2006-11-02, 08:56
Medlem
mamacitas avatar
helt rätt av sydsvenskan! finns nog inget som berör mig lika mycket som djurplågeri....
Citera
2006-11-02, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Varför pedofiler? Våldtäktsmän är ju självklart, men varför hänga ut personer som inte gjort något olagligt?

Nej men jag menar ju självklart såna som har åkt dit för det.
Citera
2006-11-02, 11:05
Medlem
BalleKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galt
Håller med.
Då när det gäller allvarliga brott som direkt skadar en människa, eller i vissa fall djur. Allmänheten borde ha kännedom om vilka människor som är potentiellt farliga
Självklart ska de vara dömda innan de hängs ut.

Självklart skall såna här personer hängas ut med namn och bild.
Men som du sa, dom skall vara dömda först.
I detta fallet är han knappast dömd och borde därför inte hängas ut med bild, men!
Denna här personen som "är skriven på familjens gods", "läser juridik i Lund", "har licens för vapen", heter "Lindeborg".
Lär knappast bli dömd och fälld för jaktbrott, den här typen av överklass går på något sätt alltid fria.
Citera
2006-11-02, 11:28
Medlem
ToreSkogs avatar
Märkligt att man drar gränsen snävare när människor riskerar att drabbas än när djur riskerar att drabbas. Sen är frågan om man någon gång har så säkra bevis i liknande fall med människor som just en videofilm utgör.

OT: Någon som vet filnamnet eller har en länk till hela filmen?
Citera
2006-11-02, 11:49
Medlem
Psyko Dads avatar
Helt rätt! Då vet man kan skjuta m hagelbrakaren på med Extra gott samvete!
Citera
2006-11-02, 12:06
Medlem
Pallemans avatar
Vem tar på sig att jaga ut honom på ett fält, skadeskjuta honom i bröstet, sen jaga honom lite till och sen skjuta honom till döds? Självklart skall han slängas på en gödselstack efteråt.
Citera
2006-11-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Det är ändå inte likt en tidning och vart tog dom sk pressetiska reglerna vägen? Gäller dom bara när det är en invandrare som begår otrevligheter? Nu tar jag inte svinet i försvar utan frågan är mest allmängiltiog hur pressen hanterar personuppgifter.

Blev också förvånad att de avslöjar identitet men observera att både aftonbladet och expressen mörkar hans identitet. Det finns över hundra dagstidningar. Om alla skriver om samma händelse så är det inte konstigt om nån av de klantar sig. Sånt händer tyvärr och gäller båda svenskar OCH invandrare.

En annan motiv jag kan tänka mig är att han ju la ut sin film på nätet. Kanske visar innehållet i filmen att han inte bryr(brydde) sig om att vara anonym?
Citera
2006-11-02, 12:26
Medlem
Bra att de avslöjade den jäveln.
Citera
2006-11-02, 12:29
Medlem
Cineastens avatar
Fy fan så illa. Vilka geomvidriga människor det finns. Den där killen lär få sota för det förr eller senare. Förhoppnningsvis får han känna av lite poetic justice.
Citera
2006-11-02, 12:33
Medlem
Rent moraliskt är det helt okej att dom hänger ut honom eftersom jag hoppas att han drabbas hårt av detta på något sätt, han är ju uppenbarligen gravt liberal och borde bara utrotas. Men, anledningen till att dom hänger ut honom är äcklig, dom hänger ut honom enbart för att han är vit svensk, att han är överklass är dessutom en bonus.

Sydsvenskan - lika lite som andra journalister - bryr sig ju inte egentligen om djurplågeri eller något annat dom, alla journalister är själlösa psykopater som helt saknar moral och empati. Däremot ser dom en politisk vinkel här att kasta skit på "den vite mannen."

Mörkhyade främlingar plågar djur på detta sättet VARENDA DAG, när ska vi få läsa om det?

Samma kulturvänster-bÖgar som hänger ut denna vita skithög kan tvärtom hylla icke-vita djurplågare som kulturpersonligheter, som t.ex Salim Barakat:

http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_5765612.asp

http://www.bgf.nu/fiin/2000/4e.html
Citera
2006-11-02, 12:36
Medlem
TheCs avatar
Fyfan vilket jävla svin.
Hoppas de kommer reprisalier.
Citera
2006-11-02, 12:51
Medlem
Lex Talioniss avatar
Herrelösa katter som har sitt uppehälle på sånna här typer av gårdar är ett jävla problem. Men att avrätta dem på det här sättet kanske inte är att föredra. Att han skjuter skator kan jag även förstå, men talgoxarna kunde ha fått leva. Att sedan skicka in en film till Youtube där man gör detta är dock rätt efterblivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in