Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Du har ju börjat bra.
sötpotatis har jag hittat på hemköp. Något dyrare, men det kanske är värt det. Sen om man inte käkar potatis så ofta heller. Sen är ju allt viltkött bra. Renskav och älgskav är mycket gott. På
www.arla.se kan du hitta en massa recept som är nyttiga eller något smalare.
andra sidor
www.tasteline.se
www.gi-recept.se
www.tv4.se deras matsidor har en dle gi-recept
Sen som du kanske vet så kan man ju ladda ner "du är vad du äter" recpetboken på tv3 hemsida
Då kan göra mumsiga äppelchips. Skiva tunna skivor av ca 2 äpplen, som du lägger på en plåt. Krydda med kanek. In i ugnen på 45 grader i 10 timmar. Öppna ugnen då och då för att det ska komma in lite luft.
har du några tips på hur man minskar sötsuget. Jag äter nyttigt, men torskar me roch mer på godis. en liten bit till kaffet. Blir kanske lite mer en en bitm och det kanske blir lite väl ofta.
Gäller väl också att hitta en träningsform man tycker är rolig. Jag funderar på att införskaffa en motionscykel och en boxningssäck.
Härligt svar! Precis i denna form jag ville ha svar!
Suveränt tips på chips. Kan man köpa kanek på Hemköp?
Jag har också ett tips för att lindra sötsuget som brukar vara enormt hos mig varje kväll.. Köp KROM-tabletter på hälsokosten. Kostar cirka 1:-/tabletten. En burk med 100 tabletter brukar jag köpa och ta varje kväll till kvällsmaten eftersom jag vet att mitt sötsug kommer när jag är mätt.
Vad det gäller motion så har jag verkligen hittat rätt. Fick en push i livet och skrev in mig på gym för tre veckor sedan. Nu tränar jag 1-2 timmar om dagen, 6 dar i veckan.
2-3 dagar i veckan tar jag en promenad på morgonen i rask takt.
Varje kväll är jag på gymet och gör lite olika. Pilates, yoga, vattengympa, simning, kondition, aurobic, step, dans, styrketräning och en massa annat kul!
Jag funderar på att ha "flytande dag" den dagen i veckan då jag inte träna. Så passar det bra om jag bara äter flytande mat den dagen och rensar ut kroppen på slagg och skit.