2006-10-31, 13:49
Bannlyst
Det kommer fram mycket intressanta åsikter i detta forum och en hel del bra ideer, problemet som jag ser det är att många väljer att använda ord som blatte, tattare och sandneger m.m. Det anser jag är ganska tråkigt då lite "mindre" rasistiska personer kanske skulle kunna hålla med, men språkliga hållningen avskräcker den stora massan och budskapet förs inte fram.

Exempel 1

Jag tycker inte att man skall äta hajfenor då dom bara dödar hajen för att få fenorna och slänger i resten av kroppen.

Exemepl 2

Jag tycker inte vi skall äta gulingarnas vidriga export av hajafenor, dom jävla risätarna slaktar bara hajen för fenorna inte för resten av köttet.

Denna post hör visserligen inte in i detta forum men är väl en allmän vädjan från mig att skriva lite mindre hetskt för att få fram det ni vill säga.
Citera
2006-10-31, 13:55
Bannlyst
Ett av målen är ju också att kränka vissa invandrargrupper. För mig handlar det om att kränka mellanösterninvandrare, helt enkelt använda ord och uttryck som är nedvärderande och återspeglar en del av det hat jag känner mot dessa folkgrupper.

Att inte använda uttryck som "hästskalle, tapirnäsa, kukansikte" etc, att benämna mellanösternfolk med är för mig otänkbart. Jag blir illamående bara av tanken att föra en "jämlik" debatt om eller med dessa folk. I mitt vardagliga liv praktiserar jag strikt apartheid och svarar inte om en mellanösternperson tilltalar mig, inte ens om denna pratar flytande svenska utan brytning eller är en lite blyg kvinna med barnvagn.
Citera
2006-10-31, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blight
Ett av målen är ju också att kränka vissa invandrargrupper. För mig handlar det om att kränka mellanösterninvandrare, helt enkelt använda ord och uttryck som är nedvärderande och återspeglar en del av det hat jag känner mot dessa folkgrupper.

Att inte använda uttryck som "hästskalle, tapirnäsa, kukansikte" etc, att benämna mellanösternfolk med är för mig otänkbart. Jag blir illamående bara av tanken att föra en "jämlik" debatt om eller med dessa folk. I mitt vardagliga liv praktiserar jag strikt apartheid och svarar inte om en mellanösternperson tilltalar mig, inte ens om denna pratar flytande svenska utan brytning eller är en lite blyg kvinna med barnvagn.

Så du bedriver alltså inte en seriös debatt, utan använder detta medium som en ventil för att vräka ut skit och sen sitta hemma och hoppas att allt ändrar sig utan dig?
Citera
2006-10-31, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Så du bedriver alltså inte en seriös debatt, utan använder detta medium som en ventil för att vräka ut skit och sen sitta hemma och hoppas att allt ändrar sig utan dig?

Att hata och uttrycka hat mot vissa folkgrupper förhindrar inte att man samtidigt debatterar seriöst. Seriös debatt är inte likvärdigt med att visa alla "respekt". Om man t.ex hatar en viss folkgrupp och debatten gäller denna ska det vara fullt tillåtet att använda nedlåtande och hatiska uttryck som benämning på denna folkgrupp.

Jag har inte som mål att hitta en förtäckt rasism som "går hem i stugorna". De svenssonsvin som är för dumma, fega och tröga för att våga vara rasister på riktigt, och hela tiden flyr som skrämda rådjur tillbaka in i skogen så snart verkligheten blir för hård eller påträngande, är inte värda att kämpa för. Jag struntar i deras folkhem, deras rätt till liv och egendom etc. Jag ser gärna att de alla sveps bort av en tsunami däremot, när de ligger feta och rödbrända, aspackade mitt på dagen på någon strand i Thailand. Deras dröm om ett "invandrarfritt, smygrasistiskt, kollektivistiskt folkhem" är inte min dröm.
Jag är en stark förespråkare för elitistiskt minoritetsstyre och i brist på detta anarkism. Jag tror inte på någon grundläggande kollektivistisk samhällsmoral där alla måste vara delaktiga och föregå med gott exempel. Man ska opponera sig mot ett dåligt styrt land och mot dess folk. Jag vinner ingenting på att hjälpa gamla smygrasistiska tanter över gatan eller ha en smygrasistisk grillfest med Janne och Lotta. T.ex så ser jag att stjäla från sin fiende som en ädel handling, vilket även Alexander, Machiavelli och Mussolini gjorde. Allt annat är präktigt och påklistrat. Samhällssabotage är viktigt, även krig mot det egna folket när detta inte delar ens ideal.
Antingen bygger man på mina villkor, eller så bygger man inte alls. Kompromisser är för mig otänkbara och krig är det enda korrekta motsatsförhållandet till ett felaktigt samhälle och dess folk. För det inte sagt att krig betyder pöbelvandalism.
Krig kan i detta fallet utkämpas genom att bryta mot alla ekonomiska och sociala lagar man kan bryta mot, fiffla med allt som går att fiffla med, vägra respektera statens överhet, vägra respektera sin granne eller "medmänniska" och vägra kompromissa.
Att livnära sig på att sabotera ett samhälle och förstöra för dess folk. Det är det ENDA alternativet i väntan på och kampen för en korrekt elitistisk minoritetsordning.
De som inte håller med ska inte lockas över, de ska krossas och bestraffas när möjligheten finns. Att vara beroende av majoritetsbeslut och dumma saker som enfaldiga svenssonsuggors så kallade "rösträtt" är väldigt idiotiskt. Istället bör man ta sitt individuella ansvar och eftersträva anarkism, för att en ny ordning ska kunna uppstå.
Citera
2006-10-31, 14:10
Bannlyst
Citat:
Att hata och uttrycka hat mot vissa folkgrupper förhindrar inte att man samtidigt debatterar seriöst. Seriös debatt är inte likvärdigt med att visa alla "respekt". Om man t.ex hatar en viss folkgrupp och debatten gäller denna ska det vara fullt tillåtet att använda nedlåtande och hatiska uttryck som benämning på denna folkgrupp.

Jag har inte som mål att hitta en förtäckt rasism som "går hem i stugorna". De svenssonsvin som är för dumma, fega och tröga för att våga vara rasister på riktigt, och hela tiden flyr som ett skrämt rådjur tillbaka in i skogen så snart verkligheten blir för hård eller påträngande, är inte värda att kämpa för. Jag struntar i deras folkhem, deras rätt till liv och egendom etc. Jag ser gärna att de alla sveps bort av en tsunami däremot, när de ligger feta och rödbrända, aspackade mitt på dagen på någon strand i Thailand.

Jag kallar knappast din teknik seriös, du är endast ute efter att få en motreaktion så att du kan börja kasta paj. Du verkar på hela taget väldigt arg i dig själv och det skulle inte förvåna mig om du är en såkallad grunt. Om du kunde skriva det du vill säga utan att föroläma allt och alla så kanske dina åsikter kan nå fram till någon.
Citera
2006-10-31, 14:15
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:

För mig är det lite likadant, fast inte just kränka folk kanske. Istället får man se till att använda ordet neger så ofta man kan, det gör alltid någon upprörd
Citera
2006-10-31, 14:26
Medlem
indens avatar
Jag ogillar ju mest andra kulturer och då är det klart att en del får gå ut över dom som ingår dessa kulturer.
Citera
2006-10-31, 14:26
Bannlyst
Citat:
Jag kallar knappast din teknik seriös, du är endast ute efter att få en motreaktion så att du kan börja kasta paj. Du verkar på hela taget väldigt arg i dig själv och det skulle inte förvåna mig om du är en såkallad grunt. Om du kunde skriva det du vill säga utan att föroläma allt och alla så kanske dina åsikter kan nå fram till någon.

Av nyfikenhet, vad är en grunt? Låter som om ordet har med bråkig arbetarklass eller nånting liknande att göra. "Skinnskallematerial" etc. Om du fått det intrycket av mig har du fått fel bild eftersom jag aldrig skulle beblanda mig med sådana eller själv bete mig på det viset.
Citera
2006-10-31, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Jag ogillar ju mest andra kulturer och då är det klart att en del får gå ut över dom som ingår dessa kulturer.
Jo, människan är ju sådan av sin natur att hon skyr det som hon uppfattar som annorlunda och onormalt.
Citera
2006-10-31, 14:31
Bannlyst
Citat:
Av nyfikenhet, vad är en grunt? Låter som om ordet har med bråkig arbetarklass eller nånting liknande att göra. "Skinnskallematerial" etc. Om du fått det intrycket av mig har du fått fel bild eftersom jag aldrig skulle beblanda mig med sådana eller själv bete mig på det viset.

Jag menar att du inte verkar vara speciellt begåvad utan mer har valt en sorts mainstream väg. Du vill antagligen en sak för sverige, men för varje svar som du ger skjuter du din egen agenda i sank. Att se dig skriva är som att se en ko självdö, inte speciellt kul och det tar en förbannad tid.

Grunt är den som står lägst i skalan av någon sorts organisation eller en grupp med människor som har lika åsikter.
Citera
2006-10-31, 15:13
Bannlyst
Citat:
Jag menar att du inte verkar vara speciellt begåvad utan mer har valt en sorts mainstream väg. Du vill antagligen en sak för sverige, men för varje svar som du ger skjuter du din egen agenda i sank. Att se dig skriva är som att se en ko självdö, inte speciellt kul och det tar en förbannad tid.

Grunt är den som står lägst i skalan av någon sorts organisation eller en grupp med människor som har lika åsikter.

Du kanske har missat helt att jag är anti-kollektivistisk och pro-individualistisk och även anarkist?
Du kanske har missat helt att jag är fosterlandsfientlig till stor del, trots att jag är rasist och tydligt tar avstånd från grupperingar och speciellt då nationalistiska eller nazistiska grupper?

Du beskriver mig som om jag vore en slags skinnskalle. Något jag aldrig varit i närheten av eller kommer vara i närheten av.

Om du inte insett att jag är totalt fristående rasist utan anknytning till grupper eller organisationer måste det vara fel på ditt sätt att uppfatta och tolka språk.
Jag föraktar folk som ansluter sig till nynazistiska organisationer eller röstar på SD för att de är tröga apor.

Du är totalt ute och cyklar. Jag hatar, ja. Jag är glad att jag hatar, men någon jävla grunt är jag inte och kommer aldrig bli.

Vad menar du skulle vara "min agenda"? Att ena Sverige i bred folkrörelse mot invandringen? Det är Sverigedemokraternas agenda, inte min. Det är ett kollektivistiskt mål för Sveriges väl. Vilket inte är mitt mål. Jag är inte rasist för SVERIGES väl. Du verkar alltså tro att jag är någon som sympatiserar med och ser upp till smygrasister som knackar dörr och sprider sitt politiska budskap så "rumsrent" det går men att jag samtidigt är ett av de "obekväma element" dessa grupperingar gärna rensar ut för att kunna bli ännu mer "rumsrena". Bara för att jag är aggressiv? Du har dragit totalt felaktiga slutsatser verkar det ju som. Jag sympatiserar över huvud taget inte med någon kollektivistisk folkhemskamp i Sverige. Jag kan över huvud taget inte arbeta i grupp och skulle aldrig söka social bekräftelse genom sammanslagningar av obegåvade missnöjesmänniskor som kliar varandra på ryggen.

Jag planerar att utvandra till Italien. Så fosterlandstrogen är jag. Halva min släkt är österrikisk dessutom. Jag förstår verkligen inte hur idioter som du tänker.
Citera
2006-10-31, 15:49
Medlem
DeeDees avatar
Citat:
Jag förstår verkligen inte hur idioter som du tänker.

Nämen titta, ännu en radikal, fritänkande övermänniska har hittat hit till FB. Välkommen, lilla gubben

Ett litet tips bara: såna som dig går det tretton på dussinet av härinne. Ni autonoma antikollektivister kan kanske bilda ett litet kollektiv?

Men lycka till med provocerandet, säkert hittar du någon att reta upp. Om inte annat så lyckades du ju på en gång sätta käppar i hjulet för trådskaparens önskan att få till ett trevligare debattklimat härinne. Mission accomplished!

Moving along, nothing to see here...

//DD
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här