2006-10-31, 19:21
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Jag tycker det låter alldeles för udda för att gå hem i rätten men jag är åas inte 60 heller. Skulle vid första intrycket tagit dig för en komplett idiot men klädseln är förstås bara en faktor.
Citera
2006-10-31, 19:50
Medlem
Fuzzzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag förutsätter att du gör lumpen nu? Annars kan det nog ge ett rätt "udda" intryck minst sagt...

Ser inte nåt tokigt att bära uniform i rättssalen, det visar ju bara att du är en ung man som tar din värnplikt på allvar. Vänsterpartisterna/kommunisterna och miljöpartisterna kommer naturligtvis att sätta kaffet i vrångstrupen men de kan man ju skita i nu efter valet.

Bär din uniform med stolthet.

Håller med!!

m/87 ger verkligen inte intryck av "stridspitt". Den är myyycket stilig!
Citera
2006-10-31, 20:33
Medlem
_R_s avatar
Min tanke blir nog åt stridspitt... Det är få som får göra lumpen idag och det är bara dom som verkligen vill (av olika anledningar) som hamnar där.

Många är nog stridspittar medan många vill uppleva och lära sig saker, som dom flesta borde vilja.

Jag tror nog att fler associaserar uniformen med våldsfixering än med ödmjukhet.

Även om jag personligen tycker att man ska värna om uniformen och bära den med stolthet, det kan du självklart göra annars. Men jag hade valt bort den i denna situationen.

Du får gärna berätta hur det gick sen Lycka till!
Citera
2006-10-31, 21:21
Medlem
Svårt att se hur det skulle kunna vara till din nackdel, och din advokat vill väl antagligen hellre se dig friad än fälld, så lita på honom. Av vad du skrivit tidigare så verkar det dock dystert för din del.

Blir du utslängd från K3 om du blir dömd?
Citera
2006-10-31, 21:28
Medlem
Corazons avatar
Jag tycker det låter som en bra idé. Men idén kan nog utvecklas lite. För att verkligen göra ett seriöst intryck så bör du nog marschera in, ställa dig framför domaren och vråla nåt honnörsord. Sen varje gång du får en fråga så upprepar du samma procedur. Blir rättegången utdragen, så glöm inte att utföra lite B.R.A.K med jämna mellanrum.
Citera
2006-10-31, 21:30
Medlem
No deal

Huvudbonad i en rättsal brukar oftast leda till att man blir åtsagd av ordföranden att ta av sig keps, mössa eller basker.
Citera
2006-10-31, 21:50
Medlem
Mr Coffees avatar
Skitdålig idé. Jag tänker bara idiot om alla djävlar som springer runt i uniform när de inte behöver (till och från permis mm).

Vill du framstå som Mattias Flink så är det en bra idé.

Om jag var nämndeman så skulle jag tänka, hmmm...en psykopat.

Jag skulle förstå dina tankar om det var typ krigsrätt men nu är det väl en civil rättegång som inte har med lekstugan försvarsmakten att göra?
Citera
2006-10-31, 22:09
Medlem
tandlöss avatar
Bästa rådet

Citat:
Ursprungligen postat av urdjur
Jag skulle klätt mig i flanellskjorta, manschesterbyxor, hängslen, loafers och glasögon, vattenkammat håret och tryckt på hur ängslig jag kände mig, hur fort allting gick, att jag inte riktigt visste vad jag gjorde utan handlande instinktivt och hur läskig min angripare var. Och att det verkligen var olyckligt att det fick så allvarliga konsekvenser alltsammans. Och träna på att se undergiven ut. Som en hund.

Och, jo, den sortens teater hör hemma i en rättssal.

Det citerade är nog det bästa råd du fått hittills. Jag är över 45 och sutte jag som nämdeman och det dök upp någon åtalad för misshandel i uniform, kortsnaggad, med basker på axeln skulle jag nog uppfatta det som att här kommer en våldsfixerad, nazistinspirerad stridspitt som det gäller att få in lite vett i skallen på.
Så satsa på skamsen hund stuket och säg att du ångrar djupt det som hände, det tror jag funkar bättre än uniform.
Citera
2006-10-31, 22:16
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Skitdålig idé. Jag tänker bara idiot om alla djävlar som springer runt i uniform när de inte behöver (till och från permis mm).

Nu finns det iofs ofta fördelar med att inte byta om innan man sticker på permis samt att byta om före man sticker tillbaka igen.
Citera
2006-10-31, 22:46
Medlem
claypools avatar
Låter som nåt som helt går i stil med våld.
Ta på dig nåt stickat och mjukt och bete dig som en människa med kärlek.
Citera
2006-10-31, 22:52
Medlem
Det är en dålig idé! Tror du verkligen de tar dig på allvar om du inställer dig i permisuniform?
M90 inger mer respekt, en stridsväst späder på det en aning. Adderar du komplett kamouflage med sönderklippt camonät, svartmålad fejja och en fet urmbunke nedtryckt i hjälmen kommer ingen dommare kunna stoppa dig. En preussiskt packad stridssäck ger säkert också pluspoäng!

Glöm inte att stå i givakt när rättens förättare kliver in i salen!

Lycka till
Citera
2006-10-31, 23:30
Medlem
BigDukes avatar
Vet i fan vad jag skulle tycka om permisuniform i en rättssal. Möjligen att jag skulle ha på mig det om jag vore målsägande men väldigt tveksam om det kan föra något positivt med sig för din del.

Vad är det som säger att det bara sitter gamla uniformskåta gubbar i nämnden? Kan väl lika gärna sitta unga akademiskt inriktade tjejer som tycker FM kan läggas ned och att lumpen är en lekstuga?
Ta på dig ett par fula glasögon istället, låna av någon lumparpolare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in