2006-11-02, 04:04
Medlem
Drapåtrissors avatar
Visst är han ett svin men gör Sydsvenskan rätt i att hänga ut honom med namn och hemort? http://www.sydsvenskan.se/skane/eslov/article193435.ece
Citera
2006-11-02, 04:21
Medlem
Ja, det är klart som fan att det är rätt (!). Det jävla kräket förtjänar en avrättning, ingenting annat. För en gång skull gör Sydsvenskan ett bra jobb. Det finns nog heller inga lagliga hinder för SvD att hänga ut honom. Helt korrekt, och lagligt dessutom.
Citera
2006-11-02, 04:26
Medlem
Engelbreckts avatar
Tja, man skall väll vara beredd att stå för sitta agerande.
Citera
2006-11-02, 05:43
Medlem
Drapåtrissors avatar
Det är ändå inte likt en tidning och vart tog dom sk pressetiska reglerna vägen? Gäller dom bara när det är en invandrare som begår otrevligheter? Nu tar jag inte svinet i försvar utan frågan är mest allmängiltiog hur pressen hanterar personuppgifter.
Citera
2006-11-02, 05:57
Medlem
Jag tycker svensk media borde hänga ut folk oftare. Jag tycker att man har rätt att veta vilka svin som bor på samma gatan som sej själv. Speciellt tycker jag att pedofiler och våldtäktsmän borde hängas ut.
Citera
2006-11-02, 06:04
Medlem
Ytterligare ett bevis för hur skruvad mediavärlden är. En 21årig kille som roar sig med att skjuta smådjur blir uthängd, men inte mördare/våldtäktsmän/pedofiler.
Citera
2006-11-02, 07:33
Medlem
DenLedes avatar
Jävligt sjukt beteende den killen har.
Man kanske skulle jaga ut honom på ett fält och sedan skjuta fanskapet med ett gevär.

Djurplågare står inte högt i kurs hos mig iallafall!
Citera
2006-11-02, 07:40
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurricaneherk
Jag tycker svensk media borde hänga ut folk oftare. Jag tycker att man har rätt att veta vilka svin som bor på samma gatan som sej själv. Speciellt tycker jag att pedofiler och våldtäktsmän borde hängas ut.

Håller med.
Då när det gäller allvarliga brott som direkt skadar en människa, eller i vissa fall djur. Allmänheten borde ha kännedom om vilka människor som är potentiellt farliga
Självklart ska de vara dömda innan de hängs ut.

Äh, blev lite rörigt i min tankegång angående detta, jag är lite trött, men i stort sett så är detta min åsikt.
Citera
2006-11-02, 07:45
Bannlyst
Helt rätt att hänga ut honom. Jag gillar inte djurplågare.
All heder åt Sydsvenskan.
Citera
2006-11-02, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Ja, det är klart som fan att det är rätt (!). Det jävla kräket förtjänar en avrättning, ingenting annat. För en gång skull gör Sydsvenskan ett bra jobb. Det finns nog heller inga lagliga hinder för SvD att hänga ut honom. Helt korrekt, och lagligt dessutom.

Håller med till 100%, detta borde även tillämpas på sexualbrottslingar.
Citera
2006-11-02, 08:22
Medlem
Helt rätt att lämna ut namnet.

Massmedia har en mycket viktig plikt i sammanhanget! Nämligen den att undvika löst prat bland befolkningen. Raka fakta är alltid det bästa sättet att informera på. I.o.m att man lämnar ut namnet så dödar man effektivt alla felaktiga spekulationer. Att en namnutlämning dessutom har en stark preventiv verkan betvivlar jag inte en sekund på.
Citera
2006-11-02, 08:46
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurricaneherk

Varför pedofiler? Våldtäktsmän är ju självklart, men varför hänga ut personer som inte gjort något olagligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in