2006-11-03, 16:01
Medlem
Mystiqes avatar
De e så att Diazepam fungerar inte på mig längre och FM1 tror det blir svårt att få utskriven av läkaren...
Vilka lugnande medel har ni lyckats få ut som fungerar bra...inget sån där placebo skit som fungerar inte.
Har sett här massa av olika inlägg av Iktravil och andra substans...
Är det mycket skillnad från diazepam från effekten och styrkan?
Vilka är lättast att få utskriven eller vilka medicin har ni fått utskriven samt vilka orsaker ni har fått ut på recept?

Vill förbereda mig...vill inte få såna där jävla Nozanin eller propavan igen...vill äkta skit med riktiga röda trianglar på...

Har redan checkat lite på fass.se men vill även höra egna personliga åsikter...
Citera
2006-11-03, 16:15
Jag har fått Sobril, Xanor & Iktorivil utskrivet (samt Imovane & Stilnoct). Sobril verkar vara enklast, inte för att de är glada i det, men jag fick det första gången när jag var 16 år. Men det var för att jag skulle lugna ner mig för jag alltid blev så arg.

Sen fick jag inte benzo förrän jag var 22-23 år, o det var efter ständig kontakt med psyk, o en massa dumheter gjorda! Därefter har jag fått det kontinuerligt utskrivet i ca 3 år nu.
Citera
2007-08-04, 19:02
Medlem
Zopicas avatar
Läkare

Fattar inte var alla får tag på alla dessa generösa läkare. Mina jag gått till skriver knappt ut skiten Atarax
Citera
2007-08-04, 19:30
Medlem
Argentos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Fattar inte var alla får tag på alla dessa generösa läkare. Mina jag gått till skriver knappt ut skiten Atarax

Dags att byta läkare? Dom har blivit mkt snålare med narkotikarecept bara det senaste året. En läkare berättade att hon är rädd för att skriva ut dessa för att apoteken har råkoll på läkare som skriver ut "för mycket". Sant el. inte? Något har hänt iaf. Det som underlättar är en ordentlig bakgrund inom psykiatrisk vård. Det har jag + att det är bra att kunna argumentera för det du vill ha utskrivet. Är det husläkaren så prova snällt allt skräp tills det inte finns så mycket kvar än det starkare. Har du fått tex oxascand 1 ggn är det mkt lättare nästa ggn. Jag går bara i "nödfall" till husläkaren, hrm dvs vid extrem abstinens, ungefär var tredje månad. Han är så snäll så, och risk för att skriva ut för mkt är det ju inte.
Citera
2007-08-04, 19:40
Medlem
Juristens avatar
Vafan, allt jag får av min läkare är mesigt SSRI.
Orättvist!
Citera
2007-08-04, 20:02
Medlem
Argentos avatar
Ärligt talat så vill jag inte uppmuntra ngn att ge sig in i det här. Abstinens suger!
Men jag vill inte vara tråkig heller, så, misströsta inte. SSRI är steg 1. Vet inte hur länge du tagit men eftersom insättningen får dig att må skit kan du be om ångestdämpande, kanske insomning om du behöver. Så har du det svåraste bakom dig, om du behöver fortsätta.
Citera
2007-08-04, 20:10
Medlem
beastieboy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica

Välkommen till klubben...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in