtvis dela rum.

.

Varför har inte heterotjejerna sina killar med sig då?

Löjlig diskussion!
Citera
2011-07-10, 03:53
Medlem
Jag vet att Rohlin inte är gay
Citera
2011-07-10, 14:02
Medlem
AkeSvanstedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogarnasbiskop
Vet att det går rykten om Thunebro men har så svårt att tro på dem eftersom hennes tvillingsyster har kille samt barn med densamme.

Har du svårt att tro att Thunebro är lesbisk för att syrran hennes är hetero? WTF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in