• 1
  • 2
2006-11-03, 15:32
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavish
har varit inom vården kontinuerligt i snart 4,5 år. har aldrig missbrukat tung narkotika. kom in i missbrukarvården -02, kom in i vanlig psykvård i början av året. har blivit diagnostiserad med bipolär-II, GAD, ADHD-på ospecifika grunder (som det kallads), social fobi. har endast fått ut benso en gång och det var en liten burk oxazepam för att börja högskola. får inte och kommer inte få benso. tycker att många verkar få på benso på väldigt tveksamma grunder, jävligt efterblivet och orättvist system. samtidigt känns det endå som om dom vill mitt bästa, typ att dom inte vill ge upp hoppet vad det gäller mig när jag är så ung och har mycket planer för livet och göra mig beroende av benso för resten av mitt liv i onödan. vet inte riktigt vad jag ska tänka egentligen...

Har även blivit stämplad med massa skit som ADHD,Asperga på ospecifika grunder....fick förut medicin när jag var ung från 14 och uppåt..men när man blivit äldre har det plötslig blivit svårt att få ut nåt jävla medicin över huvudtaget...tackar för det Syriska läkarvårdsystemet, $$ under bordet o få allt på recept...
Citera
2007-03-23, 23:59
Medlem
tajmerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Vården i Sverige suger....själv har ja extrem sömnsvårighet o de vägrar ge mig insomningstabletter som Stilnoct eller Zopiklon (trots det står på papper från olika psykologer) o ger mig anti-psykotisk medicin som Nozanin (felstavad?) som fuckade mig hård.

En annan snubbe har heroin problem o de vägrar ge honom Zubutex eller dylikt o ger honom istället flera hundra tabletter Stilnoct.

En annan snubbe har fett missbrukar problem, speciellt med flödder o han får även 100pack Stilar.

Annan horsch/schoho torsk (opiater) får fullt med stilnoct o smärtstillande preparat som Tramadol o andra starka grejer...

Har nu själv blivit iväg skickat till alla vård o sjukhus i flera år...hade stilar varit lika enkel att få tag på som Diazapam så skulle ja skita i allt jävla läkarvård....

En annan rolig grej..polaren blir stabbad me flera knivhugg o hamnade i sjukan, låg i sängen o väntade på hjälp för att få morfin för att dämpa smärtan, även där jävlades me honom o ville rådfråga hur ont han har innan han ska få medicin o det tog tid innan han fick sit morfin på sjukbäddan...helvete hade han kunnat röra sig skulle han kört in skalpell i dem o sen frågat om dom "Verkligen behöver morfin!!!?"

Sensmoral i det hela...hela sjukvårdssystemet suger pung!!!!!

Fan så konstigt eg.. sjælv har man haft stillar utskrivna sen 6 år tillbaka, utan någon som helst terapi eller svårigheter att få det.. Morfin har jag också fått flera ggr på sjukan. Konstigt att lækare kan vara så olika. Jag e nog ganska lyckligt lottad då med andra ord...
Citera
2007-03-24, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Vården i Sverige suger....själv har ja extrem sömnsvårighet o de vägrar ge mig insomningstabletter som Stilnoct eller Zopiklon (trots det står på papper från olika psykologer) o ger mig anti-psykotisk medicin som Nozanin (felstavad?) som fuckade mig hård.

En annan snubbe har heroin problem o de vägrar ge honom Zubutex eller dylikt o ger honom istället flera hundra tabletter Stilnoct.

En annan snubbe har fett missbrukar problem, speciellt med flödder o han får även 100pack Stilar.

Annan horsch/schoho torsk (opiater) får fullt med stilnoct o smärtstillande preparat som Tramadol o andra starka grejer...

Har nu själv blivit iväg skickat till alla vård o sjukhus i flera år...hade stilar varit lika enkel att få tag på som Diazapam så skulle ja skita i allt jävla läkarvård....

En annan rolig grej..polaren blir stabbad me flera knivhugg o hamnade i sjukan, låg i sängen o väntade på hjälp för att få morfin för att dämpa smärtan, även där jävlades me honom o ville rådfråga hur ont han har innan han ska få medicin o det tog tid innan han fick sit morfin på sjukbäddan...helvete hade han kunnat röra sig skulle han kört in skalpell i dem o sen frågat om dom "Verkligen behöver morfin!!!?"

Sensmoral i det hela...hela sjukvårdssystemet suger pung!!!!!

haha nice. Jag fick Zopiklon ut skrivet på ett jourbesök (15 minuters) samtal.
Va bara att säga att jag inte kan sova och när jag väl somnar sover jag hur länge som helst allt skiter sig för mig pga detta kan inte jobba, inte plugga, inte leva normalt osv..

15 minuter senare hade man ett recept på Zopiklon

Fast det va dock lite tjöt innan om jag hade provat narkotika osv men det frågar dom väl alla..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in