• 1
  • 2
2002-06-16, 12:29
Medlem
DENISE BERGSTRÖM PÅ TAFSEN DÅ KLINGMALM BLIVIT RELIGIÖS.

Ni vet socialdemokraternas ordförande i Tekniknämnden i Västerås kommun, Denise Bergström och Västerås Tidnings chefredaktör Björn Klingmalm.
Som Björn Klingmalm var inbjuden att hålla talet till våren i Ansgarskyrkan i Västerås på Valborgsmässoafton. Och -tydligen- blev så tagen av Missionarna att han nu publicerar en insändare, som förvisso är verkligen saklig, men till och med går ju emot Västerås Tidnings intressen; att vårda företagarna i Västerås, dessa som ju är Västerås Tidnings födkrok.
Och säkert retar kommungubbarna.

Det är signaturen "Fotgängare och cyklist" som nu får chansen till att i Västerås Tidning, erinra för oss alla, hur Denise Bergström har högst frikostigt, gett krogägare inne i Västerås stads centrum, rätt till att bygga uteserveringar över trottoarerna.
Till att gående tvingas gå ut i cykel- och mopedbanorna. -Alltså jädrans FARLIGT!!

Detta som jag har erinrat om ...i några år. Som jag har överklagat besluten ...några gånger, långt upp i rättsapparaten. -Men alltså aldrig fått berätta om i våra västeråsiska nyhetsmedier.

Och alltså inte ens att nyhetsmedierna själva, Ni vet inte minst Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) chefredaktör Anders Ahlberg, har -nekat till- berättat om min kamp.
...eller berättat om det FARLIGA, ju rent LIVSFARLIGA.
Berättat om socialdemokraten Denise Bergströms HÄNSYNSLÖSHET, fru Bergströms GROVA VÅRDSLÖSHET!!

Till och med att när jag skrev om det på Västerås kommuns Internet-Hemsidas -dåvarande- debattsida. Ringde Denise Bergström till -dåvarande- webbmastern och talade allvar med Kenneth. Till att Kenneth CENSURERADE BORT mitt inlagda inlägg.
Och strax efteråt beslutade socialdemokraten Ulla Persson i kommunstyrelsen, att debattsidan skulle helt stängas. ...alltså jag skriver här om Västerås kommun, inte om någon bananrepublik.

-Jag har alls inget emot uteserveringar på sommaren, och jag delar helt åsikten att det är mycket trevligt att, i den sköna sommaren, kunna sitta ute bredvid en gata och njuta av tillvaron på Jorden.
-Men alltså denna tillvaron, skall ta hänsyn till andra förhållanden på platsen. -Och alltså inte minst INTE sätta andra i REN LIVSFARA!!
Som socialdemokraten Denise Bergström här sysslar med.
Att Denise Bergström, högst mycket väl kan ordna till det att en sådan uteservering, inte alls gör någon skada.

T.ex. på Snickargatan, inne i Västerås stads centrum, snudd mitt emot Posten, med att Denise Bergström tar bort några få stycken bilparkeringarna på gatan utanför serveringsbyggandet. Som då blir cykel- och mopedbanan förbi platsen.
-Men alltså NEJ NEJ, har Denise Bergström meddelat mig myndigt.
På Kungsgatan, Ni vet cykel- och moped HUVUDVÄGEN från Västerås Väster in till centrum, kan man asfaltera en liten slingerbana förbi uteserveringarna. Som då både de gående och cykel- och mopedisterna förstår är för cykel- mopedtrafiken. Och de båda respekterar varandra.
-Men NEJ NEJ!! säger Denise Bergström. Till att nu ...det är en jädrans röra mellan de gående och cykel- mopedtrafiken hela Kungsgatan.
-Alltså RENT LIVSFARLIGT!!

...tänk er en dessa EU-mopedister, mopeden plus två passagerare, är runt 200 kilograms tyngd. Kommer Kungsgatan ner och i röran av gående, kört rakt in i t.ex. någon barnvagn; som brukar stå utanför serveringarna med mor och far sittandes med en go kopp kaffe, innanför.

-Å så, fru Tekniknämndsordförande Denise Bergström, ...hur fasiken kan man ta sig för att lägga gatsten!!
-Ni vet sådant som blir något av LIVSFARA för cyklister i regn. På t.ex. Kungsgatan. Alltså denna HUVUDVÄGEN för cykel- mopedtrafiken från Väster in till stadens centrum.
...det krävs tydligen inte mycket förståndigt i karaktären för att bli socialdemokratisk politiker.

Sedan kan man ju också fråga vad det finns i karaktären för biträdande länspolischefen i Västmanland, Christer Fränneby?? I polislagen har vi svenska folk antecknat ...det ju högst naturliga: att till polisens uppgifter hör att förebygga och övervaka störningar i den allmänna säkerheten (§ 2).
-Å så skriver polismanschefen Christer Fränneby under dessa vansinnigheterna som politikern Denise Bergström sysslar med.

Och visst faeeen sysslar Fränneby här med myndighetsutövning. Att han borde dömas för brottet Tjänstefel: att sätta människor i REN LIVSFARA. ...men alltså inte skulle vår korrupta tingsrätt i Västerås, biträdd av vår lika korrupta Svea Hovrätt i Stockholm, ta sig för nått sånt to´ken!!
Citera
2002-06-16, 22:25
Medlem
Undergroundmans avatar
Re: Denise Bergström på tafsen då Klingmalm blivit religiös.

Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
DENISE BERGSTRÖM PÅ TAFSEN DÅ KLINGMALM BLIVIT RELIGIÖS.

Ni vet socialdemokraternas ordförande i Tekniknämnden i Västerås kommun!

Ohja, han ja!

Ärligt är inte det där lite väl lokala saker att ta upp? Tror inte någon i t.ex skåne bryr sig ett dugg om problemet med gatstenar i Västerås som blir farliga för cyklister när det regnar.
Citera
2002-06-16, 22:54
Medlem

Håller med undergroundman.
Misstolka mig inte B-O, men dina inlägg brukar ofta vara rätt värdelösa. De berör bara dig och ger inte mycket utrymmen för diskussion och så brukar de vara rätt virriga.

Men du verkar vara en rätt intressant person så jag hoppas du börjar diskutera lite mer andra saker också.
Citera
2002-06-17, 00:03
Medlem
JAG HOPPAS SKÅNE BRYR SIG!!

Jag hoppas verkligen att -också- skåningarna bryr sig, om den GROVA VÅRDSLÖSHETEN med trafiksäkerheten i Västerås, som jag berättar om i rubrikinlägget.
Som signaturerna Undergroundman och Carl H här ovan tvekar om.
Men visst förstår jag också Undergroundmans och Carl H:s reaktion över att jag skriver här på Flashback om detta, helt visst, något av lokalt problem.

Men grejen är ju, att ganska få västeråsare, och inte minst de vanligtvisa västeråsarna, är mycket svåra att nå via Internet. Att jag ...vi alla, behöver all hjälp som finns för att föra ut budskapet till samhällsmedlemmarna.
Å så alltså att de normala meddelandekanalerna samhällsmedlemmarna emellan, våra lokala nyhetsmedier; inte minst Vestmanlands Läns tidning (i Västerås) med dess chefredaktör Anders Ahlberg. Kör CENSUR!!

Dessutom är ju saken, synnerligen anmärkningsvärd svensk kultur mått mätt. -Det är!! ju GROVT VÅRDSLÖST att tvinga ut gående i fordonskörbana.
Att förhållandet, egentligen inte skulle kunna vara, om rättskipningen hade fungerat.

-Saken handlar alltså om det NAZISTISKA -att värdera oss västeråsare i olika värden- som så väl finns i Västerås kommun, från landshövding ända ner till biskop.
Och att DETTA, NAZISTISKA, faktiskt också berör hela svenska folket. ...får jag vänligen påpeka t.ex. att chefen i sammanhanget, kommunalrådet (s) Åke Hillman, sitter i Kommunförbundets styrelse.

PS. när det pockar på för att göra en insatts kan ni t.ex. skriva till de berörda.
Denise Bergström har e-post adressen @vasteras.se
Fränneby har: polismyndigheten@vastmanland.police.se
Citera
2002-06-17, 06:38
Medlem
DU CARL H!!

Här ovan. Misstolka mig nu inte meeen kan man inte uppfatta ditt inlägg som avgivet av ett får??
Alltså om jag berättar om hur jag har blivit behandlad.
Och blir behandlad; mitt liv här i en västeråsisk Gulag arkipelag. Av vissa svenska myndigheter, inte minst domstolar.

....tror du då att detta bara berör mig??
Mjaaaa, det har jag faktiskt inte tänkt över så mycket. Jag har bara, ju rätt vårdslöst egentligen, antagit att mina upplevelser kan drabba vems som helst.

Och då blir ju din mening om att mina inlägg är värdelösa, högst sakligt. –Va faeeen, en människa som åker på pumpen är väl inte hela världen, när det finns 8 miljoner 499999 till.
Och att vi då tillsammans -alltså som jag har tänkt på- skulle diskutera åtgärder och aktioner, mot detta enstaka fallet av GROV RÄTTSRÖTA ...é ju löjligt.

-Men sen!!! Carl H, gör mig den stora glädjen. Som jag är ju är rent tjatig med -bl.a.- här på Flashback. Berätta för mig om, var i jag är virrig -som du skriver ovan- i min text t.ex. ovan.
Citera
2002-06-19, 23:51
Medlem
Hej B-O!

Tänd en feting och coola ner lite först. 8)
Egentligen skulle dina inlägg kunna vara väldigt intressanta! En person som har blivit illa behandlad av staten och som har en hel del livserfarenhet. Men man tar inte dig på allvar eftersom du skriver så dåligt.
Har du spiiiiilt(!!) läsk på det därlilla, du vet, som man har fingrarna på tangeeeeentbordet!

Dessutom kan du ofta inte (som en annan tidigare har påpekat) hålla dig till den "röda tråden". Det är inte lätt att kommentera dina inlägg heller. Om du skriver sansat och förklarar varför och hur du har blivit dåligt behandlad av politiker och kanske avslutar med typ en fråga eller nåt som man kan diskutera istället för att bara vräka ur dig anklagelser och "FyyyFaaaeeeeen". Dessutom skriver du ibland onödigt mycket detaljer och oväsentligheter.

Ha det bra!
Citera
2002-06-20, 18:20
Medlem
CARL H. VILL HA EN FRÅGA.

Skriver Carl H. ovan. En fråga som avslutning till mina inlägg, som man kan diskutera efter läsningen.
Jo jag tror att jag förstår. Och därmed också förstår jag varför jag uppfattas, -alltså som det skrivs ofta på debattsidorna på Internet, att jag skriver dåligt. -Det handlar helt enkelt om olika läsare!!

Att dessa som -skriver här på Internet- anmäler mig som dålig skribent, är en gruppen människor som bara babblar.
-Som saknar förmåga att göra något, mer än bara att babbla.
Beroende på, inte förmågan att inte kunna förstå mig. Utan på ....en jävla slöhet, att inte vilja ta i för att kunna förstå.
Och DÅÅÅ!! därpå HADE kunnat göra ett bättre liv; för oss alla.

Förutom att uppträda som böbel, och förvisso därigenom kunna påverka. Men ack så tillfälligt, tills makten har organiserat sig igen, och då återtar makten.
Och att den andra gruppen människor. Som gör vårt bättre liv. Som har utvecklat och utvecklar tillvaron, från vi människors ursprung som djur till människor. Med sin förmåga att ta i. Och där, lätt som en plätt, förstår mig.
Som det ju är för dessa som jag skriver, alltså inte skriver för att babbla. Utan för att i det beskrivna, ta i, till att ordna till ett bättre liv Men som .... ja skall vi säga smiter.

Carl H., Undergroundman och alla andra; som t.ex. vad Carl H. skriver här ovan att jag "bara" skriver vad som berör mig, till att det är värdelöst. Som t.ex. vad Undergroundman skriver här ovan att rubrikämnet är lokala saker.
-Fy faeen vad ni har fel om mig; just på grund av en slöhet att inte vilja ta i, för att förstå.
....å som då, naturligtvis dessa makterna utnyttjar!! Till att bara struntar i -mina- redogörelser, strunta i eländena; som drabbar inte minst er babblare.

Och den röda tråden, som Carl H. efterlyser, den kan här ovan i rubrikämnet, bara inte vara mer en riktig tråd att följa, från saken inledning till saken slutpunkt.
...å sen, att det -egentligen- finns inget att diskutera, alltså om saken. Finns det bara att handla.
Som säkert hade kommit till helt automatiskt, att här Tekniknämndens i Västerås ordförande, som övriga kommuners liknande tekniknämnden. Hade fixat upp eländet i Västerås respektive vad som kan vara i andra kommuner.
Men som nu, med detta babblet, ...bara struntar i sakerna.

PS. Jag får inget ljud ur min dator. Kan någon berätta för mig, VAD jag skall kolla upp, VAR någonstans, för att få veta vad som är fel i sammanhanget.
Med Windows 98, med ...tror jag?? Sound Blaster PCI 128 ljudkort, med RealPlayer ljudprogram och med Sveriges Radios Hemsida; berätta gärna per min e-post eller Flashbacks PM
Citera
2002-06-20, 18:29
Medlem
Gavne: Det är din grammatik och din frasering som är under all kritik. Det finns nog väldigt få som orkar vaska fram de budskap som säkert finns någonstans i ditt eget "babbel". Ta åt dig av kritiken och försök göra något åt ditt sätt att skriva istället för att bara attackera.
Citera
2002-06-20, 19:45
Medlem
Här är en bra länk för dig webring för psyksiter

Finns många bra ställen att be om hjälp på...
Citera
2002-06-20, 19:57
Medlem
-VISA FALL!!

Med hur jag är o-grammatiskt och virrigt frasserande. Signaturerna Richard och Roine här ovan. Vi är ...i alla fall några här i Västerås som inte förstår er. Och som, NATURLIGTVIS vill lära oss våra dåliga språksidor.

PS. har ni verkligen inga tips om hur jag får ljud i min dator.
Citera
2002-06-20, 20:44
Medlem
Gavne: Här har du ett fall:

Citat:
-VISA FALL!!

Med hur jag är o-grammatiskt och virrigt frasserande. Signaturerna Richard och Roine här ovan.
Citera
2002-06-21, 14:22
Medlem
Är ni några i Västerås som inte förstår mig och andra, men som tycker dina inlägg är välskrivna?
I sådana fall kan jag nog förstå om du är kritisk mot politikerna (och utbildningsväsendet) i din kära stad.

Förresten, har du kopplat in högtalarna och har du rätt drivrutiner till ljudkortet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in