Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-03, 21:15
  #13
Medlem
enikOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
http://www.expressen.se/index.jsp?a=739214 Visserligen expressen, men här ger GW svar på tal. Mitt tips är att GW kommer gå segrande ur det här debaclet.

Mycket bra svar utav GW. Pinsamt av Kalla fakta att vägra låta GW vara med i direktsändning och förklara sig, man undrar ju vad det kan berott på... Såg visserligen inte avsnittet, men det låter som att Fridolin och hans vänner utnyttjat föräldrarna som sörjer sin dotter, för att få tag på ett bra scoop, vilket vore jävligt lågt.

Får hoppas föräldrarna låter GW förklara för dem privat, varför hans bok inte är baserad på Sara-mordet och att de då får skämmas som gick med på att sälja sig till TV4 utan att noggrant kolla båda sidor.
Citera
2006-11-04, 03:00
  #14
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
I programmet medverkade förre rikspolischefen Björn Eriksson.

Vi ska inte glömma att innan han blev "polis" så var han tullare. Man, eller jag iaf, får ett väldigt korkat intryck av honom. Populist som dessutom klär sig slarvigt och verkar vara allmänt bakom flötet.

Tycker det är fult att i tv säga att man ångrar utnämningen av LGWP och "skylla" allt på de sakkunniga som rekommenderade honom som professor. Då tycker jag utnämningen av honom själv till rikspolischef var ett mkt större misstag, jag menar - han är ju en tullare i grund och botten... Det vet vi ju hur de är, eller åtminstone var på hans tid. Nersupna på konfiskerad sprit.
Citera
2006-11-04, 03:55
  #15
Medlem
carass avatar
GW har rätt!!!! tv4 har som vanligt uppträtt som pajasar.. tv4 klipper och klistrar i sina reportage innan de går till sändning. att ens bemöta en filmande tv4 journalist och säga att näh, jag tyckert inte att.. blir i tv istället.. näh jaha jag håller med.. som sagt jag håller med GW att tv4 är en pajas fabrik. det stinker om tv4!
Citera
2006-11-04, 19:40
  #16
Medlem
slayer73s avatar
Jag tycker nog att föräldrarna bör läsa boken först innan de gnäller på GW
Citera
2006-11-04, 20:04
  #17
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicks
Eriksson och G.W. har haft en del konflikter tidigare, bl a om dna-registrets vara eller icke vara, http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...567767,00.html

Sedan får man heller inte glömma att Eriksson är en pajas som man inte ska ta alltför mycket på allvar, tror inte att speciellt många tar den mannen seriöst längre.
Dog inte Björn Eriksson för några år sedan?
Citera
2006-11-04, 20:26
  #18
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Skvaller: Det sas en massa positiva saker om Björn Eriksson (i alla fall i pressen) när han slutade som tullchef. Däremot var han djupt impopulär när han slutade som polischef.
Citera
2006-11-09, 15:13
  #19
Medlem
Haha, tv4 har ännu en gång visat nivån på deras "undersökande"-journalistik. Skönt att läsa Leif GW Perssons inlägg i expressen, den karln har min respekt.
Citera
2006-11-16, 08:05
  #20
Medlem
F Lars Backs avatar
Nya turer i affären, och vi säger: Ojdå, tänkte inte på det!

http://www.resume.se/nyheter/2006/11...ar-t/index.xml
Citera
2006-11-16, 10:59
  #21
Medlem
Gustavkukens avatar
Några kommentarer hos resume som åtminstone jag tyckte var intressanta:

Citat:
Kalla Fakta har noll koll. Boken om Lindamordet handlar lika mycket om dubbelmördaren BK som härjade i Kristianstad för tio år sen. Han var nattvandrare precis som mördaren i boken om Lindamordet. GW använder till och med hans namn i boken om Lindamordet. Så lägg ner tramset, TV4. GW blandar friskt och det blir ganska bra.

Citat:
I alla uppståndelse kring på Sara, där både föräldrar och TV4 anklagar Leif GW, borde det kanske vara klädsamt att påpeka att det var tack vare Efterlyst och GW som mordet överhuvudtaget klarades upp.
Citera
2006-11-16, 13:13
  #22
Medlem
BillHickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Nya turer i affären, och vi säger: Ojdå, tänkte inte på det!

http://www.resume.se/nyheter/2006/11...ar-t/index.xml

Mycket intressant, det skulle i så fall förklara varför ett så uselt inslag tilläts passera.
Citera
2006-11-18, 14:44
  #23
Medlem
th3vils avatar
En artikel till i Resume, "Leif GW Persson kräver TV 4 på miljoner".

Saxat från artikel-kommentarerna:

"Till skillnad från "f d rikspolischefen" som faktiskt fick sparken för att han kört polisväsendet i botten och ödelagt ekonomin genom att bl a låta sin egen "husslav" infochefen Leif Hallberg sätta upp allt brännvinet som han bjöd sina små kamrater på som "tavelsuddar och konferensmaterial" (plus ett ohyggligt antal liknande insatser) så känner jag inte igen mordet på Sara i min roman.

Att Eriksson och Hallberg känner igen sig i romanen är en helt annan sak. Den innehåller både en tavelsuddande polis och en tokig polischef med markerad haka.

Att jag inte känner igen mordet på Sara i min roman om Linda beror helt säkert på att jag - till skillnad från den sparkade rikspolischefen och hans tavelsuddande husslav - kan både utredningen av mordet på Sara och själv har skrivit romanen om Linda.

Till skillnad från "f d rikspolischefen" - som alltså fick sparken -har jag heller inga som helst problem med att berätta att just min offentliga kritik av honom var en bidragande orsak till att han fick gå.

Han behöver dock inte ångra att "han utnämnde mig" eftersom det var regeringen som gjorde det och därefter sa åt honom att fylla i alla papper innan de så småningom gav honom sparken. Det dröjde visserligen i längsta laget men rättvisans kvarnar mal som bekant långsamt. Dock snabbare än på Björn Erikssons tid för då malde de inte alls.

Kul med debatt men trist med fegisar som kör den anonymnt.

M v h Leif GW Persson"
Citera
2006-11-18, 16:22
  #24
Medlem
BillHickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av th3vil
En artikel till i Resume, "Leif GW Persson kräver TV 4 på miljoner".

Saxat från artikel-kommentarerna:

"Till skillnad från "f d rikspolischefen" som faktiskt fick sparken för att han kört polisväsendet i botten och ödelagt ekonomin genom att bl a låta sin egen "husslav" infochefen Leif Hallberg sätta upp allt brännvinet som han bjöd sina små kamrater på som "tavelsuddar och konferensmaterial" (plus ett ohyggligt antal liknande insatser) så känner jag inte igen mordet på Sara i min roman.

Att Eriksson och Hallberg känner igen sig i romanen är en helt annan sak. Den innehåller både en tavelsuddande polis och en tokig polischef med markerad haka.

Att jag inte känner igen mordet på Sara i min roman om Linda beror helt säkert på att jag - till skillnad från den sparkade rikspolischefen och hans tavelsuddande husslav - kan både utredningen av mordet på Sara och själv har skrivit romanen om Linda.

Till skillnad från "f d rikspolischefen" - som alltså fick sparken -har jag heller inga som helst problem med att berätta att just min offentliga kritik av honom var en bidragande orsak till att han fick gå.

Han behöver dock inte ångra att "han utnämnde mig" eftersom det var regeringen som gjorde det och därefter sa åt honom att fylla i alla papper innan de så småningom gav honom sparken. Det dröjde visserligen i längsta laget men rättvisans kvarnar mal som bekant långsamt. Dock snabbare än på Björn Erikssons tid för då malde de inte alls.

Kul med debatt men trist med fegisar som kör den anonymnt.

M v h Leif GW Persson"

Kan det vara G.W. som skrivit detta på riktigt, stilen känns igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback