Flashback bygger pepparkakshus!
2006-11-02, 03:04
Bannlyst
Såg henne men en dåligt klädd yngre karl i Vaxholm för ett par år sen. De åt korv och mos på ett grillkök.

Annars minns jag henne bara som Vanhedens nyp i Jönssonligan.
Citera
2006-11-02, 09:23
Medlem
z2joiss avatar
Hon var ihop (gift?) i många år med musikern Bill Öhrström. När "Örat" (i pensionsåldern redan då) sedan dumpade henne till förmån för tonåringen Lisa E*dal blev hon förstås lessen. Minns inte om det var Örat eller nån annan som gjorde Lisa på tjocken, men i samma veva började Mona hänga på sunkhak på söder. Såg henne bl a bra packad i skinnställ tillsammans med ett mc-gäng på Big Ben. Hon såg ut att vilja hångla med vem som helst om man säger så. Har även för mig att hon rätt tidigt blev ihop med en fjortis, för att "knäcka" Örat då kan man gissa. (Lex Unni Drougge). Inget fel med det i o f s.
Citera
2006-11-02, 16:42
Medlem
Flytande_argots avatar
Eller vänta nu, Sinkadus hette serien och ingenting annat. Och i den så minns jag att hon var slampligt läcker.
Citera
2006-11-03, 05:45
Medlem
Flytande_argots avatar
Med en dåres envishet så återvänder jag till TV-serien Sinkadus. Här är en bild från serien med Mona i mitten. Fullt acceptabel!

http://images.tradera.com/423/37550423_1.jpg
Citera
2006-11-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Med en dåres envishet så återvänder jag till TV-serien Sinkadus. Här är en bild från serien med Mona i mitten. Fullt acceptabel!

http://images.tradera.com/423/37550423_1.jpg

Hade ingen aning om att det var hon i Sinkadus. Fan hon var (jämte bla Malin i Saltkråkan) ett av dom första objekten i min lilla (unga) värld...
Citera
2006-11-03, 10:30
Medlem
Månsans avatar
Heja Mona

Jag tycker Mona är otroligt underskattad. Det blir alltid massa tjat om att hon är slampig, för gammal och allmänt obehaglig. Det är klart man blir fulare med åren, vem fan blir inte det? Att vara i 60-årsåldern och byta killar ofta är tydligen något som folk inte tål.
Hon gjorde en suverän skådespelarprestation i Roy Anderssons film Giliap. Har också sett henne i ett flertal tramsiga spring-ut-och-in-i-dörrar-farser och hon har klart komiska talanger. Dessutom verkar hon snäll tycker jag.
Citera
2006-11-04, 12:55
Bannlyst
För några år sen blev det känt att Mona Seilitz och mytomanen Thomas Quick varit med i samma film på 80-talet. Mona grät ut i Aftonbladet och enligt tillförlitliga källor har hon fortfarande allvarliga men av detta traumatiska besked.
Citera
2006-11-04, 13:24
Medlem
Hazs avatar
När det begav sig berättade Mona Seilitz i någon av kvällsblaskorna hur illa berörd hon blev av Magnus Ugglas "Jag mår illa". Eftersom Mona vid den tiden dejtade ena halvan av Kärlekens vampyrer (vars enda hit, "Lilla hjärtat" hon också medverkar på) kunde man läsa att KV genast börjat skriva en hatlåt om Magnus. Jag kommer inte ihåg titeln, men jag tror aldrig den blev utgiven.
Citera
2006-11-05, 01:01
Medlem
Nancy Wores avatar
Hon stötte på min 25-årige modell kompis i en bar och sa att han hade fin överkropp. Han var inte intresserad. Detta var något år sedan
Citera
2006-11-05, 01:07
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
För några år sen blev det känt att Mona Seilitz och mytomanen Thomas Quick varit med i samma film på 80-talet. Mona grät ut i Aftonbladet och enligt tillförlitliga källor har hon fortfarande allvarliga men av detta traumatiska besked.

Film och film... Det är sagda tv-serie Sinkadus det handlar om. Och Quicken var statist och han syns i fem sekunder, typ.

hehe... Thomas Quick finns med på IMDb:

http://www.imdb.com/name/nm1061706/

Mycket, mycket roligt...
Citera
2006-11-05, 01:31
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitMic
Jag uppfostrades i en skabbig garagelokal på Blekingegatan i Stockholm och under hela 80-talet drömde jag att få liggit med denna donna!

OK...synd att det inte blev fallet.
Citera
2006-11-05, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag tycker Mona är otroligt underskattad. ...
Att vara i 60-årsåldern och byta killar ofta är tydligen något som folk inte tål.

Håller med om underskattad! Tycker dessutom hon är fräsch och skönt pigg för sin ålder!

Alla dessa män i 60-årsåldern som byter unga tjejer ofta, de kritiseras inte lika mycket. Fräscha kan man inte heller kalla dem. Nu senast Ulf Lundell...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in