Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Kvar är nu:
- Grafikkort. Jag har kollat lite på billiga, fläktlösa Asus-kort med nvidia-chipset, men jag måste nog göra lite djupare efterforskningar för att se om de funkar bra i en musikdator.
- Låda & nätagg. Tyst och tillräckligt hög effekt. Där är jag helt nollad, nån som kan tipsa?
- Hårddiskar. Vilka märken är bra/dåliga just nu? Det där brukar gå jäkligt mycket upp och ner har jag märkt.
Tack å bock.
Grafikkort, runt tusenlappen. Radeon X800 GTO. Går du upp i pris till ca 2000 ska Radeon X1900 GT vara ett bra val. Det här gör ju att du kan spela lite om du känner för det. Ska du spela in i samma rum med mick tycker jag att det är vettigt att köpa ett med integrerad kylning. Asus GS?
HD kan jag rekommendera Seagate, eller Samsung Spinpoint. Väldigt stabila diskar.
Antec P180 är ett populärt chassi som fick högsta poäng i Mikrodatorns senaste test. Har kommit en vidareutveckling på den P180B, fördelarna ska vara kylförmågan, ljudnivån. Nackdelen är att kabeldragning kan vara lite svår. Men du kanske är en hejare på att lägga kablar.
Nätagg. Hiper, Tagan, Seasonic eller Cooltek.