Har ett problem som jag inte kan lösa själv. sitter o gör en affisch i photoshop, 4900*3500pixlar i 300dpi. På affishen finns en logotyp och den vill jag outline:a....inte bara en gång, utan tre
Såvitt jag vet finns det ingen enkel lösning på ditt problem. Har stött på det själv många, många gånger. Det brukar sluta med att jag hoppar in i Illustrator eller Flash och gör bordern för hand för att få den tjusig.
Tror du får ställa in dig på en sådan sketen lösning tyvärr. Men vänta på andra svar, det kanske finns ett enklare sätt.
PS är inte det ultimata programmet att göra affischer i, men du kan testa att göra en fuling...
Du lägger logon i ett ensamt lager, sen kopierar du det. Därefter tar du freetransform och förstorar logon så pass mycket att det "sticker ut" lite, därefter färglägger du logon med "color overlay", sen gör du samma sak en gång till och en gång till...
Inte rätt sätt att göra, men det går ju...
Illustrator eller Indesign rekommenderas när du gör printsaker...
tack för svaren.....upptäckte sent igår att huvud anledningen till att PS hade svårt att rita snygga kurvor osv var att logotypen inte var rak horisontellt
Jag har alltid gjort affisherna i PS men vet självklart att typ illustrator eller InDesign är bättre.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!